Knižní recenze: Mister

• Recenzent knihu četl: 7 hodin
  • Počet stran: 504
  • Rok vydání: 2019
  • ISBN: 9788026912224
  • Originální název: The Mister

Cesta za láskou může být občas pořádně dramatická…

Maxim Trevethick získává po tragické smrti svého bratra Kita získává titul a spolu s ním přicházejí ruku v ruce i povinnosti – měl by se usadit a postarat se o dědice. Avšak tento životní styl je na míle vzdálen od toho, jak Maxim žije nyní. Střídá jednu ženu za druhou a na závazky či manželství dosud ani nepomyslel.

Když v jeho apartmánu začne uklízet mladá krásná dívka Alessia, něco se v něm však pohne. Přitahuje ho více než všechny ženy, které dosud potkal. Ale její chování mu připadá zvláštní a Maxim postupně zjišťuje, že krásná Albánka si ze své země přinesla několik tajemství. Proč se najednou ocitla v Británii? A jde jen o přitažlivost, nebo o lásku? V období, kdy se snaží zorientovat ve svých citech, se důsledkem začínajícího vztahu s Alessiou sám dostává do nebezpečných situací.

„Skloním se a políbím ji. Jenže to, co mělo být něžným polibkem, kterým jí dám najevo, že ji miluji, se změní na něco docela… jiného. Alessia se otevře jako exotická květinka, polibky mi opětuje tak náruživě, až mě to zaskočí. Nakonec se opájím vším, co nabízí.“E. L. James

Pokud od E. L. James, autorky trilogie 50 odstínů, očekáváte, že i tentokrát půjde o další eroticko-romantický příběh, pravděpodobně budete zklamáni. V případě Mistra jde spíše o romanci s mírně dramatickým průběhem, která obsahuje poměrně dost erotických scén.Právě tyto lechtivé pasáže nejsou v příběhu „vyvážené.“ Autorka je většinou soustředí na několik desítek stran a pak si dává chvíli pauzu. Tuto skutečnost neocení každý, protože tím, že jsou zobrazeny vícekrát na kratším prostoru, po čase ztrácejí šťávu – a nakonec působí příliš zdlouhavě.

Co se týče děje, myšlenka je velmi dobrá – Alessina minulost, která ji přivedla až do Londýna, působí na čtenáře zajímavě a vnáší do příběhu jistou dávku napětí. O trochu horší je to ovšem už se samotným zpracováním. Kniha má téměř 500 stran a ne vždy se dá říci, že se v ní právě odehrává něco lákavého a nového. Právě naopak, děj často sklouzne do stereotypu, kdy čtenář jen pozoruje bezvýznamné a mnohdy i podobné scény, jejichž jediným významem je pouze prodloužit rozsah knihy.

Mister - E.L. James - ukázka

Přitažlivost mezi hlavními postavami se projeví už při jejich prvním setkání, a přestože se v ději objevuje kratší úsek, kdy se ve svých citech teprve hledají, velmi rychle se přehoupnou velké lásky. Nebylo by na tom nic špatného, kdyby na čtenáře nečekaly ještě tři stovky stran, během kterých se jejich náklonnost a láska nijak nevyvíjejí. Jednoduše v jistou chvíli Maxim přijde na to, že Alessiu miluje a ve zbytku knihy se jeho projevy lásky už jen opakují. Tato skutečnost může na náročnějšího čtenáře působit otravně – neustálé úvahy o lásce a připomínání hloubky citů jsou zde opravdu nesmírně časté.

Dialogy někdy působí, jako by byly vystřiženy z historické romance. Chování hlavního hrdiny místy vyznívá neautenticky a jeho jednání se popravdě nehodí k povaze, kterou měl na začátku příběhu. Změna osobnosti z muže, který ke vztahům přistupoval lehkovážně, na zamilovaného a pečlivého hrdinu, je příliš rychlá a působí spíše pohádkově. Tento fakt nebude vadit milovnicím romantických příběhů, avšak jiný typ čtenáře tuto přeměnu nepřijme, aniž by se nad ní nepozastavil.

Stejně tak jazyk a výrazové prostředky ne vždy korespondují s charakterem Maxima. Jeho interpretace právě se odehrávajících událostí občas působí nadneseně, přímo básnicky. K jeho charakteru a image se tento jazyk příliš nehodí, což může působit na náročnějšího čtenáře poněkud rušivě či úsměvně.

