Námi to končí – Colleen Hoover – recenze

Jack Shakespearow/22. července 2022/Romantické a erotické/5 min. číst

Recenze knihy: Námi to končí

• Počet stran: 320

Kdy je čas ukončit lásku, která nás zraňuje?

Často se divíme, proč jsou lidé ochotni zůstat v toxickém vztahu. Proč tolerují i chování, které si nezaslouží, a proč se rozhodli žít ve strachu vedle někoho, jehož náruč připomíná vězení? Je to skutočne len na ich rozhodnutí? Kde sa tento sebazničujúci proces začína a kde ho možno ukončiť? Odpovede na tieto otázky, ktoré sú zabalené v dramaticko-romantickom príbehu, prináša Colleen Hoover.

Po otcově smrti se Lilly Bloomová ocitá na střeše svého bostonského domu a je rozhodnuta uzavřít několik věcí najednou – své dětství, které otec poznamenal, a jeho pohřeb, na němž byla více než upřímná. Právě na tomto místě, kde ze sebe původně chtěla sundat těžké balvany, se setkává s doktorem Rylem, který ji po tomto večeru nemůže dostat z hlavy, přestože na vztahy prozatím přísahal a bude se věnovat jen své kariéře. Okolnosti však způsobí, že se jejich cesty pravidelně kříží a oba se dostanou do vztahu, kde není nic jisté.

Jeden i druhý mají za sebou minulost, která je poznamenala. Několik kapitol popisuje Lillyino dětství a dospívání – jako teenagerka se neměla komu svěřit, a tak psala dopisy slavné moderátorce své oblíbené americké talk show Ellen DeGeneresové. Čtenář v nich najde nejen to, jak vnímala otcovo násilí, ale i své pocity k prvnímu chlapci, do kterého se zamilovala. Atlas, mladý muž, který nikdy neměl skutečný domov, se však jednou vydal do Bostonu, kde Lilly v současnosti žije. A právě jeho postava zamíchá kartami v lásce mezi Lilly a Rylem.

‚ Otřela si oči ubrouskem a pokračovala: „Každý útok posouvá tvou hranici. Pokaždé, když se rozhodneš zůstat, bude po dalším útoku mnohem těžší odejít. Nakonec na tu hranici úplně zapomenete, jen si říkáte: ‚Už jsem to vydržela pět let. Tak co takhle dalších pět?“Colleen Hoover

Přestože anotace knihy navozuje dojem, že se jedná o romantický příběh s dramatickou zápletkou, čtenář bude příjemně překvapen již v první polovině příběhu. V knize nachází řadu prvků, které z něj dělají víc než jen romanci s dramatickým vývojem. Pohled do duše hlavního hrdiny z perspektivy minulosti i současnosti, vedlejší postavy, na které jejich vlastní dětství vrhá nepříjemný stín, a autentické ztvárnění pocitů, které na diváka netlačí – to vše jsou momenty a prvky, díky nimž kniha v rámci svého žánru vyniká.

Končí to s námi je jednou z nejlepších knih, která nevtíravým, citlivým a přitom hlubokým způsobem přibližuje téma domácího násilí. Nejenže je zde popsáno několik scén, v nichž se násilí odehrává, ale autorka také líčí, jaký dopad má domácí násilí na člověka, který ho právě zažívá nebo byl jeho svědkem v dětství. Hlavní hrdinka byla dvakrát konfrontována s násilím – jako dítě a jako dospělá žena, která se rozhodla vytvořit si s mužem svého života bezpečné útočiště. Pro čtenáře je více než zajímavé sledovat, jak se změní postoj jednoho a téhož člověka, když se něco, co dříve odsuzoval, najednou stane součástí jeho života.

„Prudce jsem zavřel oči. Odpor k němu, který se mi usadil v srdci, neznamenal, že už nic necítím. To, že někdo někomu ublíží, neznamená, že ho jednoduše přestane mít rád. Nejvíce nebolí lidské činy, ale láska. Kdyby tomuto činu nepředcházela láska, bolest by se snáze snášela.“Colleen Hoover

Čtenář zjistí, jak snadné je vklouznout do vztahu, kde něco nehraje, jak rychle začne oběť agresora omlouvat, bagatelizovat jeho činy a čekat na zázrak, který jeho násilné chování ze vztahu vymaže. Na konci příběhu je krásná pointa, která dodá každému, kdo se ocitl v roli oběti domácího násilí, sílu prolomit tento začarovaný kruh.

