Knižní recenze: Hypotéza lásky

• Vydavatelství: Ikar
  • Počet stran: 352
  • Rok vydání: 2023
  • ISBN: 9788024950020
  • Originální název The Love Hypothesis

Láska je plná (ne)správných hypotéz…

Olive Smithová je nadějná mladá vědkyně, které ovšem její vlastní sebevědomí často podkopává nohy. Její jedinou oporou je její přítelkyně Anh, kterou to ale začalo táhnout k bývalému příteli Olive – Jeremymu. Anh se však této lásky štítí, protože začít si s ex své nejlepší přítelkyně je chůzí po tenkém ledě, navíc pokud si není jistá, zda Olive k Jeremymu pořád něco necítí.

Aby jí Olive nestále v cestě za láskou, rozhodne se udělat šílenou věc – chce jí dát důkaz, že je po rozchodu s Jeremym zcela v pohodě a její vztahový život se ubírá úplně jiným směrem. Bez rozmyslu tedy políbí Adama, vyučujícího na jejich fakultě, který má pověst tyrana, což už mnohokrát způsobilo, že se studenti kvůli jeho přísnosti rozhodli studium ukončit. Stále by na tom nebylo nic zvláštního, kdyby se polibek neodehrál za bizarních okolností – Olive ho překvapí na chodbě, když si je jistá, že se Anh dívá jejím směrem, a Adam se tak stává náhodnou obětí jejího podivuhodného plánu. Teprve když se od sebe odtrhnou, Olive zjišťuje, koho vlastně políbila a nejraději by se propadla pod zem. Adamova reakce je více než rozpačitá, ale později ji tento mladý muž opět překvapí a společně rozehrají hru, ve které láska sice nemá místo, ale oba z ní mohou hodně vytěžit.

„Na druhou stranu, muž, se kterým se líbala, stál přímo před ní, rty měl pootevřené, hruď se mu zvedala a v očích se mu něco zvláštního třpytilo – a to byla přesně ta chvíle, kdy na ni dolehla váha toho, co právě udělala. Koho právě… No do řiti. No… do řiti. Protože Adam Carlsen byl vyhlášený kretén.“Ali Hazelwood
Hypotéza lásky - Ali Hazelwood - ukázka

Do děje knihy Hypotéza lásky vhoupnete oběma nohama – už v prvních kapitolách se totiž odehraje bizarní scéna, během níž Olive políbí nic netušícího Adama. V podobném duchu se nese i celá kniha – situace mají humorný podtón a emocionální náboj, díky čemuž se čtenářova pozornost nezaměřuje jen na jeden prvek, a to na samotnou romantickou zápletku. Kromě vztahového života hlavní hrdinky je v příběhu rozebráno i množství jiných elementů, které celý příběh osvěžují a dodávají mu na atraktivitě. Děj graduje lehce, každá situace mu udává další směr, a tak není prostor pro nudu či rozčarování z toho, že by se čtenář ocitl ve fázi, kdy se na stránkách knihy už delší dobu nic podstatného neděje.

Postavy v tomto příběhu nejsou jen plochými nosiči dialogů. Disponují svými strachy, sny, postoji a pohledy na život, které z nich dělají nesmírně sympatické bytosti. Tento fakt ve velké míře ovlivňuje samotné vnímání celého příběhu – po přečtení knihy má čtenář pocit, že k němu proniklo mnohem více, než jen jedna dějová linie s několika milostnými a humornými situacemi.

