Knižní recenze: Mizející dívky

Autorka: Lisa Regan

• Vydavatelství: Cosmopolis
  • Recenzent četl knihu: 6 hodin
  • Počet stran: 368
  • Rok vydaní: 2020

Případ, ve kterém nelze věřit skutečně nikomu…

Josie Quinn je pro své vlastní chování suspendována z vyšetřovatelského týmu právě v době, kdy se ve městě Denton začínají dít zvláštní okolnosti. Nejprve zmizí mladá dívka Isabelle Colemanová a chvíli na to dojde k přestřelce, které je Josie náhodným svědkem.

Když už se zdá, že se události nemohou více zkomplikovat, najde se v hrozném psychickém stavu June Spencerová, dívka, která beze stopy zmizela téměř před rokem. Její strýc a zároveň i její jediný rodinný příslušník, kterého se podařilo vypátrat, byl navíc účastníkem již zmíněné střelby a momentálně leží v kómatu.

Mají tyto události nějakou souvislost? Josie deptá nejen to, jak jsou tyto případy zamotané, ale i samotný fakt, že se musí držet od vyšetřování dál. Vlastní tvrdohlavost a pocit, že stopy vedou až do horních pater policejního týmu, jí však nedovolují zůstat v pozadí. Pouští se proto do pátrání na vlastní pěst, a tak je konfrontována nejen hrůzostrašnými scénami, ale i nebezpečím, které dýchá na krk každému, komu ještě dokáže věřit…

„Nedělám si legraci, Jo.“ Musíš s tím přestat. Pro své vlastní dobro. Jdi dovnitř a odpočiň si. Potom zavolej Lukovi. Vyraz na výlet. Předplať si Netflix nebo něco, ale, pro boha živého, nech případ Colemanové na pokoji.“Lisa Regan

Důležitou součástí dějové linie je i soukromý život detektiva Josie Quinnové. Především na začátku knihy se některým čtenářům může zdát, že se autorka více věnuje pocitům a vnitřnímu rozpoložení hlavní postavy než samotného kriminálnímu případu. Čím více však děj postupuje, tím je jasnější, že je důležité znát i soukromí vyšetřovatelky – nejen z důvodu, že je úzce propojeno s případem, ale v dalších částech této série bude mít čtenář možnost sledovat případy, které mají k Josie poměrně blízko.

Kromě zápletky s kriminálním motivem tedy čtenář poznává i Josie, kterou do značné míry poznamenalo její dětství, a ačkoli by se mohlo zdát, že tuto kapitolu svého života již v dospělosti uzavřela, není tomu úplně tak. Mnohé okolnosti jí oživí vzpomínky natolik, že jedná až impulzivně, případně zůstane paralyzovaná. I z toho důvodu tedy nelze říci, že by byl soukromý život Josie v knize rozebírán zbytečně nebo by sloužil jen k odlehčení děje či k natažení počtu stran.

Mizející dívky – Lisa Regan – recenze
„Ray nespadl, neobrátil se, ani neodešel. Absorboval sílu jejích rukou a nechal se zatlačit dozadu o několik kroků, pak však udělal krok vpřed a ocitl se rovnou před ní. Ruce držel u těla, ani neblokoval údery. Josie do něj strčila ještě několikrát, ale on se nebránil. Pohled pokorně upíral na zem. Potřebovala do něj strkat a on jí to dovolil. Při vědomí, že stále ví, co Josie potřebuje a dobrovolně jí to poskytne, se cítila ještě hůře.“Lisa Regan

Samotná krimi zápletka působí na čtenáře zajímavě. Neustále se vynořují nové a nové okolnosti, přičemž některé z nich dokáží pořádně překvapit. Kniha se tak čte nesmírně rychle a ten, kdo se do ní ponoří, ji odloží jen s velkými obtížemi. Děj není až do poslední třetiny snadné předvídat a autorka také šikovně propojila řadu událostí a osob, které se zpočátku mohly jevit jako nijak nesouvisející.

Knihu Mizející dívky si můžete zakoupit zde:

Pokud hledáte knížku, která vás navnadí i na přečtení ostatních částí série, Mizející dívky mohou být správnou volbou. Malý počet postav usnadňuje čtenáři orientaci ve vztazích mezi nimi, a může se tak do příběhu naplno ponořit. Přestože se nejedná o drastické a pochmurné severské krimi, stále dokáže tato detektivka na mnoha místech pořádně překvapit. Čte se rychle a plynulý dějový spád čtenáře ke knize připoutá až do doby, dokud se nedostane k poslední stránce. My už se nemůžeme dočkat, až přelouskáme i další části a věříme, že se stejným pocitem knihu odloží většina čtenářů.

