Dedičkin sľub – Sarah E. Ladd – recenze

Knižní recenze: Dedičkin sľub

Autor: Sarah E. Ladd

• Vydavatelství: Slovenský spisovateľ
  • Recenzent knihu četl: 5 hodin
  • Počet stran: 336

Jsou sliby, které člověku změní život…

Píše se rok 1814 a na panství v anglickém Darbury čelí Amelia Barretová největší bezmoci ve svém životě – přihlíží, jak její přítelkyně Katherine umírá v horečkách a bolestech krátce po porodu své dcerky Lucy. Jelikož i Amelia vyrůstala bez matky a o otce přišla velmi brzy, vychovávala ji rodina jejího strýce. Současná situace se jí tedy dotýká ještě více, a tak Katherine slíbí, že se o malou Lucy postará jako o vlastní dítě. Jenže splnit tento slib nebude tak snadné…

Její snoubenec Edward Littleton nechce o tom, že by si Lucy ponechala, ani slyšet, a po měsících Amelii nutí, aby se Lucy vzdala. Na svatbě s ním však závisí Ameliin další osud – má už jen málo času na to, aby se provdala, a získala tak panství Winterwood. Pokud tak neučiní, majetek zůstane v rukou jejího strýce. Světýlko naděje začíná pro Amelii svítat v momentě, kdy se objeví otec Lucy, kapitán Graham Sterling. Odváží se svěřit se mu se svým plánem a prolomí všechny společenské konvence – požádá ho, aby si ji vzal. Lucy by tak mohla zůstat s ní a Winterwood by zůstal v jejích rukou. Graham Sterling je její nabídkou zaskočen, ale časem přichází na to, že je to jediné schůdné řešení. O svou dceru se totiž nedokáže postarat sám. Tímto krokem se však oba vystaví problémům, o kterých se jim ani nesnilo.

Amelia se vrátila ke křeslu naproti hostu. Odmlčela se, aby ovládla emoce, pak řekla: „Slíbila jsem, že navěky zůstanu s Lucy. Že ji nikdy neopustím.“ Kapitánovo tmavé obočí se zvedlo, ale neřekl nic. „S vaším požehnáním chci tento slib určitě dodržet, a během těchto devíti měsíců jsem si promyslela, jak to udělat. Vymyslela jsem plán a věřím, že bude výhodný pro všechny zainteresované.“Sarah E. Ladd

Příběh je poutavý už do první strany – čtenář se okamžitě bez jakýchkoli zbytečných popisů seznamuje s Amelií a před očima se mu otevírá scéna umírající Katherine. Postupem času také poznává charakterové rysy hlavní hrdinky, která se nebojí postavit tváří v tvář odporu své rodiny i předsudkům široké společnosti. O něco později vyplouvají na povrch i povahy ostatních postav, takže se čtenář ocitne ve spleti falše, chamtivosti a zištných úmyslů.

Minimum popisů, četné dialogy a neustále se vyvíjející děj se starají o to, že se kniha čte snadno a takříkajíc sama. Prázdná místa, kdy by děj stagnoval a nikam se nevyvíjel, čtenář v příběhu vůbec nenachází. Jazyk je přizpůsoben době, ve které se děj odehrává – pocity jsou mnohdy přímo básnickými výrazy, které však nepůsobí uměle, jen hodnověrně dotváří atmosféru příběhu. Zajímavým prvkem je také víra hlavní postavy. Často inklinuje k Bibli a při řešení svých problémů spoléhá na Boha. Pokud jste věřící, tento příběh se vám díky tomu zalíbí mnohem více.

Amelia v něm něco probudila. A popírání této skutečnosti z ní nedělá nic méně pravdivého. Je však správné milovat znovu, tak brzy po smrti Katheriny? Je správné vzít si jinou ženu a vzápětí ji nechat o samotě, jako to udělal v případě Katherine? Zaplavil ho pocit viny, rychlý a jasný. Jak dlouho bude bojovat minulost s budoucností?Sarah E. Ladd

Dedičkin sľub je první častí série s názvem Tajomstvá vresovísk. Druhý díl Učiteľkina voľba však zachycuje osudy úplně jiných postav, a tak se čtenář nemusí obávat toho, že by po přečtení této knihy musel ihned číst další část, aby se dozvěděl nové informace. Příběh Amelie a Grahama je tímto dílem uzavřen.

Dedičkin sľub obsahuje vše, co čtenářky historických romancí očekávají – napětí, romantickou i dramatickou zápletku. Kniha se čte snadno, je poutavá již od první strany a nezdržuje čtenáře zbytečnými popisy prostředí. Přestože to není příběh, který by se řadil mezi ty nejlepší ve svém žánru, stále se vyplatí přečíst si ho. První část ze série Tajomstvá vresovísk vás nemá čím zklamat.

• pro ty, kteří v historických romancích hledají kromě sladké romantiky spíše napětí a drama
  • pro ty, kterým se líbí díla od Laury Frantz, Lisy Kleypass nebo Julie Klassenové
  • pro věřící čtenáře

• sympatická hlavní hrdinka, která si jde za svým cílem
  • v knize je citelné neustálé napětí
  • rychlé a nenáročné čtení
  • příběh je poutavý od první strany
  • snadný styl psaní
  • minimum zbytečných prvků

• předvídatelná zápletka

Doporučené historické romance

Bridgertonovi – prequel: Za vším hledej Bridgertonovy - cena

Bridgertonovi – prequel: Za vším hledej Bridgertonovy

Oblíbená série o rodině Bridgertonových se vrací v čase na konec 18. století k mladé Billie Bridgertonové, jejíž temperament se později projeví v mnoha dalších generacích. Billie je umíněná, nechová se jako dáma a celé dětství strávila potloukáním se po venkově s bratry Rokesbyovými. Předpokládalo se, že jednoho z nich si nakonec vezme. Jen ten třetí, nejstarší, pro ni není vhodný, a ona by ho stejně nechtěla, ani za nic…číst více

Svatební plán Sophia Farago - cena

Svatební plán

Frederica, nejstarší dcera zemřelého vikomta z Panswicku, sní o báječné sezoně v Londýně. Jenže její otec zanechal rodině hromadu dluhů a tak, se její matka ve snaze zachránit alespoň rodinnou usedlost, rozhodne vsadit všechno na jedinou kartu. Místo Frederiky má být v Londýně uvedena do společnosti její krásná sestra Penelope a Frederica ji má jen doprovázet coby gardedáma. První pokusy navázat kontakty s vybranou společností…číst více

Tajemství černé orchideje Lucinda Riley

Tajemství černé orchideje

Julia se po tragické havárii, při níž zahynuli její manžel amalý syn, vrací do míst svého dětství. Krajina kolem norfolského panství Wharton Park se pro ni stává útočištěm před okolním světem a vzpomínky na milovaného dědečka, pěstitele orchidejí v panských sklenících, jí dodávají sílu i v okamžicích nejhlubšího zoufalství. Navíc se ve Wharton Parku objevuje nový dědic panství, milý a laskavý muž, který tají podobné šrámy…číst více

Autorka regentských historických romancí Sarah E. Ladd momentálně žije v americkém státě Indiana spolu se svým manželem a dcerou. Více než deset let se věnuje marketingu a při tom uvádí na knižní trh historické příběhy, které jsou překládány do řady jazyků. Za první díl série Tajomstvá vresovísk obdržela v roce 2011 ocenění Genesis Award. Ve slovenštině vyšla i druhá část s názvem Učiteľkina voľba.

Sarah E. Ladd, autor