Nevhodný návrh – Julia Quinn – recenze

Nevhodný návrh – Julia Quinn – recenze

Knižní recenze: Nevhodný návrh

Autor: Julia Quinn

• Počet stran: 288
  • Rok vydaní: 2021

3. díl série Bridgertonovi zachycující život druhého sourozence – Benedicta…

Pohádku o Popelce známe snad všichni. Zlá macecha, dvě nepřátelské sestry a skromná pracovitá dívka, která se potají objeví na bále, kde upoutá pozornost kouzelného prince. Přesně to zažije Sophie Beckettová – nemanželská dcera hraběte Gunningwortha, kterou nikdy nepřiznal, a tak celé dětství a rané mládí strávila mimo společenský zájem, který se týkal jen jejích nevlastních sester.

V této části série se nejvíce pozornosti dostává druhému nejstaršímu bratru – Benedictovi. Ten na maškarním plese, který uspořádala jeho matka, potkává neznámou ženu, kterou následující měsíce nemůže dostat z mysli. Přestože se zpočátku snaží o to, aby vypátral její totožnost, po čase to vzdává a žije v domnění, že se už nikdy více do žádné jiné ženy nezamiluje. Věci ale nabírají jiný spád o pár let později. Bude mít tato romantická zápletka inspirovaná pohádkou šťastný konec? Nebo si Benedict řekne, že je čas oženit se a vezme si ženu, ke které nikdy nebude cítit tak silné city jako k oné tajemné dámě?

„Hrabě Richard Gunningworth nikdy nemluvil o Sophii nebo o jejím původu, ale musel vědět, že byla jeho nemanželským dítětem. Nikdo netušil, co bylo v dopise, který hospodyně vylovila ze Sophiiny kapsy, když ji v tu deštivou noc objevili. Hrabě ho spálil jen několik vteřin poté, co ho přečetl. Pozoroval, jak se papír v plamenech zmenšuje a kroutí, pak přikázal, aby pro Sophii připravili pokoj. Od té doby tam zůstala.“Julia Quinn
Nevhodný návrh – Julia Quinn – recenze

„Tak jako obvykle se naděje debutantek na uzavření manželství upínají k rodině Bridgertonových, především k nejstaršímu z nezadaných bratrů, Benedictovi. Možná nemá titul, ale jeho přitažlivá tvář, výborná postava a naditá peněženka to snadno vynahradí. Naše autorka při více než jedné příležitosti zaslechla, jak nějaká ctižádostivá matka hovoří o své dceři: ‚Vdá se za vévodu… nebo Bridgertona‘.

SPOLEČENSKÉ NOVINY LADY WHISTLEDOWNOVÉ, 12. července 1815“

Julia Quinn

V porovnání s předchozími částmi, jejichž zápletky měly společné charakteristické rysy, je Popelčin motiv příjemnou změnou. Začátek je opravdu poutavý a dokáže publikum velmi rychle navnadit. Pozdější kapitoly se díky tomu čtou rychleji, i když se v nich objevují poněkud zdlouhavější pasáže.

Dalo by se říci, že příběh vyobrazuje pocity obou postav rovným dílem – jak Benedicta, tak Sophie. Přestože život Sophie je tím, který knihu otevírá, o něco později čtenáři mají možnost poznat blíže i Benedicta. Vpřed se také posunou i osudy některých členů rodiny Bridgertonových.

Pokud se vám líbily předchozí dvě části, nebude pro vás obtížné dočíst i tento díl. Nabízí několik drobných změn – ať už samotnou zápletkou, tak i strukturou děje. Je tu sice o něco méně vtipných situací, ale v tomto příběhu by pravděpodobně nepůsobily autenticky. Autorka se dříve soustředila na vykreslení různých společenských vrstev a dala slovo i Violet Bridgertonové, čímž jen poukázala na soudržnost a láskyplnost Bridgertonových.

