Knižní recenze: Lekárnikova dcéra

• Vydavatelství: i527.net
  • Recenzent knihu četl: 5 hodin
  • Počet stran: 432
  • ISBN: 9788082490551
  • Originální název: The Apothecarys Daughter

Příběh, ve kterém rozhodně nejde jen o lásku…

Lilly Haswellová žije se svým otcem a bratrem v domě, kde je i otcova lékárna. Už odmalička má k tomuto řemeslu blízko – namíchat masti umí lépe než otcův učeň Francis a recepty na léčiva či sirupy sype z rukávu. Kromě zamlžené a nejisté budoucnosti trápí Lilly i její matka, která před lety doslova beze slova odešla od rodiny a více se nikomu neozvala.

Když k nim na návštěvu přicházejí teta a strýc z Londýna s nečekanou nabídkou, Lilly má zpočátku výčitky svědomí, že nad jejich návrhem přemýšlí. Nakonec však svolí – teta se strýcem se chtějí stát jejími poručníky a postarat se o to, aby si v Londýně doplnila vzdělání a našla si manžela.

Odchází žít k nim a ocitá se ve vážené společnosti, před kterou však musí tajit svůj původ. Skutečnost, že je dcerou lékárníka, kterému celý život pomáhala, by jí na atraktivitě a společenském uznání příliš nepřidala. V Londýně však díky náhodám nachází i to, v co už ani nedoufala – miniaturní kousky skládačky o tajemstvích její matky. Dozví se, kam matka odešla a jaký k tomu měla důvod? Zvládne její otec péči o zaostalejšího bratra sám? A jaký bude osud jejich lékárny, která v jejich městečku musí čelit nejen konkurenci, ale také nevraživosti ze strany lékaře?

„Když matka zmizela, Lilly nejprve cítila změť různých emocí – zmatek, smutek, vinu. Byla si jistá, že matčin odchod zapříčinila ona. Ale hluboko v srdci cítila jakési zavrženíhodné vzrušení. Něco se změnilo. Věděla, že změna plodí změnu a toužila po další. Přestože se vroucně modlila za to, aby se její matka vrátila, věděla také, že kdyby neodešla, její život by plynul pořád stejně. Navždy by zde byla uvězněna, pracovala by v bezvýznamné lékárně v bezvýznamné vesnici. A Lilly si byla jistá, že by jí to nikdy nestačilo.“Julie Klassen

Není vůbec obtížné začíst se do knihy. Na začátku nejsou žádné zbytečné popisy, takříkajíc už od první věty se v příběhu „něco děje“ a čtenář pozoruje postavu Lilly, která se stále nesmířila s odchodem své matky. Velmi rychle přichází i stěhování do Londýna, takže je čtenář opět konfrontován novými postavami, prostředím a změnami. Ve druhé polovině knihy se však děj posouvá dopředu o něco pomaleji. Pokud patříte mezi čtenáře, kteří se nespokojí se scénami a dialogy, které ani po několika kapitolách nikam nevedou, může se stát, že první dobrý dojem, který ve vás kniha zpočátku zanechala, opadne.

Autorka totiž v příběhu nastínila několik rovin a prvků, které se však ve druhé půlce dlouhou chvíli nikam neposouvají. Je obtížné odhadnout, která z několika mužských postav má o Lilly skutečný zájem. A stejně tak nemá žádný vývoj ani nepříznivý zdravotní stav otce. Ať už jde o romantickou linii příběhu, o osud otcovy lékárny nebo o pátrání po matce, zdá se, jako by ani jedna z těchto dějových linií neměla dlouho žádné rozuzlení.

Pozitivní stránkou knihy Lekárnikova dcéra však je, že se nejedná o žádnou přeslazenou romantiku. Dokonce je na místě i tvrzení, že romantická zápletka a vztahový život hlavní hrdinky nejsou v příběhu prvořadé. I z tohoto důvodu lze doporučit knihu i těm, kterým klasické romance nejsou zrovna po chuti a nemají rádi předvídatelné a mnohdy i naivní či nereálné zobrazení lásky. Lekárnikova dcéra vás těchto dojmů zbaví.

