Knižní recenze: Království hříšných

Autorka: Kerri Maniscalco

• Vydavatelství: King Cool
  • Počet stran: 376
  • ISBN: 9788027702923
  • Originální název: Kingdom of the Wicked

Vítejte ve světě, ve kterém se pověry stávají skutečností!

Na Sicílii se v krátké době stane série vražd. Vždy jde o mladé dívky a jejich smrt je zahalená rouškou tajemství. Když Emilia najde své dvojče Vittorii mrtvou, pochopí, že to, před čím je od dětství varuje jejich babička Nonna, není žádná pověra.

Navzdory výstrahám a hrozícímu nebezpečí se rozhodne pomstít se vrahovi své sestry. Jelikož se však jedná o „streghe“, čarodějnice, které žijí infiltrované v lidském světě, rozehrává pořádně nebezpečnou hru, když se rozhodne využít prvky temné magie. Setkává se díky tomu s Irem – s jedním z pekelných princů, o kterých je všeobecně známo, že jim o nic dobrého nejde. Ira však Emilii tvrdí, že i jeho záměrem je vypátrat viníka, který za vraždami mladých dívek stojí. Ale postupně Emilia zjišťuje, že zla je najednou na jejich ostrově víc, než zpočátku očekávala.

„Cornicello jí umožňoval vidět něco, co by nazvala luccichio. Kdykoli se ho dotkla, uviděla kolem lidí slabý třpyt, jakousi auru. Jedinou výjimkou byla ona sama a její dvojče. Pokud i Vittoria také disponovala touto novou schopností, nikdy to nepřiznala. Bylo to první z mnoha tajemství, která před sebou začala dvojčata ukrývat. A pro jednu z nich mělo být smrtelné.“Kerri Maniscalco
Království hříšných - Kerri Maniscalco - ukázka

Ponořit se do fantastického prostředí, ve kterém se pohybují čarodějnice a pekelní princové, není vůbec těžké. Poutavý úvod spolu s následujícími kapitolami vytvoří čtenáři dokonalý prostor potřebný k tomu, aby se naplno sžil s příběhem. Jednotlivé magické prvky do sebe postupně perfektně zapadají a publiku se před očima otevírá nový svět plný nepoznaných, ale uvěřitelných elementů.

Ve druhé polovině knihy mohou zejména dospělého čtenáře poněkud obtěžovat pasáže, ve kterých se Emilia s Irem „školácky dotahují“. Zatímco na začátku příběhu hlavní hrdinka působí na svůj věk poměrně vyspěle, jakmile do děje vstoupí pekelný princ, nastává v jejím chování převrat, který nemusí být každému sympatický. Mnohokrát se totiž jejich rozhovory podobají dialogům z naivního teenagerského románu, ve kterém to mezi hlavními protagonisty jiskří, ale zatím se ještě kvůli svému věku nezorientovali v pocitech a prioritách.

Je škoda, že se v knize objevují i tyto momenty – nejen, že odvracejí pozornost od zápletky a degradují pocit napětí, ale navíc vrhají negativní stín na čtenářský požitek. Dospělý čtenář, který si chce vychutnat magické prvky a fantastické prostředí kouzelnického světa, bude z těchto dialogů a pocitů hlavní postavy poněkud znechucen.

Království hříšných má poměrně otevřený konec – ačkoli se jedna rovina příběhu uzavře touto částí, druhá linie se začíná rýsovat, což ve čtenáři přeci jen nechává otázky, co bude dál. Nastane tak právě v momentě, kdy se děj vyeskaluje na úplné maximum. Dějový spád v průběhu knihy poněkud kolísá, brzdí ho právě pasáže, ve kterých se Emilia setkává s Irem, avšak nejde o nic závratného, co by čtenáře přimělo knihu odložit. Jednoduše ten, koho Království hříšných zaujme, nebude kolísavé napětí vnímat jako nepřekonatelnou překážku.

Knihu Království hříšných si můžete zakoupit zde:

Skalní milovníci fantasy a románů s čarodějnickými prvky nebudou Království hříšných považovat za tu nejlepší knihu, jakou v tomto žánru přečetli. Ovšem přesto je zde velká šance, že jejich úvodní část série zaujme natolik, aby nedočkavě očekávali překlad druhého dílu. Pokud hledáte titul zasazený do autického fantastického prostředí, tato kniha určitě stojí za zkoušku, kterou s největší pravděpodobností projde.

• pro mladší i dospělé čtenáře
  • pro ty, kteří hledají fantasy sérii, která osvěží jejich knihovnu

• autenticky zobrazené čarodějnické prostředí
  • děj je zasazen do italské Sicílie, která umocňuje unikátní atmosféru
  • akce již na začátku
  • závěr, který otevírá novou rovinu příběhu

• hlavní postava se ve vztahu k Irovi chová poměrně dětinsky
  • spád děje není plynulý

• dvojčata Emilia a Vittoria
    • pekelný princ Ira
  • Prostředí: Sicilie
  • Série: Království hříšných
  • Část: 1
  • Žánr: fantasy
  • Témata: čarodějnice, démoni, magie, vraždy

Kerri Maniscalco je americká spisovatelka, která se proslavila sérií románů o vyšetřování vražd z 19. století. Její první román Po stopách Jacka Rozparovače se stal hitem a získal si obrovskou základnu fanoušků po celém světě. Maniscalco je také velkou milovnicí historie a její práce často obsahuje fakta a detaily z minulosti. Kromě série o vyšetřování vražd, Maniscalco také napsala sérii young adult fantasy románů pod názvem Království hříšných.

