Knižní recenze: Neznáma žena

Autor: Mary Kubica

• Vydavatelství: Slovenský spisovateľ
  • Počet stran: 296
  • Rok vydaní: 2020
  • Originální název:The Other Mrs.

Nejhorší hry jsou ty, které rozehraje vaše vlastní mysl…

Smrt Willovy sestry způsobila v životě jeho rodiny nemalé změny. Zůstala po ní Imogen, uzavřená a problematická dcera v pubertálním věku, a rodina Foustových v sobě našla odhodlání postarat se o ni. Jakmile se Sadie a Will přistěhují do domu na poměrně izolovaném ostrově, v jejich bezprostředním sousedství se stane vražda. Obětí je mladá žena Morgan a tato událost otřese každým, kdo na ostrově bydlí.

Sadie svou sousedku nikdy neviděla, ale když se baví s vyšetřovatelem, zjišťuje, že jistý pár důchodců, kteří žijí nedaleko, policii zmínili, že viděli Morgan a Sadie, jak se hádají. A to ještě předtím, než se Sadie se svým manželem a syny na ostrov přistěhovali. Proč to jejich postarší sousedé řekli? Šlo o omyl, nebo jí chtějí záměrně ublížit? A pohybuje se kolem nich někdo, kdo se za Sadie vydává? K pocitu ohrožení přispívá i podivuhodná atmosféra, která v domě a na ostrově panuje. A co je nejhorší – Sadie zjišťuje, že už nemůže věřit opravdu ničemu.

„Otevře náruč, jako by čekal, že se mu vrhne kolem krku. Marně. Ani se nedivím. Je jí šestnáct a stojí před ní téměř neznámý chlap. Přiznám se však, že jsem měla jinou představu, když jsem se dozvěděla, že s domem dostaneme i úkol stát se poručníkem. Co si počneme s tak vzdorovitou, životem otrávenou teenagerkou?“Mary Kubica

Autorka vytvořila v knize poměrně nepřátelskou atmosféru, která umocňuje dojem tajemna a jakési nehostinnosti. Sadie se na ostrově od první chvíle cítí zvláštně a přispívá k tomu hned několik faktorů – zvláštní pracovní kolektiv v její práci, sousedé, kteří ji svým způsobem označí za jednu z podezřelých, zvláštní, chvílemi až strašidelná neteř Imogen, a ostrov, který leží mimo pevninu a stačí malý výkyv počasí a zkomplikuje se i základní živobytí. To vše jsou prvky, které dohromady čtenáři podávají ucelený obraz a zprostředkují mu široké spektrum podnětů, díky kterým je zaměstnána nejen jeho mysl, ale emocionální oblast.

Knihu Neznáma žena si můžete zakoupit zde:

Pokud patříte mezi fanoušky psychologických dramat a thrillerů, a tedy už nějaké ty finty spisovatelů máte načtené, může se lehce stát, že intuice vám trochu napoví, co se za příběhem skrývá. Autorka k textu sice nepřistupuje prvoplánově, rozehraje se čtenářem jistou hru, ale opravdu ostřílení čtenáři tohoto žánru ji mohou předčasně odhalit. Přestože jistá část publika začne něco tušit dříve, v konečném důsledku jim to na požitku ze čtení neubere. Příběh je nadále tajuplný a má nějaké to eso pořád v rukávu.

Neznáma žena od Mary Kubicy je knihou, kterou si vychutnají všichni milovníci lehkých psychothrillerů. Postavy, u kterých nevíte, co od nich můžete očekávat, originální prvky, vztahy, které jsou pevné jen navenek, ale zevnitř se rozpadají. Sice je možné, že zápletku rozuzlíte poměrně brzy, pořád na vás ale čeká zajímavý čtenářský požitek. Doporučujeme těm, kteří v knize hledají odpočinek, ale zároveň se rádi nechají překvapit, co si pro ně autor přichystal.

• zajímavá zápletka
  • kniha se rychle čte
  • místy je děj pořádně napínavý
  • postavy, u kterých čtenář neví, co od nich má očekávat
  • autentické zobrazení tajuplné atmosféry
  • množství podnětů, na které čtenář zaměřuje svou pozornost

• zkušený čtenář zápletku rozuzlí mnohem dříve, než dojde k odhalení

• manželé Sadie a Will Foustovi
    • jejich děti Otto, Tate a Imogen
    • Camille, Myška, Morgan Bainesová
  • Místo: ostrov ve státě Maine
  • Žánr: thriller
  • Téma: psychická onemocnění, vražda, stěhování, vzpomínky

Mary Kubica momentálně žije v Chicagu se svým manželem a dvěma dětmi, ale její kořeny sahají až na Slovensko – je potomkem slovenských emigrantů do Ameriky. Vystudovala americkou literaturu a historii a jistý čas působila jako učitelka dějepisu na střední škole. Debutovala knihou Hodná holka, které se napříč celým světem prodalo více než milion výtisků. Mezi její další romány patří Neplakej, Neznáma žena, Keď zhasnú svetlá nebo Andílek.

Mary Kubica – autorka

Mary Kubica – autorka

Knihy od autorky Mary Kubica

Andílek - Mary Kubica - cena

Andílek

Heidi nemůže zapomenout na zvláštní dívku, kterou spatřila v dešti na nádraží s malým dítětem na rukou… Vždycky se řídila hlavně srdcem, pracuje pro neziskovou organizaci a stará se o toulavé kočky, přesto jejího manžela i dceru zaskočí, když jednoho dne přivede mladou ženu a její čtyřměsíční miminko domů. Heidi nabídne Willow střechu nad hlavou a pomůže jí postavit se zase na nohy. Kdo je však záhadná mladá matka a jaká tajemství…číst více

Lži, dokud můžeš - Mary Kubica - cena

Lži, dokud můžeš

Na první pohled by se příběh mohl zdát jako úplně obyčejný. O úplně obyčejné ženě z předměstí. Ale nikdy není nic takové, jak se zdá. Clara Solbergová je totiž poznamenána tragickou událostí, která se udála jednoho letního odpoledne. A co víc, zjišťuje, že o nehodě, jež se jí tak hluboce dotýká, neví vlastně vůbec nic a aby odhalila tajemství a podvody, kterými je příběh zahalen, musí se vydat na lov pravdy. Jenže by bylo lepší, kdyby některá…číst více

Neplakej Mary Kubica - cena

Neplakej

Elektrizující příběh o podvodu a posedlosti od autorky bestselleru Hodná holka. Mladá žena jménem Esther Vaughan zmizí beze stopy ze svého bytu v centru Chicaga. Mezi jejími věcmi je nalezen strašidelný dopis adresovaný „Mým nejdražším“. Její přítel a spolubydlící Quinn Collins si myslel, že Esther dobře zná, ale nyní o tom začíná pochybovat, a ptá se, kde může Esther být. Mezitím, v malém přístavním michiganském městečku asi hodinu od Chicaga…číst více