Knižní recenze: Navždy spolu

• Recenzent knihu četl: 3 hodiny
  • Počet stran: 240
  • Rok vydání: 2019
  • Originální název: Claimed

Knihu najdete v e-shopu:

Závěrečná část série, která není právě tou nejlepší tečkou…

Jordan a Jay jsou kolegové ve firmě Osbourne. Zatímco Jordan má pod palcem bezpečnost a zabezpečení společnosti, Jay je pravá ruka ředitele. Zpočátku se setkávají jen během polední pauzy, ale když se Jordan konečně odhodlá udělat krok vpřed, jejich láska začíná nabírat na obrátkách. Stejným způsobem však graduje i nebezpečí, které jde ruku v ruce s malým počinem, kterým chtěl Jordan v práci pomoci Jay. Firma Osbourne má totiž nepřátele, které pořádně podcenila, a ti nehodlají nikomu nic odpustit.

Přestože jsou hlavní postavy dospělí pracující lidé, jejich myšlenky a jednání odpovídají spíše chování teenagerů. Po rozpačitém začátku okamžitě skočí do vztahu, který je naplněn bezmeznou láskou a silnými, přímo magickými okamžiky v posteli. Nebylo by na tom nic špatného, kdyby se ale v průběhu děje udál v jejich vztahu nějaký pokrok. K tomu však nedojde, milují se úplně stejně od začátku až do konce a po celou dobu se jejich vyznání hluboké lásky opakují, což po čase začíná působit otravně a mnoho čtenářů bude tyto části přeskakovat očima. Navíc je Jordan v anotaci vykreslen jako plachý, přesto však silný a tvrdý chlap, což moc nekoresponduje s jeho vystupováním v knize. Plachý zpočátku byl, ale monology, které mu autorka vsadila do úst, nejsou v harmonii s prvotní představou, kterou si čtenář o této postavě udělá.

Erotické scény jsou v knize poměrně časté, ale ani v těchto pasážích se autorka moc nevyznamenala, ať už jde o zobrazení daných scén, nebo jejich originalitu. Některé momenty jsou spíše komické než lechtivé a průměrně náročného čtenáře spíše více pobaví, než upoutají. Přestože postavy nemají v sexuální oblasti žádné zkušenosti, jejich tělesné sblížení probíhá až nesmírně hladce a rychlost a lehkost, jakými dosahují vyvrcholení, jsou skutečně nereálné. Popravdě, i mírně podprůměrný román s erotickým nádechem dokáže, co se týká sexuálních scén, této knize konkurovat.

„Cítím blížící se orgasmus a tělo mi ztuhne. Chytím se okrajů vany a oddávám se jízdě na vlnách rozkoše. „Ptáčátko moje, pusť to všechno ze sebe ven,“ šeptá mi Jordan do ucha. Nemám na výběr, jen poslechnout a splnit, co mi říká. Tělo se mění na beztvárnou hmotu bez vůle, ale Jordan mě silně drží. Po chvíli mě opláchne a řekne mi, abych vstala.“Alexa Riley
Navždy spolu - Alexa Riley – ukázka

Kniha jako celek působí trošku školáckým dojmem, takže zaujme jen nenáročného čtenáře. Autorka totiž postrádá jistou zručnost, díky které by hodnověrně dokázala svému publiku zprostředkovat nejen emoce, ale i samotnou podstatu jednotlivých situací. Vše, co text nabízí, je přímočaré, bez jakékoli přidané hodnoty. V ději v podstatě jde o to, že jedna situace střídá druhou, přičemž k řadě scén se autorka postavila skutečně nezodpovědně a amatérsky. I pasáže, které původně měly být napínavé, vyznívaly v podání této autorky trochu úsměvně, nemluvě o dialozích, kterým chyběla alespoň špetka uměleckého talentu.

„Než dokončím větu, nakloní se a lehá si na deku. ,Jsem těhotná,´ oznámí, podívá se na mě a rozpláče se.
‚Vezmi si mě,‘ vyhrknu, úplně hotový z toho, co se právě stalo. Nastane okamžik ticha, pak se oba rozesmějeme.“Alexa Riley

Čtenářům, kteří přelouskali předchozí dva díly, neujde fakt, že autorka používá u některých prvků podobné, přímo identické vzorce. Tato skutečnost může být pro někoho, kdo čte jednotlivé části po sobě v krátkém časovém horizontu, nezáživná až otravná.

Navždy spolu si nepochybně najde své fanoušky, ale jejich okruh bude bezesporu užší než v případě jiných romanticko-erotických románů. Prvoplánová dějová linie, dětinské chování hlavních postav, které nekoresponduje s jejich věkem, neustálý důraz na zamilovanost obou protagonistů, laicky zobrazené důležité skutečnosti a odfláknuté zásadní momenty, do kterých autorka investovala jen minimum energie – to vše jsou prohřešky, které příběhu byť i jen minimálně náročný čtenář neodpustí. Pokud jste přečetli předchozí dvě části, je dost možné, že poslední z nich dočtete už jen z povinnosti. V případě, že se vám předchozí díly líbily, neváhejte se pustit i do tohoto.

• pro nenáročné čtenářky
  • pro ty, kteří hledají oddechovku a nepožadují od příběhu žádnou přidanou hodnotu

• rychlé a snadné čtení

• hlavní postavy se chovají jako teenageři
  • často se opakující projevy lásky působí časem otravně
  • autorka zde opakuje mnoho prvků z předešlých částí série
  • závažné momenty a situace jsou zde vykresleny dětinsky a laicky

Alexa Riley je pseudonym pro spisovatelské duo, které se proslavilo svými romancemi plnými erotiky a něžností. Jejich knihy jsou oblíbené pro jednoduché příběhy, které se často odehrávají v současnosti a zobrazují témata jako láska, sexualita a vztahy. Duo Alexa Riley je oblíbené u čtenářů, kteří hledají rychlé a napínavé čtení s krátkými kapitolami. Obě jsou vdané mámy dvou dětí.

Alexa Riley – duo autorek

Odvrácená tvář lásky Colleen Hoover - cena

Odvrácená tvář lásky

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně…číst více

Vzpomínky na něj - Colleen Hooverová - cena

Vzpomínky na něj

Kenna Rowanová si odseděla pět let ve vězení za tragický omyl. Teď se vrací zpět do města, kde k tomu všemu došlo, a doufá, že se setká se svou malou dcerkou. Ukazuje se však, že mosty, které za sebou tehdy spálila, už není možné obnovit. Nikdo nevěří, že se změnila. Dostat se k dceři je proto téměř nadlidský úkol. Jediný, kdo ji ještě úplně neodsoudil, je Ledger Ward, majitel místního baru. Kdyby ale vyšlo najevo, že k sobě tihle dva…číst více

To nejlepší v nás - Colleen Hoover - cena

To nejlepší v nás

Nový román bestsellerové autorky Colleen Hooverové o nešťastném manželství a jednom dávno zapomenutém slibu, který by ho mohl zachránit. Quinn by v životě nenapadlo, že potká osudovou lásku v nejhorší den svého života. Přesně to se ale stane. Začátek jejího vztahu s Grahamem je naprosto dokonalý, jsou jako stvoření jeden pro druhého. O sedm let později je ale jejich manželství v troskách. Zpočátku dokonalá láska je ohrožena tisíci nedokonalostmi…číst více

Poslední aktualizace: 2. 12. 2023