Knižní recenze: Hříšně bohatý

• Recenzent knihu četl: 3 hodiny
  • Počet stran: 272
  • Rok vydaní: 2023
  • ISBN: 9788026920168
  • Originální název: Richer Than Sin

Bohatství je občas hříchem i trestem…

Riscoffovi a Gableovi se už desetiletí nenávidí a o jejich vzájemné nevraživosti ví celé město, ve kterém rodina Riscoffových vlastní téměř každý kout. Když jednou Lincoln Riscoff potká v baru modrookou dívku, okouzlí ho natolik, že ví, že mu tato žena změní celý život.

Jeho předpoklady se naplní, avšak ne způsobem, jakým by očekával – tou ženou je Whitney Gableová, která po krátkém románku s ním z jeho života zmizí na 10 let. Když se po dlouhé době a neúspěšném manželství vrací zpět do rodného města, minulost začíná ožívat a naděje, která Lincolna nikdy úplně neopustila, doutná ještě víc. Nenávist mezi jejich rodinami a odlišné majetkové poměry však představují velkou překážku. A samozřejmě i minulost, která, jak čtenář zjišťuje, není ani na jedné straně křišťálově čistá. Navíc – 10 let je příliš dlouhá doba na to, aby se věci nezkomplikovaly ještě více.

„Před deseti lety byla moje závislost na Lincolnu Riscoffovi nebezpečná a změnila mi život tak, že jsem se z toho nikdy zcela nevzpamatovala. A teď? Bylo by to ještě šílenější. On je dědicem miliardového impéria a já mám pošramocenou pověst. V sázce je však mnohem víc. Oba můžeme dost ztratit. Lincoln by mi nikdy nemohl poskytnout to, po čem bytostně toužím – nenápadný, jednoduchý život v ústraní.“Meghan March
Hříšně bohatý - Megan March - ukázka

Kniha Hříšně bohatý je skutečně zvláštní. Čtenář od ní očekává něco úplně jiného, než v ní nakonec najde, a to, zda tuto skutečnost ocení, je velmi individuální. Oficiální anotace o příběhu moc nenapoví a obálka evokuje spíše eroticko-romantický příběh. Pravdou však je, že v knize mnoho erotických scén není a v ději nehrají žádnou podstatnou roli. Jde spíše o romantický, ale ne přeslazený kousek s mírně dramatickým průběhem, ve kterém se čtenář postupně seznamuje s prostředím a napjatými vztahy mezi dvěma rodinami.

Vypravěči příběhu jsou dva hlavní protagonisté – Whitney i Lincoln, a kapitoly čtenáře přenesou jak do přítomnosti, tak do minulosti. Zvláštností knihy je, že se v ní svým způsobem po celou dobu nic závratného neděje, ale přece jen tento fakt nepředstavuje překážku, která by čtenáře přinutila knihu odložit a více se k ní nevrátit, přičemž je obtížné definovat, co přesně si dokáže udržet čtenářovu pozornost. Pravděpodobně na tom bude mít podíl zručné vyskládání sledu situací, které na první pohled zobrazují banální skutečnosti, ale později se ukáže, že přinesly čtenáři mnohem více informací, než se zpočátku zdálo.

Poměrně atraktivní jsou i postavy, tentokrát především ty vedlejší. V obou rodinách se totiž najde někdo, kdo se chová bizarně nebo na danou situaci nepřiměřeně, což nejen vzbudí pozornost, ale i množství otázek a dohadů. Kniha tedy zklame pouze ty, kteří od ní striktně očekávají to, co nepřímo našeptávají anotace a obálka.

Je důležité podotknout, že nejnapínavější jsou poslední strany knihy, avšak otevřený konec zanechá příliš mnoho otazníků a ve čtenáři neuzavře žádnou rovinu příběhu. Právě naopak – na konci se vyrojí nové otázky, po kterých budete muset chtě nechtě sáhnout po další části. Jinak byste tento díl, popravdě řečeno, četli naprosto zbytečně.

Knihu Hříšně bohatý si můžete zakoupit zde:

Kniha Hříšně bohatý sice nenaplní vaše prvotní očekávání, ale přesto dokáže překvapit. Pokud neprahnete po romanticko-erotických scénách a chce se vám začíst se do netradičního příběhu s tradičním motivem Romea a Julie, vypadá to, že tato kniha by mohla být správnou volbou. Otevřený konec vás určitě popožene k tomu, abyste v co nejkratším čase sáhli i po druhé části s názvem Hříšně provinilá.

• ačkoli děj postupuje pomalejším tempem, stále dokáže zaujmout čtenářovu pozornost
  • zajímavé vedlejší postavy, od kterých lze čekat, že se předvedou v dalších částech
  • erotické scény netvoří stavební kámen děje
  • postavy nejednají prvoplánově a nepůsobí jako děti v kůži dospělého

• ne každý ocení otevřený konec, který ve čtenáři neuzavře ani jednu rovinu příběhu

• Lincoln Riscoff
    • Whitney Gableová
  • Prostředí: americké městečko Gable
  • Série: Hřích
  • Část: 1
  • Žánr: erotický román
  • Témata: láska, bohatství

Divoký princ - Meghan March - cena

Divoký princ

Kdo tušil, že se situace v New Orleansu ještě zhorší? Úspěšná autorka Meghan March představuje krutého prince města, muže, kterého byste nikdy nechtěli potkat. Dělám si, co chci a s kým chci. Nedodržuju ničí pravidla – dokonce ani svá. Věděl jsem, že bych se jí neměl dotknout, ale nezastavilo mě to. Nezastavilo mě to ani podruhé. O to víc jsem ji chtěl potřetí. Můj životní styl vyhovuje divochovi, jímž jsem, ale jí ne. Temperance Ransomová je však…číst více

Vzdorující královna - Meghan March - cena

Vzdorující královna

Jsem jeho zábava. Jeho hračka. Splátka dluhu. Říkám si, že Mounta nenávidím, ale tělo mě zradí pokaždé, když vstoupí do místnosti. Jak ho můžu chtít a současně se ho bát? Varovali mě, že mi poplete hlavu. Postaví můj mozek proti mému tělu. Ale nedošlo mi, že nastane totální zmatek. Mělo mě to napadnout. Pro Mounta neplatí žádná pravidla. Nevzdám se. Neprojevím slabost. Neustoupím a vyjdu z téhle dohody bez jizvy na srdci…číst více

Říše neřesti - Meghan March - cena

Říše neřesti

Strhující finále série SAVAGE TRILOGYNemyslitelné. Neuvěřitelné. Nepředstavitelné.Nepoznávám, co se stalo s mým životem. Už nedokážu říct, kde končí lži a začíná pravda. Vpadl do mého světa a vyhnal mě z mého bezpečného koutku. Všechny moje sny se plní až na jednu věc, po které toužím nejvíc – být šťastná. Ale budu o to bojovat. Teď. Vždycky.…číst více

Meghan March je americká spisovatelka, která se proslavila svými romancemi a thrillery. Narodila se v roce 1979 v Louisianě a vystudovala právo na Tulane University. Za svou bohatou spisovatelskou kariéru vydala přes 30 knižních titulů, z nichž se mnohé staly bestsellery. Její první kniha „Beneath This Mask“ vyšla v roce 2015 a od té doby vydala řadu dalších knih, včetně sérií „Beneath This Mask“, „The Dominion Trilogy“ a „The Dive Bar Series“. Její knihy jsou oblíbené pro svůj napínavý děj a silné ženské hrdinky. V soukromí je manželkou a matkou dvou dětí.

Megan March – autorka

Poslední aktualizace: 23. 11. 2023