Knihu Námi to končí si můžete zakoupit zde:

Když jsme se do knihy pouštěli, nenapadlo nás, že v ní najdeme něco víc než jen jeden příběh s romanticko-dramatickou zápletkou. Námi to končí je příjemně překvapeni – obsahem, hloubkou, myšlenkou a mnoha prvky, které dělají knihu skutečně výjimečnou. Jedná se o hodnotný, odpočinkový příběh, který rozhodně stojí za přečtení.

• pro všechny ženy, které se potýkají s otázkou, zda v sobě najdou sílu odejít od toxického partnera.
  • těm, kteří hledají výjimečný romantický příběh
  • pokud od ženské literatury očekáváte víc než jen milostnou zápletku.

• citlivé a zároveň velmi realistické zobrazení domácího násilí.
  • emotivní čtení s vypointovaným závěrem
  • děj se neustále vyvíjí
  • čtenář poznává hlavní postavu ve dvou časových rovinách.
  • mnoho pěkných myšlenek, které zdůrazňují důležitost sebelásky.
  • postavy mají duši, nejsou to jen postavy bez duše, které proplouvají dějem.
  • rychlé a poutavé čtení
  • Nejcitlivější a nejosobnější kniha Colleen Hooverové

Odvrácená tvář lásky Colleen Hoover - cena

Odvrácená tvář lásky

Když se vysokoškolačka Tate Collinsová na čas přestěhuje ke svému staršímu bratrovi a seznámí se s jeho kamarádem, pilotem Milesem Archerem, není to rozhodně láska na první pohled. Není to dokonce ani přátelství, jen vzájemná prudká a neovladatelná touha. Miles kupodivu váhá déle než Tate, ale nakonec i on potlačí svoje zábrany. Už po prvním milování je zřejmé, že fyzicky si oba dokonale vyhovují. Oboustranná domluva zní jasně…číst více

Vzpomínky na něj - Colleen Hooverová - cena

Vzpomínky na něj

Kenna Rowanová si odseděla pět let ve vězení za tragický omyl. Teď se vrací zpět do města, kde k tomu všemu došlo, a doufá, že se setká se svou malou dcerkou. Ukazuje se však, že mosty, které za sebou tehdy spálila, už není možné obnovit. Nikdo nevěří, že se změnila. Dostat se k dceři je proto téměř nadlidský úkol. Jediný, kdo ji ještě úplně neodsoudil, je Ledger Ward, majitel místního baru. Kdyby ale vyšlo najevo, že k sobě tihle dva…číst více

To nejlepší v nás - Colleen Hoover - cena

To nejlepší v nás

Nový román bestsellerové autorky Colleen Hooverové o nešťastném manželství a jednom dávno zapomenutém slibu, který by ho mohl zachránit. Quinn by v životě nenapadlo, že potká osudovou lásku v nejhorší den svého života. Přesně to se ale stane. Začátek jejího vztahu s Grahamem je naprosto dokonalý, jsou jako stvoření jeden pro druhého. O sedm let později je ale jejich manželství v troskách. Zpočátku dokonalá láska je ohrožena tisíci nedokonalostmi…číst více

Colleen Hoover se narodila v roce 1979 v americkém státě Texas. Svůj první román uvedla na trh v roce 2012 a okamžitě se stal bestsellerem. Její tvorbu lze zařadit do žánrů romantické literatury a young adult fiction. Mezi její nejznámější knihy patří Odvrácená tvář lásky, Bez naděje, Ztracená naděje, Pravda, nebo lež nebo Život jedna báseň. Titul Námi to končí je první částí série se stejným názvem. V angličtině už vyšel i druhý díl It Starts With Us. Colleen Hoover momentálně žije se svým manželem a třemi dětmi, přičemž se stále věnuje psaní.

Colleen Hoover autor

Colleen Hoover autor