Knižní recenze: Duch domu Ashburnů

• Recenzent knihu četl: 3 hodiny
  • Originální název: The Haunting of Ashburn House
  • Rok vydání: 2019
  • Počet stran: 256
  • ISBN: 9788075851611

Tajemný dům, který není nadšen novou majitelkou…

Adrienne se boří ve finančních problémech, nemá žádné zázemí a jejím jediným přítelem je kocour. Když znenadání zdědí obrovský dům po své staré tetě, vnímá to jako příležitost začít znovu. Do Ipsonu cestuje s jedním kufrem, kocourem a dvaceti dolary v peněžence. Jakmile přijíždí do městečka, je jí jasné, že tato majestátní a poněkud zanedbaná usedlost vzbuzuje v obyvatelích města strach, zvědavost i respekt. Jeho poslední majitelka Edith Ashburnová totiž nebyla zrovna nejpřátelštější a po celý svůj život se chovala samotářsky.

Adrienne se snaží najít nové přátele a zjistit o minulosti domu co nejvíce informací. Postupně zjišťuje, že se v domě pravděpodobně odehrála brutální vražda a jedinou členkou rodiny, která přežila, byla její teta Edith, v té době ještě malá holka. Ignoruje zvláštní pravidla vyrytá do stěn, která nachází napříč celým interiérem, a žije v něm v rámci svých možností podle sebe. Zakrátko se však v domě začnou dít podivné věci a k pocitu bezpečí nepřispívá ani podivná nehoda její nové přítelkyně, která se za ní ve večerních hodinách provdala. Za pár dní na to Adrienne zjišťuje, že v domě a v jeho okolí číhá hrozba, které, zdá se, jde pouze o jedno – vyhnat ji z domu nebo ji v něm nadobro pohřbít.

„Proč by tohle někdo kupoval? Dům je starý a od mrňavého Ipsonu vzdálený dvacet minut autem. V polovině domu dokonce není zavedená elektřina. A navíc všechny ty pověsti i jeho historie: bizarní majitelka, vraždy, děti, které se hecují, jestli se někdo odváží vstoupit na verandu… Kdo by tohle chtěl? Kromě mě?“Darcy Coates

Knížka se už od začátku čte velmi dobře. Jako první má čtenář možnost přežít scénu z minulosti, která vyvolává mnoho otázek. Za chvíli pak sleduje Adrienne a její první kontakt s mohutným sídlem, poznává zázemí domu a postupem času i náladu obyvatel a jejich neutuchající zvědavost dozvědět se konečně o domě víc. Prvních sto stran tak uplyne nesmírně rychle a čtenář se k příběhu připoutá natolik, že ho neodloží stranou.

Po přečtení první třetiny může jistý typ čtenáře pociťovat mírnou nespokojenost. Pokud jste se do knihy pouštěli s očekáváním, že v ní najdete opravdu strašidelný a mysteriózní příběh, budou vás běžné situace s nádechem tajemna po čase trochu nudit a dočtení knihy už nemusí být tak hladké. Dobrou zprávou však je, že každá událost v závěru příběhu má své rozuzlení, a každý detail, který do té doby jen umocňoval tajemnou atmosféru, se prokáže jako podstatný dílek skvěle zapadající do celistvé skládačky.

Knihu Duch domu Ashburnů si můžete zakoupit zde:

Duch domu Ashbornů tedy není příběh, při kterém se neustále stavějí vlasy hrůzou a srdce chvílemi vynechává pár úderů. Každopádně však jde o snadno čtivou a promyšlenou knížku, ve které čtenář místy narazí na strašidelnou scénu. K pocitu tajemna, strachu a předtuchy, že cosi není v pořádku, přispívají i drobné prvky, kterých je v příběhu mnoho – zákaz zrcadel v celém domě, snaha bývalé majitelky o to, aby nikdo nevstupoval na pozemek, mýty, kterými je historie domu opředená a páteční rituál zapalování obrovské svíčky. Všechno jsou to drobnosti, které krásně dokreslují atmosféru majestátního a nehostinného sídla.

Zda se vám Duch domu Ashburnů bude líbit, záleží na vašich očekáváních. Pokud jste v žánru hororu nováčkem, kniha splní požadavky. V případě, že už máte strašidelných thrillerů přečtených mnoho, půjde jen o jeden z mnoha příběhů, který po čase ve vaší paměti zapadne prachem a navíc si po jeho dočtení řeknete, že zážitek hodnotíte jako jeden z těch slabších. Tak či onak, kniha má potenciál a příběh je plný detailů, které v závěru do sebe krásně zapadají. Doporučujeme takovým čtenářům, kteří nečekají dechberoucí napětí na každé stránce.

• pro muže i pro ženy
  • pro dospívající i dospělé čtenáře
  • pokud máte rádi příběhy o duchovnu a tajemstvích, ukrytých v minulosti
  • pokud hledáte strašidelný příběh, ale nechce se vám právě číst náročná Kingova díla

• nenáročný, ale poutavý příběh s nádechem duchařiny a tajemna
  • prvek nadpřirozena je v závěru knihy logicky vysvětlen
  • děj plyne nenáročným tempem
  • pár scén, které působí strašidelně
  • popisy strašidelných momentů vyznívají realisticky
  • příběh má svou autentickou atmosféru

Minusy:

• ne na každé stránce najdete strach a napětí

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Darcy Coates – série Strašidelné domy

Hrůza na Šibeničním vrchu - Darcy Coates - cena

Hrůza na Šibeničním vrchu

Rodina Hullových vlastní vinařství Šibeniční vrch již po několik generací. Jejich víno sbírá jedno ocenění za druhým, podnik prosperuje a rodině se daří. Kdesi v minulosti však číhá kletba. Hullovi se služebnictvem obývají rozlehlý starý dům na vrcholu kopce, k němuž se váže pochmurná pověst. Kdysi na něm stála šibenice, na které skončily životy stovek odsouzenců. Krvavá historie je dávno zapomenutá a všechno se zdá…číst více

Děsy Leigh Harkerové - Darcy Coates - cena

Děsy Leigh Harkerové

Darcy Coates, autorka bestsellerových gotických hororů, přináší další mrazivý příběh o tichém domě na zapomenuté předměstské uličce, který skrývá smrtící tajemství… Tichý dům byl Leigh Harkerové jejím útočištěm více než deset let, dokud se věci náhle nezměnily. Záclony se samy rozhrnují. Rádia se vypínají a zapínají. A ve stínu dveří její ložnice se v noci rýsuje tmavá postava, která ji pozoruje a čeká, až konečně poleví a usne. Leigh, na konci svých…číst více

Dům tajemných stínů - Darcy Coates - cena

Dům tajemných stínů

Sophiina rodina zbankrotuje a jí se zhroutí svět. Ještě se ani nevzpamatovala, a už se jí nabízí nečekané řešení – o ruku ji požádá bohatý cizinec pan Argenton. Sňatek s ním zachrání její rodinu, ale Sophii odsoudí k životu v Northwoodu, rozlehlém a nepřirozeně temném sídle vzdáleném hodiny cesty od civilizace. Sophie se snaží přizpůsobit svému novému postavení paní skličujícího domu. Příbuzní Josepha Argentona se chovají chladně…číst více