• pro ty, kteří hledají kriminálku, jež je navnadí přečíst si celou sérii
  • pro čtenáře, kteří kromě detektivní zápletky rádi poznávají i charaktery hlavních hrdinů
  • pro ty, kteří hledají kriminálku, jež přelousknou za pár hodin

• v příběhu se stále objevují nové okolnosti
  • menší počet postav usnadňuje čtenáři orientaci ve vztazích mezi nimi
  • navzdory detektivnímu žánru jde o rychlé a jednoduché čtení, které publikum příliš „nevyčerpává“
  • pokud se do příběhu ponoříte, knihu je obtížné odložit
  • pár překvapivých zvratů, které čtenář neočekává

• na konci knihy se v případě objevuje příliš mnoho náhod, které příběhu ubírají na hodnověrnosti
  • zpočátku se může zdát, že je soukromí hlavní postavy věnováno až příliš mnoho prostoru

Série knih o detektivu Josie Quinnové

Mizející dívky Autor Lisa Reganová - cena

Mizející dívky (Josie Quinnová 1)

Jednoho dne zmizí v ospalém americkém městečku Denton krásná sedmnáctiletá Isabelle Colemanová. Všichni obyvatelé se pustí do hledání, ale jediné, co se jim podaří objevit, je její mobilní telefon. Nečekaně se však ve městě zjeví jiná unesená dívka – otřesená a traumatizovaná po roce věznění –, která vůbec nereaguje na svět kolem sebe. Detektiv Josie Quinnová, kterou právě suspendovali, se rozhodne po zmizelé Isabelle pátrat na vlastní pěst… číst více

Dívka beze jména Lisa Regan - cena

Dívka beze jména (Josie Quinnová 2)

Když detektiv Josie Quinnová dorazí na místo činu na okraji Dentonu, je zděšena brutalitou útoku. Oběť bojuje o život a novorozené dítě zmizelo. Na jiném místě se snaží ukrýt krásná mladá žena. Zdá se, že by mohla být Josiiným vodítkem k případu uneseného dítěte, ale záhadná žena neví, kdo je, kde se vzala, ani čeho se tak bojí. Jisté je, že je k smrti vyděšená… Nebo svou amnézii jen předstírá? Je dívka bez jména svědkyně, podezřelá, nebo možná budoucí oběť?… číst více

Matčin hrob - Lisa Reganová - cena

Matčin hrob (Josie Quinnová 3)

Když dva malí chlapci najdou při hře v lese pohřbené tělo, policejní náčelnici Josie Quinnové se začínají vracet nepříjemné vzpomínky. I ona si jako dítě v tom lese hrávala, aby byla co nejdál od své nevyzpytatelné matky Belindy Roseové. Josie však už nemůže své vzpomínky dále potlačovat. Policejní analýza prokáže, že nalezené tělo patřilo mladé ženě zavražděné před třiceti lety. Ženě jménem Belinda Roseová… číst více

Nečekané přiznání - Lisa Reganová - cena

Nečekané přiznání (Josie Quinnová 4)

Když se na příjezdové cestě do domu v Dentonu najde tělo mladého studenta s fotografií připnutou na límci, první na místě činu je detektiv Josie Quinnová. Dům patří Gretchen Palmerové, oddané člence Josiina týmu, která je posledních čtyřiadvacet hodin nezvěstná. Přestože se Gretchen přizná k činu, Josie ví, že nemůže být vražedkyní. Tak proč se přiznává k vraždě, kterou nespáchala?… číst více

Lisa Regan je bestsellerová autorka detektivních románů a thrillerů, která se proslavila svojí sérií o vyšetřovatelce Josie Quinn. Narodila se v Pensylvánii a vystudovala anglickou literaturu na Temple University. Předtím, než se stala profesionální spisovatelkou, pracovala jako redaktorka a novinářka.

Její první román „The Missing One“ vyšel v roce 2016 a od té doby vydala řadu dalších úspěšných knih, jako je například „The Stranger in Our Home“ a „Don’t Look for Me“. Její příběhy jsou plné napětí, zvratů a překvapení. Získaly si spoustu fanoušků po celém světě. Mizející dívky jsou první částí série o vyšetřovatelce Josie Quinnové.

Autorka Lisa Regan