Knižní recenze: Byl jednou jeden život: Srdce

• Originální název: Il était une fois… La Vie 1 Le Coeur
  • Recenzent knihu četl: 1 hodina
  • Počet stran: 48
  • Rok vydání: 2020
  • ISBN: 9788025348048

Legendární poučný seriál v nádherném komiksovém zpracování!

Každému rodiči spustí seriál Byl jednou jeden život vlnu nostalgie. Způsob, jakým dokázal i ty nejmenší edukovat o fungování lidského těla, nedokázala nahradit žádná jiná pohádka. O to více radosti v nás vyvolává skutečnost, že nyní jako dospělí můžeme tuto kreslenou ikonu ukázat našim dětem i v podobě krásného komiksu.

V knížce se objevují dobře známé postavy – vševědoucí Maestro, Hemo, Globínka a jejich přátelé červené a bílé krvinky. Tato partička provede malého i velkého čtenáře krevním oběhem a vysvětlí mu, jak funguje srdce, jak probíhá pumpování krve do ostatních částí těla a jaké život ohrožující problémy mohou nastat, pokud člověk nedodržuje správnou životosprávu. To vše je předestřeno jednoduchým jazykem a poutavým hravým způsobem.

Komiksem proletíte velmi rychle a je sporné, zda to rodič bude vnímat jako plus či minus. Má bezmála 50 stran a jelikož jde o komiksové zpracování, je více než zřejmé, že textu na jedné dvoustránce nebude mnoho. Ve čtení vás však mohou pozastavit poutavé plnobarevné ilustrace, které demonstrují všechny důležité informace týkající se cév, tepen a vlastně celého krevního řečiště a srdce.

Zda se bude chtít malý čtenář ke knížce pravidelně vracet, je sporné. Pokud se už řadí mezi fanoušky seriálu Byl jednou jeden život a jednotlivé postavy zná z televizní obrazovky, šance na opakovaný úspěch knihy se zvyšuje. Stejný scénář se může objevit i u dětí, které zaujímá fungování lidského těla. Avšak v případě, že se vaše děti nadchnou pro jiné filmové či knižní hrdiny, nemusí je tento příběh ohromit natolik, aby se z něj stala jejich oblíbená knížka.

Jelikož se jedná o knížku s minimem textu, je vhodná i pro první pokusy o samostatné čtení. Písmenka v jednotlivých komiksových bublinách jsou dostatečně velká a rychlý progres ve čtení bude motivovat i takové děti, jejichž delší textové odstavce umí ještě trochu potrápit. Samozřejmostí však je i možnost předčítání rodičem. Děti, které zatím samy nečtou, budou moci sledovat krásné a poutavé atraktivní ilustrace, které v nich budou vzbuzovat zvědavost.

Knihu Byl jednou jeden život: Srdce si můžete zakoupit zde:

Přestože krevní oběh a činnost srdce představují poměrně komplikované téma i pro dospěláka, knížka ji čtenářům nabízí ve srozumitelné a přece poučné formě. Knížku Byl jednou jeden život doporučujeme opravdu každému – malé zaujme a velké přenese do vzpomínek na dětské časy.

• pro děti, které začínají samy číst
  • pro menší děti, které vydrží poslouchat a sledovat obrázky, pokud jim předčítá jejich rodič
  • pro každého, kdo chce pocítit příliv nostalgie

• moderní zpracování legendárního seriálu, které si zachovává své typické rysy
  • fungování srdečního oběhu vysvětleno i těm nejmenším
  • krásné ilustrace
  • hravá forma komiksu

• je sporné, zda se každé dítě bude chtít ke knížce pravidelně vracet

Redakce Ideahunter.cz doporučuje další knihy ze série Byl jednou jeden život

Byl jednou jeden život: Mozek - Jean-Charles Gaudin - cena

Byl jednou jeden život: Mozek

Vydejte se spolu s Maestrem a jeho přáteli do hlubin lidského těla. Sledujte, jak bojují s viry a bakteriemi a starají se o to, aby zůstalo zdravé a šlapalo jako hodinky. Objevte, jak funguje nejdokonalejší počítač na světě – lidský mozek. Seznámíte se s neurony – mozkovými buňkami –, které mají funkci poslů a rychlostí blesku doručují pokyny z mozku do celého těla. Víte, že kdybyste všechny neurony poskládali na sebe, dosáhly by až na Měsíc?…číst více

Byl jednou jeden život: Kosti - Jean-Charles Gaudin - cena

Byl jednou jeden život: Kosti

Vydejte se spolu s Maestrem a jeho přáteli do hlubin lidského těla. Sledujte, jak bojují s viry a bakteriemi a starají se o to, aby zůstalo zdravé a šlapalo jako hodinky. Objevte, jak je postavena nejdokonalejší stavba na světě – lidská kostra. Tato křehká a zároveň pevná konstrukce se skládá z více než dvou set kostí. Podepírá lidské tělo a chrání jeho nejzranitelnější části – mozek, srdce či plíce.…číst více

Byl jednou jeden život: Svaly - Jean-Charles Gaudin - cena

Byl jednou jeden život: Svaly

Vydejte se spolu s Maestrem a jeho přáteli do hlubin lidského těla. Sledujte, jak bojují s viry a bakteriemi a starají se o to, aby šlapalo jako hodinky. Zjistíte, že v našem těle je přes 650 svalů a každý z nich má svoji nezaměnitelnou funkci. Naučíte se, jak svaly správě používat, aby se nepoškodily. Dozvíte se také zajímavé informace o tukové tkáni a tucích a jejich významu pro naše zdraví.…číst více

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.