Knižní recenze: Avlež Kífla

Autor: Roald Dahl

• Vydavatelství: Pikola
  • Překlad: Lucie Emmerová
  • Recenzent knihu četl: 35 min.
  • Počet stran: 62

Když je vaším sokem v lásce želva

Milovat konkrétní osobu a muset jen mlčky přihlížet tomu, jak ona své city směřuje k někomu jinému, není věru nic příjemného. Ale co dělat ve zcela bizarním případě, kdy naše vysněná osoba bezvýhradně miluje želvu?

Pan Hoppy je sousedem paní Silverové a každý den se dívá na její balkon. Dlouhá léta k ní tajně cítí vroucí city, ale ona má oči jen pro svou želvu Alfíka, kterého počastovala za svého jediného důvěrného přítele. Vrásky na čele jí však způsobuje fakt, že Alfík roste a přibírá velmi pomalu. Není se čemu divit, vždyť želvy vzhledem ke svému věku nemají kam spěchat! Pan Hoppy se však snaží chytrou fintou celý proces urychlit, vždyť je přece odhodlán splnit své tajné lásce vše, co jí na očích vidí. Podaří se mu získat si potom srdce paní Silverové?

,Tak moc bych si přála, aby trochu rychleji rostl,‘ řekla. ,Každé jaro, když se vzbudí ze zimního spánku, zvážím ho na kuchyňské váze. A víte, že za celých těch jedenáct let, co ho mám, nepřibral více než tři unce? To není skoro nic.‘Roald Dahl
Avlež Kífla - Roald Dahl - recenze

Kniha Avlež Kífla má sice bizarní a netradiční ideu, ale její zpracování je vskutku milé a čtenářům vyvolá úsměv na rtech. Hlavním motivem je láska k člověku či ke zvířatům a v tomto duchu se nese celý pohádkový příběh. Malým čtenářům rovněž dokazuje, že za správnou věc se vyplatí bojovat, stejně jako zdůrazňuje fakt, že dlouhodobé úsilí je vždy odměněno.

Pro násilí či ubližování živým tvorům v tomto příběhu prostor není. Všechno se nese ve vlídném a laskavém duchu, takže riziko, že by se pár malých čtenářů vystrašilo, se zcela vytrácí. Text osvěžují časté černobílé ilustrace, přičemž některé z nich jsou menší, jiné zase zabírají celou stranu, ale v každém případě ladí s průběhem příběhu a výborně jej doplňují.

Slovní zásoba je na trošku vyšší úrovni, jelikož je knížka doporučená pro děti od osmi let. Ale u nás doma jsme ji zvládli přečíst s absolutním porozuměním i se čtyřletým dítětem. Příběh tedy dokáže upoutat i mladší děti, přičemž se zabaví i rodiče, kteří je knížkou doprovázejí. Jednotlivé pasáže jsou vtipné či svižné a děj nezvládne předvídat ani malý, ani dospělý čtenář.

Roald Dahl, autor

Roald Dahl, autor

Když to šílené nakupování skončilo, pan Hoppy měl doma i sto čtyřicet želv, které přinášel domů v košících po 10–15 najednou. Mnohdy se musel vypravit na nákupy, a přestože byl na konci toho všeho už úplně vyčerpaný, stálo to za to. Páni, to teda stálo. A jak úžasný pohled na obývací pokoj se mu naskytl, když už byly všechny spolu.Roald Dahl

Knihu Avlež Kífla si můžete zakoupit zde:

Avlež Kífla představuje milý a netradiční příběh, který potěší menší, ale i samostatně čtoucí děti. Ukrývá v sobě pěknou myšlenku, lidské i zvířecí postavy, které si navzájem nelezou na nervy, ale chovají se k sobě uctivě. Doporučuji pro rodiče, kteří se obávají skrytého a neuváženého násilí v pohádkových příbězích.