Celý příběh osvěžují krátké bulvární novinové články Lady Whistledownové, jejíž totožnost není odhalena ani v této části, a tak pokud jste neviděli seriál a rozhodli jste se nejprve přečíst knižní předlohu, po dočtení třetího dílu budete stále v napětí.

Nevhodný návrh – Julia Quinn – recenze

Knihu Nevhodný návrh si můžete zakoupit zde:

Nevhodný návrh je příjemnou knížkou, která potěší především milovnice romantických příběhů. Pohádková zápletka, prolomení společenských konvencí a očekávání, mírné napětí, plynule dynamický děj… Jelikož je kniha o trošku odlišná, můžete mít po jejím přečtení rozličný pocit – je tu šance, že se stane vaší nejoblíbenější, nebo si řeknete, že vše, co vám v tomto příběhu trochu chybělo, naleznete v dalším pokračování.

• poutavý úvod
  • pohádkový motiv
  • vyniknou charaktery rodiny Bridgertonových
  • nenáročné a plynulé čtení
  • ve srovnání s předchozími částmi je příběh trochu jiný – příjemná změna

• některým čtenářkám může pohádkový motiv trochu vadit
  • pokud očekáváte množství humorných situací, budete možná zklamáni

Sága Bridgertonovi – knihy

Vévoda a já Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 1: Vévoda a já

Simon Basset, vévoda z Hastingsu, vymyslel plán, jak se zbavit všech dohazovačů a vdavekchtivých dívek ze společnosti. Předstírá náklonnost k půvabné Daphne Bridgertonové, mladší sestře svého přítele, s níž uzavře dohodu, že se jí bude naoko dvořit. Přestože nemá v úmyslu se oženit, na té dívce je něco, co mu zrychluje srdeční tep.
Daphne brzy zapomene, že jejich námluvy jsou pouhá přetvářka. Postupem času se do…číst více

Bridgertonovi: Vikomt, který mě miloval - Julia Quinnová - cena

Bridgertonovi 2: Vikomt, který mě miloval

Rok 1814 slibuje rušnou společenskou sezónu a vikomt Anthony Bridgerton má nejvyšší čas se oženit. Dokonce se už rozhodl, kterou z mladičkých debutantek si vybere – vyhlášenou krásku Edwinu Sheffieldovou. Jedinou překážkou je starší sestra jeho vyvolené, Kate – ta nejvšetečnější žena, jaká kdy poctila návštěvou londýnský ples. Tato troufalá intrikánka ho dohání k šílenství svým odhodláním překazit mu zásnuby, ale když Anthony…číst více

Knižná recenzia:

Vikomt, který mě miloval

Bridgertonovi Nevhodný návrh - Julia Quinnová - cena

Bridgertonovi 3: Nevhodný návrh

Sophii Beckettové se nikdy ani nesnilo, že se jí podaří vklouznout na vyhlášený maškarní ples lady Bridgertonové, natož se tam seznámit s „krásným princem“. Přestože je dcerou hraběte, zlá nevlastní matka ji coby nemanželského potomka odsoudila do role služebné a zachází s ní jako s otrokyní. Teď se však Sophie v náruči šaramantního a pohledného Benedicta Bridgertona cítí přímo pohádkově. Bohužel s vědomím, že až odbije půlnoc…číst více

Knižná recenzia:

Nevhodný návrh

Bridgertonovi: Čekanka - Julia Quinnová - cena

Bridgertonovi 4: Čekanka

Další kniha z oblíbené série o Bridgertonových. Colina Bridgertona už unavovalo, že ho lidé považují pouze za okouzlujícího hejska. A nejvíc mu vadilo, že všichni hltali klepy z pera lady Whistledownové, která se o něm zmiňovala snad v každém ze svých sloupků. Po návratu z ciziny však zjistil, že se mnohé změnilo – především jeho stará dobrá kamarádka Penelope. Jaká tajemství můžou skrývat jeden obyčejný floutek a dívka, kterou…číst více

