Knižní recenze: 365 dní

• Vydavatelství: Baronet
  • Rok vydání: 2021
  • Originální název: 365 dni
  • Počet stran: 352
  • ISBN: 9788026916611

Je možné vynutit si lásku?

Erotických románů knižní trh nabízí tolik, že je nesmírně obtížné po čase najít příběh, který by ještě něčím dokázal ohromit. 365 dní v anotaci slibuje, že půjde o úplně jinou romantiku s erotickým podtónem – žádné kancelářské prostředí, nekompromisní šéf či mladá žena, která sklouzla do finančních problémů. Ke slávě příběhu přispívá i fakt, že byl zfilmován. A tak se naskýtá jen jedna otázka – vyplatí se přečíst?

O Lauřině vztahu s Martinem rozhodně nelze říci, že by měl jiskru. Chemie nefunguje a místo dobrodružství převládá stereotyp. Přesto společně vycestují na dovolenou na Sicílii, kde by měla Laura oslavit své 29. narozeniny. Přesně v tento den ji však unesou a ona se tak ocitá v zajetí Massima Torricella, hlavy mafiánské rodiny, který o ní snil dlouho předtím, než ji poprvé uviděl. Když před pár lety téměř přišel v přestřelce o život, uviděl ženu s Lauřinou podobiznou a od té chvíle jí byl naprosto posedlý.

Jakmile ji konečně najde a uvězní ve svém majestátním domě, seznámí ji se svým plánem – Laura má rok na to, aby se do něj zamilovala. Pokud se během jednoho roku pokusí o útěk, odnesou si to její nejbližší. Pokud ani po roce nebude chtít s Massimem zůstat, pustí ji. Přestože ego Laury nelze tak snadno zkrotit, chemie je prostě chemie. V Sicílii se tak za branami Massimova domu odehrává nejeden boj…

„Když jsem otevřela oči, byla noc. Podívala jsem se po místnosti a uvědomila si, že nemám ani tušení, kde jsem. Ležela jsem v obrovské posteli, osvětlené jen světlem lucerny. Bolela mě hlava a chtělo se mi zvracet. Co se to sakra stalo a kde to jsem?“Blanka Lipińska

Začátek příběhu svou cílovou skupinu nadchne. Děj má drive, je jiný než spousta dalších erotických románů, hlavní mužská postava je výrazná a k setkání klíčových charakterů dochází pomocí únosu. Do první třetiny není prostor pro nudu. Čtenář se přirozeně a s nadšením seznamuje s postavami a prostředím, které je specifické a osobité.

Pro náročnější část publika však už zbytek knihy nemusí být tak poutavý. Scény sklouzávají do stereotypu a místa, ve kterých se děj trochu hýbe, jsou protkána pasážemi, které jakoby autorka napsala jen pro efekt. Nákupy oblečení, výlety, návštěvy honosných míst – to vše jsou situace, které sice zdůrazňují Massimovu moc a společenské postavení, ale ve skutečnosti příběhu po čase začínají trochu ubližovat. Pro toho, kdo čeká akci, mohou být tyto úseky trápením.

Příběh jako takový nemá hlubší myšlenku, ženská hrdinka je sice nezkrotná a dává svůj nesouhlas s aktuálními okolnostmi jasně najevo, ale zároveň je v podstatě dost nevýrazná. Navíc je děj poměrně předvídatelný, místy spadá do klišé a kýče. Sexuální scény se stávají dominantním prvkem, ale i ty po čase působí stereotypně a nezobrazují nic nového. Jde tedy o nenáročné oddechové čtení, od kterého rozhodně nelze příliš mnoho očekávat.

Bonusem je alespoň střídavá pozice vypravěče – kapitoly jsou psány z pohledu obou hlavních hrdinů, díky čemuž tento prvek dokáže vnést do chvílemi nezáživných pasáží trochu změny. Jelikož je 365 dní prvním dílem stejnojmenné série, je na každé čtenářce, zda se rozhodne sáhnout i po další části. Konec dějovou linii neuzavírá, spíše je přerušena ve zlomovém bodě.

• pro romantické duše, které na stránkách knih hledají i lechtivé vzrušení
  • pokud hledáte nenáročné čtení, ve kterém je klíčovým elementem erotika
  • pokud se vám líbilo filmové zpracování na Netflixu

• zajímavý a poutavý úvod – čtenář se rychle ponoří do děje
  • námět není stereotypní

• příběh nemá hlubší myšlenku
  • prvoplánové vystupování postav
  • některé sceny knihu jen zbytečně prodlužují
  • zápletka je předvídatelná
  • sex je v knize dominantním prvkem

365 dní má dobrý námět a milovnice erotické literatury potěší i poměrně častými sexuálními scénami. Po čase však náročný čtenář přijde na to, že kniha téměř v ničem nevyniká – děj je jednoduchý, dá se předvídat a místy ho natahují pasáže, které na příběh jako takový nemají žádný dosah. Zda se vám kniha bude líbit, závisí na vašich očekáváních. V tomto případě však platí, že méně je opravdu více.

Knihu 365 dní si můžete zakoupit zde:

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Blanka Lipińska – série 365 dní

365 dní - Blanka Lipinska - cena

365 dní – 1. díl série

Mezinárodní bestseller, sexy a zároveň hluboce romantický, který inspiroval filmový trhák Netflixu. Laura Bielová je se svým přítelem na dovolené snů na nádherné Sicílii. Druhý den jejich pobytu, v den jejích dvacátých devátých narozenin, je Laura unesena. Únoscem není nikdo jiný než hlava mocné sicilské mafiánské rodiny, nesmírně pohledný mladý Don Massimo Toricelli, odhodlaný Lauru vlastnit za každou cenu.…číst více

Ten den - Blanka Lipinska - cena

Ten den – 2. díl série

Život Laury Bielové na Sicílii začíná připomínat pohádku. Velkolepá svatba, manžel, který pro ni udělá cokoli na světě, těhotenství, spousta darů a nepředstavitelný luxus: sluhové, drahá auta, přímořské rezidence. Všechno by bylo perfektní, nebýt toho, že všude kolem jsou jen samí gangsteři, ve vzduchu se neustále vznáší nějaký blíže neurčený zločin, někdo se ji každou chvíli pokouší unést a zavraždit, a nejlepší kamarádka…číst více

Dalších 365 dní - Blanka Lipinska - cena

Dalších 365 dní – 3. díl série

Těhotná Laura je postřelena. Nejlepší lékaři bojují o její život. Lauřin manžel, šéf sicilské mafie, musí učinit to nejtěžší rozhodnutí v životě. Koho zachránit – milovanou ženu, nebo jejich nenarozené dítě? Co si Massimo zvolí? Bude pro něj mít život bez Laury ještě smysl? Bude schopen sám vychovávat jejich syna? Hlavou mu víří miliony myšlenek, ale žádná z nich není zrovna uklidňující. Neví, kam bude směřovat další osud jeho rodiny.…číst více

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.