Sice se nejedná o nejlepší dílo od Julie Klassen, ale její fanoušky kniha určitě potěší. Pomalu plynoucí děj, který není soustředěn pouze na hledání lásky, pěkné vykreslení dobové atmosféry a náhled do tehdejšího světa medicíny – to vše jsou prvky, které mají potenciál cílovou skupinu okouzlit. Pokud jste však od Julie Klassen ještě žádnou knihu nečetli, předtím, než se pustíte do této, vyberte si některý z jejích starších titulů, například úvodní část trilogie Hostinec v Ivy Hille.

Komu doporučujeme:

• pěkný a jednoduchý příběh, ve kterém autorka zobrazuje tehdejší dobovou atmosféru
  • čtenář se rychle ponoří do děje
  • lehká oddechová četba
  • nejde o přeslazenou romantiku
  • dějová linie není jen o lásce

• v 2. polovině knihy začíná děj trochu stagnovat a žádná jeho rovina se nikam neposouvá
  • nejedná se o nejlepší dílo od Julie Klassen

Bridgertonovi: Šťastně až do smrti - Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 9: Šťastně až do smrti

Ale jak to bylo dál? Otázka, kterou si položí v závěru čtení oblíbené série snad každý. A proto Julia Quinnová vyslyšela své věrné čtenáře! Osm sourozenců, různé rodinné vztahy, dcery a synové, neteře a synovci a na vše dohlížející matka rodu – to jsou Bridgertonovi. Co se tedy dělo dál? Četl někdy Simon dopisy svého otce? Stanou se Francesca a Michael rodiči? Musí být konec opravdu koncem? Osm nových „druhých epilogů“ a jeden bonusový příběh…číst více

Svatební plán Sophia Farago - cena

Svatební plán

Frederica, nejstarší dcera zemřelého vikomta z Panswicku, sní o báječné sezoně v Londýně. Jenže její otec zanechal rodině hromadu dluhů a tak, se její matka ve snaze zachránit alespoň rodinnou usedlost, rozhodne vsadit všechno na jedinou kartu. Místo Frederiky má být v Londýně uvedena do společnosti její krásná sestra Penelope a Frederica ji má jen doprovázet coby gardedáma. První pokusy navázat kontakty s vybranou společností…číst více

Tajemství černé orchideje Lucinda Riley

Tajemství černé orchideje

Julia se po tragické havárii, při níž zahynuli její manžel amalý syn, vrací do míst svého dětství. Krajina kolem norfolského panství Wharton Park se pro ni stává útočištěm před okolním světem a vzpomínky na milovaného dědečka, pěstitele orchidejí v panských sklenících, jí dodávají sílu i v okamžicích nejhlubšího zoufalství. Navíc se ve Wharton Parku objevuje nový dědic panství, milý a laskavý muž, který tají podobné šrámy…číst více

Julie Klassen je americká spisovatelka, která se zaměřuje na historickou fikci a romantické příběhy. Její knihy jsou plné napětí, záhad a lásky.

Narodila se v Minnesotě a vystudovala anglickou literaturu na St. Olaf College. Po škole pracovala jako knihovnice a učitelka angličtiny, ale její vášeň pro psaní ji vedla k tomu, aby se věnovala spisovatelské kariéře.

Její první kniha, The Silent Governess, vyšla v roce 2010 a od té doby napsala dalších devět románů, které se těší obrovské popularitě mezi čtenáři po celém světě. Její knihy jsou přeloženy do více než dvou desítek jazyků a získaly řadu ocenění, včetně CBA Retailers‘ Choice Award a Carol Award.

Julie Klassen autorka

Julie Klassen autorka