• hezká myšlenka
  • bizarní motiv
  • nepředvídatelný děj
  • žádné násilí
  • lidé se ke zvířátkům chovají uctivě
  • bohatší slovní zásoba
  • četné dialogy

Pro koho

• pro děti od 6 let (na knize je uvedeno až 8+)
  • pro rodiče, kteří se v dětských příbězích obávají násilí

• pro děti mladší 3 let

Knihy od autora Roalda Dahla

Velikananánský krokodýl - Roald Dahl - cena

Velikananánský krokodýl

V největší a nejkalnější řece Afriky si hoví velikananánský krokodýl. A protože ho trápí ukrutný hlad a moc dobře ví, že největší lahůdkou je tlusťoučký, šťavnaťoučký malý dítě – ty jsou ňam, ňam, ňam! –, vydá se na zdánlivě nevinnou procházku. Jeho tajné plány a chytroučké triky ale naráží na odbojné strážce morálky – hrocha Bžocha, slona Bambalóna a ptáka….číst více

Zdivočelé pohádky - Roald Dahl - cena

Zdivočelé pohádky

Pozor, oficiální hlášení! Pohádky se zbláznily… Šest oblíbených pohádek – takt trochu jinak! Co by ale člověk mohl čekat od známého spisovatele Roalda Dahla, než pořádnou dávku humoru a překvapení! Přečtěte si, jak můžou známé příběhy o Popelce nebo Třech prasátkách zdivočet, když se dostanou do rukou spisovatele, který nezná hranic. Kniha je určena dětem od 5 let…číst více

Fantastický pan Lišák - Roald Dahl - cena

Fantastický pan Lišák

Již klasický příběh o prohnaném panu Lišákovi a jeho rodině, kterého se tři zlí venkované snaží mermomocí vyrýt rypadly z jeho doupěte a který se jim za pomoci dalších zvířecích kamarádů dostane na kobylku, vyšel po celém světě v mnoha vydáních a posloužil jako námět k animovanému filmu. Vypravěčské umění Roalda Dahla, jeho jemná ironie a cit pro detail, jistě potěší všechny jeho příznivce…číst více

Karlík a továrna na čokoládu - Roald Dahl - cena

Karlík a továrna na čokoládu

Karlík Bucket, chlapec z chudé rodiny, souhrou šťastných náhod získá los, jenž mu umožní spolu s dalšími dětskými výherci navštívit továrnu na čokoládu pana Willyho Wonky. Návštěva se pro všechny děti kromě Karlíka promění v hrůzný zážitek, protože Umpa-Lumpové, kteří sladkosti vyrábějí, je postupně vytrestají za jejich špatné vlastnosti – jedno spadne do čokoládové řeky, jiné zfialoví a další je svrženo do odpadní šachty. Nakonec zbývá jen Karlík a pan Wonka pro něj přichystá nebývalé překvapení…číst více

Obr Dobr - Roald Dahl - cena

Obr Dobr

Malá osiřelá holčička, která žije v Londýně, se jedné noci probudí a uvidí něco, co by vlastně vůbec vidět neměla. Jeden moc a moc hodný obr se krade nocí a plní hlavy spících dětí samými krásnými sny. Protože ho ale nikdo nesmí poznat, vezme holčičku s sebou do své jeskyně v zemi obrů. Tam teprve začnou ta správná dobrodružství…číst více

Knižní recenze: Obr Dobr

Kouzelný prst - Roald Dahl - cena

Kouzelný prst

Pan Frejka a jeho synové hrozně rádi loví divoké kachny a vysokou. Holčička, která žije na sousední farmě, to ale nemůže vystát! Proč by někdo chtěl zabíjet nevinná zvířata?! Jednou v sobotu uvidí, že se Frejkovi zase chystají na lov, a nedokáže si pomoct – ukáže na ně svým kouzelným prstem… V okamžiku se spustí smršť kouzel! Když se Frejkovi na druhý den probudí, zjistí, že jim narostla místo rukou kachní křídla! Jak to vypadá, když…číst více

Knižní recenze: Kouzelný prst

1. Wikipedie: Roald Dahl, Img – Roald Dahl