Knižní recenze: Nevinná hra

• Počet stran: 376
  • Rok vydaní: 2021
  • ISBN: 99788022022903
  • Originální název: Playdate

Knihu najdete v e-shopu:

Minulost nelze zcela pohřbít…

Když malá školačka, 7letá Lucia, poprosí svou matku Elisu, jestli by nemohla strávit odpoledne u své spolužačky, Elisa nemá důvod nesouhlasit. Matka Luciiny spolužačky působí dokonale a vyzařuje z ní nenucená elegance. Dívky se nakonec baví natolik, že Lucia zůstane u spolužačky přes noc. Když se však Lucia ani druhý den nehlásí a telefon spolužaččiny matky je nedostupný, Elisa začíná tušit, že něco není v pořádku.

Dům, ve kterém se naposledy se svou dcerou rozloučila, je prázdný, a jeho majitelem je muž, který jej poskytuje ke krátkodobému pronájmu. Kam zmizela Lucia? Kdo byla ta žena, která se vydávala za matku její spolužačky. A proč jí tvrdila, že jsou Lucia s Josie nerozlučné kamarádky, když se znaly jen pár dní? První stopy nasvědčují, že jde o únos organizovaný zločineckou skupinou. Ale časem se čtenář dozvídá, že minulost Luciiných rodičů skrývá několik tajemství, kvůli kterým se hypotéza o zločinecké skupině jeví stále méně pravděpodobně.

„Zítra s námi budou Fredrikovy dvě starší sestry s manžely a dětmi. Budeme jíst pečený vepřový bůček s křupavou kůžičkou a poslouchat, jak si děti ve vedlejší místnosti hrají s novými hračkami, ale já uslyším jen mlčení dítěte, které tam chybí.“Alex Dahl

Kniha má potenciál pohltit čtenáře již od první strany. V úvodu nenachází žádné popisy ani zdlouhavé seznamování se s prostředím či postavami. Hned od prvních stran se něco neustále děje, a tak má člověk po chvíli pocit, že se v příběhu „cítí jako doma.“ Stejný dojem zůstává během celého čtení – autorka rovnoměrně dávkuje nové informace a odhaluje postupně nové okolnosti, které způsobují, že knihu není snadné odložit.

Postavy, na které se děj jednotlivých kapitol zaměřuje, se postupně střídají. Do centra pozornosti se díky tomu dostává poměrně širší okruh charakterů – kromě Elisy, matky zmizelé holčičky, se příběh soustřeďuje na Selmu – novinářku, která se případu únosu věnuje, unesenou Luciu, a později se k nim přidávají i Marcus – muž pobývající ve vězení, a žena, která za únosem stojí.

Zpočátku by se mohlo zdát, že je těch postav až příliš, ale kupodivu v nich čtenář nemá zmatek a všechny dějové linie jsou zřetelné a jasné. Navíc se každá postava potýká s vlastními problémy, takže má čtenář možnost sledovat nejen podrobnosti ohledně únosu, ale také vnitřní prožívání každé postavy. Je samozřejmé, že si mezi těmito charaktery najdete svého oblíbence, a skutečnost, že se ke slovu dostává jiná postava, vás nemusí moc potěšit, ale dobrou zprávou je, že kapitoly jsou poměrně krátké, a tak ani tyto pasáže nebudete vnímat jako promarněný čas.

„Je brzké ráno, mysl se mi rozjasňuje. Sednu si a udělám si menší průzkum. Než si promluvím s Fredrikem a policií, potřebuji si utřídit fakta. Svůj život dostanu zpět jen tehdy, budu-li čelit minulosti. Jen ji musím trochu upravit.“Alex Dahl

Nevinné hře opravdu není co vytknout. Přestože už nepatří mezi knižní novinky, nemáme jinou možnost, než ji doporučovat těm čtenářům, kteří milují napětí a dosud tento příběh ještě nepřelouskali. Děj není předvídatelný ani chaotický, neustále v něm přibývají nové okolnosti, a přestože jde o únos dítěte, nezaskočí ani citlivějšího čtenáře žádnou drastickou scénou.

• pro ty, kterým se už delší dobu nepodařilo do nějaké knihy začíst a po čase je každý příběh přestane bavit
  • pro ty, kteří hledají krimi příběh, ale nemají chuť na klasickou detektivku, ve které by byl hlavní postavou vyšetřovatel
  • pro ty, kteří hledají knihu, která je nepustí, dokud ji nedočtou

• příběh okamžitě zaujme
  • žádné zdlouhavé pasáže, které by musel čtenář přeskakovat
  • navzdory většímu množství postav se v příběhu čtenář neztrácí
  • množství detailů, které do sebe postupně začínají zapadat
  • děj není předvídatelný a dává prostor vytvářet si vlastní dohady

Dům zrcadel Ben Cheetham - cena

Dům zrcadel

Před dvěma lety rodina Piperových utekla z Fenton House poté, co se jejich sen o novém životě změnil v nevýslovnou noční můru. Dům je od té doby prázdný a všichni kromě lovců duchů a okultních fanatiků se mu vyhýbají. Nyní se Piperovy cosi snaží nalákat zpět do Fenton House. Je však to „něco“ zlovolná nadpřirozená bytost? Nebo je tu nějaké pozemštější vysvětlení? Ať už je pravda jakákoliv, Adam a Ella Piperovi brzy zjistí, že budoucnost jejich…číst více

Pohádka Stephen King - cena

Pohádka

Charlie Reade vypadá jako obyčejný středoškolák, ale už toho má dost za sebou, život se s ním rozhodně nemazlil: máma mu umřela při autonehodě, z táty se stal alkoholik. Ve svých sedmnácti Charlie potkává Howarda Bowditche, samotáře z domu na vysokém kopci. Na zahradě za domem stojí zamčená kůlna, z níž se linou příšerné zvuky. Pan Bowditch umírá a Charlie zjišťuje, že mu dům odkázal – spolu s tajemstvím, které bude…číst více

V zahradě zášti Camilla Bruce - cena

V zahradě zášti

V Chicagu se o ní leccos povídalo. Dobrým sousedům v Indianě se možná občas něco nezdálo, ale kdo by čekal něco zlého od dobromyslné vdovy, které v životě nepřálo štěstí, je vzorná matka a poctivě chodí kostela? Kdyby jen věděli, čím prošla… Muži k ní přijížděli plni očekávání a nadějí s celým svým majetkem, avšak odjíždět je nikdy nikdo neviděl. Belle Gunnesová na farmě v La Porte totiž dávno přišla na to, že muži nejsou složití. Že žena se na tomhle světě…číst více

Alex Dahl je norská autorka, která se narodila a vyrostla v přímořském městě Arendal. Studovala literaturu a tvůrčí psaní na Univerzitě v Bergenu. Od začátku roku 2000 se kariéře spisovatelky věnuje profesionálně.

Její první kniha, psychologický thriller s názvem „Chlapec mezi dveřmi“, byla vydána v roce 2014 a rychle se stala bestsellerem v Norsku. Od té doby vydala další romány ve stejném žánru, včetně „The Never List,“ „The Memory of You,“ a „The Butterfly Garden.“

Zajímavostí ze života autorky Alex Dahl je, že je vyškolená učitelka jógy a často zahrnuje prvky jógy a mindfulness do svého psaní a každodenního života. Také je vášnivou cestovatelkou a navštívila mnoho různých zemí po celém světě, což ovlivnilo a inspirovalo její psaní na mnoho způsobů.

Alex Dahl – autorka

Alex Dahl – autorka

Poslední aktualizace: 29. 11. 2023