Knihu Mister si můžete zakoupit zde:

Mister od autorky E.L. James není dokonalou knihou, ale přece jen má svou cílovou skupinu. Mnoho klišé, mírně předvídatelný děj, postavy, které nemají vyprofilovaný charakter do hloubky a jen poslušně plavou dějem, který jim byl předem předurčen, představují prvky, které náročnější čtenář úplně nepromine. Ale pokud hledáte lehkou a trochu i netradiční oddechovku s mírně napínavým dějem a častými erotickými scénami, přece jen kniha stojí za zkoušku. Jedná se o průměrný příběh, který průměrného čtenáře ani neurazí, ani nenadchne.

• romantické drama
  • zajímavá dějová linie
  • příběh se zpracováním a ideou odlišuje od trilogie 50 odstínů

• chvílemi děj upadá do stereotypu
  • rozsahem jde o dlouhý příběh, který však lze shrnout do několika vět
  • místy jsou použity patetické výrazové prostředky, které nesedí k image hlavního hrdiny
  • dějový spád není plynulý, v mnoha místech stagnuje

• Maxim Trevethick
    • Alessia Demanchi
  • Prostředí: Londýn, Cornwall
  • Témata: láska, obchod s bílým masem, dohodnuté manželství

Zvrhlý král - Rina Kent - cena

Zvrhlý král

Mám jednoduchý plán. Dokončit školu Royal Elite a dostat se na vysněnou univerzitu. Stačí ale jediný pohled od krále školy a celý můj plán shoří na popel. Jediný pohled a zadusí mě. Jediný pohled a vynese můj rozsudek smrti. Jeho první slova promění můj život v nenapravitelný chaos. „Zničím tě.“ Všechno na Aidenu Kingovi je černé. Černá mysl. Černé srdce. Černá duše. Měla jsem držet jazyk za zuby a přetrpět čas, který mi ještě zbýval.  Tato kniha je součástí trilogie, nejedná se o samostatný román.…číst více

Pořádný terno - Lauren Blakely - cena

Pořádný terno

Bylo mi řečeno, že jsem nemálo obdařenej. A nemyslím jen tím, co mám v kalhotách. Mám taky výkonnej mozek a srdce ze zlata. Svoje dary rád využívám naplno – celou tu dokonalou výbavu. Můj život běží jako na drátkách…Dokud se neocitnu v koutě, kam mě zahnala jedna sexy spolubydlící, a je z toho pořádně žhavý… peklo.V tomhle městě se totiž byt hledá ještě hůř než opravdová láska, takže se do jednoho musím nasáčkovat s ukrutně sexy a úžasnou mladší sestrou svýho kámoše. Když musíš, tak musíš….číst více

Moje vina - Mercedes Ron - cena

Moje vina

Nicholas Leister byl stvořen, aby mi znepříjemňoval život. Vysoký, modré oči, vlasy černé jako noc… Zní to skvěle, že? Ne tak skvěle, když zjistíte, že se z něj stane váš nevlastní bratr a představuje vše, před čím jste odjakživa utíkali. Nebezpečí – to bylo první, co mě napadlo, když jsem se s ním seznámila a zjistila, že před svým tátou miliardářem skrývá dvojí život. Jak jsem se do něj mohla zamilovat? Snadno. Člověk s takovýma očima dokáže obrátit váš svět vzhůru nohama.…číst více

Erika Mitchellová, známá pod pseudonymom E. L. James, je britská spisovatelka. Napsala erotickou romantickou trilogii, která se stala bestsellerem – Padesát odstínů šedi, Padesát odstínů temnoty a Padesát odstínů svobody.

Románů z trilogie Padesát odstínů se celosvětově prodalo přes 125 milionů výtisků, ve Spojených státech přes 35 milionů výtisků a ve Spojeném království vytvořily rekord jako nejrychleji prodávaný paperback všech dob. V roce 2012 ji časopis Time zařadil mezi „100 nejvlivnějších lidí světa“. Romány byly následně adaptovány do filmů. Erika Mitchellová se narodila 7. března 1963 ve Willesdenu v Middlesexu chilské matce a skotskému otci. Vyrůstala v Buckinghamshiru. V roce 1987 se provdala za Nialla Leonarda, spisovatele a scénáristu ze Severního Irska. Mají dva syny. Od roku 2012 žijí v Brentfordu v západním Londýně.

Zdroj: Wikipedie

E. L. James autorka

Poslední aktualizace: 26. 11. 2023