Kerri Maniscalco – autorka

Království hříšných - Kerri Maniscalco - cena

Království hříšných – 1. díl série Království hříšných

Emilia a její dvojče Vittoria byly celý život nerozlučné. Jako streghe – čarodějky tajně žijící mezi lidmi – vědí, jak je nebezpečné na sebe upoutat pozornost. Pracují ve vyhlášené rodinné sicilské restauraci a vyhýbají se odhalení a pronásledování. Jenže jedné noci se Vittoria nevrátí domů. Nedlouho poté rozrušená Emilia objeví neuvěřitelně zohavené tělo svého milovaného dvojčete. Zničená Emilia přísahá….číst více

Království prokletých - Kerri Maniscalco - cena

Království prokletých – 2. díl série Království hříšných

Poté, co zaprodala svou duši, aby se stala královnou Hříšných, se Emilia vydá s tajemným princem Irou do Sedmi kruhů, kde je uvedena do svůdného světa neřestí. Přísahá, že udělá všechno pro to, aby pomstila svou milovanou sestru Vittorii… i když to znamená přijmout manželství s princem Orgoliem, králem démonů. Jak zní první pravidlo dvora Hříšných? Nikomu nevěř. Se zrádnými princi, přepychovými paláci, tajuplnými…číst více

Království obávaných - Kerri Maniscalco - cena

Království obávaných – 3. díl série Království hříšných

Emilia je otřesená šokujícím zjištěním, že je její dvojče Vittoria naživu. Ale než se postaví démonům z minulosti, Emilia se touží zmocnit svého krále, svůdného prince Iry. Emilia neprahne jen po jeho těle, chce jeho srdce a duši. Jenže to je něco, co jí tajemný princ nemůže slíbit. Když je zavražděn vysoce postavený člen rodu Avaro, Emilia a Ira jsou zavoláni ke konkurenčnímu dvoru. Usvědčující důkazy ukazují na….číst více

Po stopách Jacka Rozparovače - Kerri Maniscalco - cena

Po stopách Jacka Rozparovače – 1. díl série Po stopách Jacka Rozparovače

Hrůzu nahánějící hororový román, jehož příběh je inspirován vraždami Jacka Rozparovače, s neočekávaným vyvrcholením, z něhož tuhne krev v žilách… Sedmnáctiletá Audrey Rose Wadsworthová je dcerou ctihodného šlechtice a nabízí se jí tak život v bohatství a moři dalších výhod. Pod rouškou společenských čajových dýchánků a nákupů luxusních šatů však vede tajný druhý život. Navzdory přáním svého otce…číst více

Hon na knížete Draculu - Kerri Maniscalco - cena

Hon na knížete Draculu – 2. díl série Po stopách Jacka Rozparovače

Když Audrey Rose Wadsworthová se zděšením odhalila pravou identitu Jacka Rozparovače, potřebuje utéci Londýnu i svým zdejším vzpomínkám. Společně s arogantním, ale okouzlujícím Thomasem putuje až do temného srdce Rumunska, kde se nachází jedna z nejlepších škol soudní medicíny v Evropě… a stejně tak i další známý vrah, Vlad III., se svou legendární krvežíznivostí….číst více

palmknihy.czPřejít do e-shopu
Únik před Houdinim - Kerri Maniscalco - cena

Únik před Houdinim – 3. díl série Po stopách Jacka Rozparovače

Střezte se půlnočních dohod… pokud si nedáte pozor, může vás tohle kouzelnické putovní představení stát život, nebo i duši…“ Audrey Rose Wadsworthová se se svým neúnavně rýpavým společníkem Thomasem Cresswellem nalodí na luxusní zaoceánskou loď RMS Etruria a vyplouvá do Ameriky, kde mají vyšetřovat další případ. Na lodi je čeká sedm nocí ve znamení cirkusové zábavy – zahrnujících též vystoupení mladého.…číst více

palmknihy.czPřejít do e-shopu
Past na ďábla - Kerri Maniscalco - cena

Past na ďábla – 4. díl série Po stopách Jacka Rozparovače

Audrey Rose Wadsworthová připlouvá se svým partnerem Thomasem Cresswellem do Ameriky, dravé a křiklavé, tolik odlišné od malebných uliček Anglie. Vylodí se v New Yorku, odkud se po stopě záhadného vraha společně vydávají do Chicaga. Pátrání je zavede na slavnou chicagskou Světovou výstavu, jejíž romantické bílé pavilony na březích Michiganského jezera jsou náhle potřísněny krví. Audrey Rose s Thomasem v příběhu odhalí…číst více

Poslední aktualizace: 29. 11. 2023

Jack Shakespearow je mistr slova. Psaní mu dává křídla. Na křídlech fantazie objevuje nepoznané, z ptačí perspektivy se dívá na svět a popisuje jeho rozmanité barvy, lidi, věci a věcičky tohoto světa. Jelikož se jeho poslední sbírka básní Hladový jako spisovatel moc neprodává, přivydělává si u nás psaním recenzí a blogů. A dělá to opravdu skvěle.