Knižná recenzia:

Čekanka

Bridgertonovi: S láskou, Eloise Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 5: S láskou, Eloise

Ovdovělý sir Phillip potřebuje matku pro své děti a nejvhodnější mu připadá Eloise Bridgertonová. Domnívá se totiž, že je to prostá nenáročná dívka, a protože je v devětadvaceti letech stará panna, nejspíš jen zoufale čeká na nabídku k sňatku. Žena, která se objeví na jeho prahu, mu však vyrazí dech. Je nejenom krásná, ale také sebejistá, a pokud přestane mluvit na dostatečně dlouhou dobu, aby zavřela ústa, sir Phillip netouží po ničem…číst více

Bridgertonovi: Nečekaná láska Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 6: Nečekaná láska

Když nechvalně proslulý londýnský hejsek Michael Stirling spatří Francesku Bridgertonovou, okamžitě se do ní zamiluje. Jenže Francesce v té době zbývá pouhých pár hodin do svatby s Michaelovým bratrancem. Jenže to bylo tehdy, a teď je z Michaela hrabě a Franceska je volná. Ovšem jen až do jedné nebezpečné noci, kdy se mu ve vší nevinnosti vrhne do náruče…číst více

Bridgertonovi Poznáš to z polibků - Julia Quinnová - cena

Bridgertonovi 7: Poznáš to z polibků

Gareth St. Clair je v pěkné bryndě. Otec ho připravil o dědictví a jemu zbyl pouze starý rodinný deník, který může ukrývat tajemství z jeho minulosti a klíč k budoucnosti. Bohužel je psaný v italštině, z níž Gareth neumí ani slovo. Hyacinth Bridgertonová je dívka, které je podle Garetha lepší se vyhnout, umí ale italsky. Když se tihle dva náhodou setkají, Gareth Hyacint přiměje, aby mu slíbila, že deník přeloží. Jak se tak ponořují do tajemného…číst více

Bridgertonovi: Před svatbou - Julia Quinnová - cena

Bridgertonovi 8: Před svatbou

Gregory Bridgerton na rozdíl od většiny mužů věří v lásku. A také věří, že až potká tu pravou, pozná ji na první pohled a pak už bude vše jen krásné a dokonalé. Jenže ho nikdy nenapadlo, že jeho vyvolená o něj třeba nebude stát. Okouzlující slečna Hermione Watsonová totiž miluje jiného. Naštěstí je tu lady Lucinda Abernathyová, její nejlepší přítelkyně, která udělá vše, aby se Gregory a Hermione dali dohromady – nehodlá brát ohled…číst více

Bridgertonovi: Šťastně až do smrti - Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 9: Šťastně až do smrti

Ale jak to bylo dál? Otázka, kterou si položí v závěru čtení oblíbené série snad každý. A proto Julia Quinnová vyslyšela své věrné čtenáře! Osm sourozenců, různé rodinné vztahy, dcery a synové, neteře a synovci a na vše dohlížející matka rodu – to jsou Bridgertonovi. Co se tedy dělo dál? Četl někdy Simon dopisy svého otce? Stanou se Francesca a Michael rodiči? Musí být konec opravdu koncem? Osm nových „druhých epilogů“ a jeden bonusový příběh…číst více

Julia Quinn vlastním jménem Julie Pottinger, nejprodávanější americká autorka historických romantických knih. Její romány byly přeloženy do 29 jazyků a na seznamu bestsellerů New York Times se objevila devatenáctkrát. Narodila se v americkém Washingtonu v roce 1970. Studovala na Harvardu, a tak dlouho se kariérně hledala, až své poslání objevila v psaní knih. První část série Bridgertonovi s názvem Vévoda a já se dočkala filmového zpracování na streamovací platformě Netflix.

Julia Quinn autorka

Julia Quinn autorka