„Situace byla depresivně jednoduchá. Olive byla na světě sama. Platilo to dlouho, už od střední. Naučila se nedělat kolem toho velký cirkus, koneckonců, byla si jistá, že po světě chodí mnoho lidí, kteří se ocitli v situacích, kdy museli do kolonky nouzový kontakt uvést smyšlené jméno a telefonní číslo.“Ali Hazelwood

Za originální lze považovat i prostředí, ve kterém je příběh zasazen – jde o akademickou půdou, díky které čtenář poznává i odvrácené stránky vědy a studentského života. Autorka nenuceným a pro příběh naprosto přirozeným způsobem poukazuje na problémy, s jakými se mladé mozky potýkají a jak jim občas škola či stát kladou překážky pod nohy, například tím, že jim na jejich práci neposkytnou dostatečný rozpočet. Kromě toho je zde skvěle zobrazeno i konkurenční studentské prostředí a přehnaný nátlak, který je na mladé lidi vyvíjen, aby vynikli. Tato skutečnost je nejen zajímavá, ale zaslouží si také pochvalu. V lehké romantické literatuře určené především pro mladou část publika, se jen málokdy stává, že má příběh i jakousi sekundární přidanou hodnotu.

Knihu Hypotéza lásky si můžete zakoupit zde:

Knihu Hypotéza lásky lze označit za příjemné čtení, které dokáže mile překvapit. Příběh má hlavu a patu, kromě lásky zobrazuje také nástrahy studentského života či problémy mladých vědců. Jednoduchý příběh o lásce je okořeněn humorem a originálním prostředím, ve kterém se odehrává. Pokud hledáte oddechové čtení, ale už jste přesyceni naivních milostných zápletek, Hypotéza lásky vás nezklame.

• pro mladší dívky i pro dospělé ženy
  • pro každého, kdo hledá jednoduchý, ale ne naivní příběh
  • pro ty, kteří touží po nenáročném čtení, které zvládne za jeden či dva dny

• kniha zaujme od 1. strany
  • žádné zbytečné omáčky a popisy
  • jednoduchý, ale čtenářsky atraktivní příběh bez pasáží, které by nudily
  • hezká profilace charakterů – každá postava má něco do sebe
  • děj se odehrává v akademickém prostředí, které čtenář v knihách moc často nepotká
  • autorka poukazuje na strasti a problémy mladých vědců
  • romantický příběh bez „přeslazených“ pasáží, mnohokrát okořeněný lehkým nenásilným humorem

• žádné jsme neobjevili

Odvrácená tvář lásky Colleen Hoover - cena

Odvrácená tvář lásky

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně…číst více

Vzpomínky na něj - Colleen Hooverová - cena

Vzpomínky na něj

Kenna Rowanová si odseděla pět let ve vězení za tragický omyl. Teď se vrací zpět do města, kde k tomu všemu došlo, a doufá, že se setká se svou malou dcerkou. Ukazuje se však, že mosty, které za sebou tehdy spálila, už není možné obnovit. Nikdo nevěří, že se změnila. Dostat se k dceři je proto téměř nadlidský úkol. Jediný, kdo ji ještě úplně neodsoudil, je Ledger Ward, majitel místního baru. Kdyby ale vyšlo najevo, že k sobě tihle dva…číst více

To nejlepší v nás - Colleen Hoover - cena

To nejlepší v nás

Nový román bestsellerové autorky Colleen Hooverové o nešťastném manželství a jednom dávno zapomenutém slibu, který by ho mohl zachránit. Quinn by v životě nenapadlo, že potká osudovou lásku v nejhorší den svého života. Přesně to se ale stane. Začátek jejího vztahu s Grahamem je naprosto dokonalý, jsou jako stvoření jeden pro druhého. O sedm let později je ale jejich manželství v troskách. Zpočátku dokonalá láska je ohrožena tisíci nedokonalostmi…číst více

Ali Hazelwood je pseudonym italské profesorky neurovědy a spisovatelky romantických románů. Její příběhy se točí kolem žen ve vědeckých oborech a akademické sféře. Její debutový román Hypotéza lásky[/] se stal bestsellerem New York Times.

Ali Hazelwood se narodila a vyrůstala v Itálii a žila v Japonsku a Německu předtím, než se přestěhovala do USA, aby mohla pokračovat v doktorském studiu neurověd. Během svého postgraduálního studia Hazelwood zkoumala simulaci mozku a kognitivní neurovědy. V současnosti pracuje na plný úvazek jako profesorka. Má manžela a dvě kočky.

Ali Hazelwood – autorka