Recenzent: Lenka Šimonová

• Délka audioknihy: 9 hod. 21 min.
  • Čte: Lenka Krobotová
  • Jazyk: český
  • Typ audioknihy: kompletní audiokniha
  • Kategorie: detektivky, thrillery

Namísto reportáže děsivé odhalení?

S jakým pocitem se vracíte domů, do rodného města, do rodného domu? Pohltí vás vzpomínky na dětství, cítíte ve vzduchu vůni maminčina koláče a při pohledu na starý dětský pokoj vás přepadne nostalgie? Camille Preakerová se podobnými pocity chlubit nemůže…

Do Wind Gapu se totiž nevrací z vlastní vůle, ale takříkajíc z donucení. V rodném městě se dějí podivné věci – dvě holčičky ve věku její malé sestry byly zavražděny nesmírně brutálním způsobem a po smrti jim vrah vytrhal všechny zuby. Proč tolik násilí? Kdo za tím vším stojí a na základě čeho si vybírá oběti? Camille jako novinářka je vyslána svým šéfem do centra dění, aby o těchto mrazivých událostech napsala reportáže či články. Vrací se tak domů, po dlouhé době potkává svou snobskou matku a rozmazlenou sestru Emmu, se kterou však nakonec dokáže najít společnou řeč. Její mise se však během pobytu ve Wind Gapu mění. Novinařina jde stranou a Camille se dozvídá hrozivé informace o své rodině, o její minulosti i přítomnosti.

Kdo se ještě nesetkal s knihami Gillian Flynn netuší, co je psychothriller. Už první kapitoly jsou příslibem nejistoty, ze které budete mít husí kůži. Autorka každé postavě dopřála prvky jinakosti a po čase lze dojít k závěru, že normálnost či psychická stabilita se v tomto příběhu nenosí. Děj se zamotává, posluchač vstřebává nové okolnosti a přizpůsobuje si svoji optiku na hlavní postavy.

Audiopodoba této knihy je více než povedená. Dovolím si tvrdit, že hudební podbarvení, které je zde poměrně časté, je jedno z nejlepších, s jakým jsem se doposud v audioknihách setkala. Dokáže upozornit na to, že ke konci půjde do tuhého a zdůrazňuje „psycho“ atmosféru, kterou příběh disponuje. V posluchačích vyvolá strach, pocit nejistoty, díky čemuž se podvědomě mohou připravit na to, co je dále čeká.

Lenka Krobotová příběh převyprávěla tak, že dokázala zachytit všechny emoce, které v něm lze nalézt. Děj je publiku podáván v první osobě, takže se musela s postavou Camille takříkajíc sžít. Specifická atmosféra příběhu však zůstala zachována a po chvíli jsem měla pocit, že poslouchám hlavní postavu a ne interpreta, který mi příběh zprostředkoval.

Gillian Flynn, autor

Knihu Ostré předměty si můžete zakoupit zde:

Knihu Ostré předměty doporučuji těm, kteří chtějí být překvapeni, mírně vystrašeni a zaskočeni. Publikaci vnímám jako tu nejlepší od této autorky, ať už hodnotím dějový spád, míru překvapení nebo profilaci postav. Gillian Flynn to prostě umí a audiopodoba jejího příběhu představuje kousek, na který posluchač jen tak nezapomene. Je možné ji poslouchat u všech činností, ať už při usínání, relaxaci ve vaně, úklidu, řízení nebo dokonce i v práci.

• napětí a strach
  • interpretka se sžila s hlavní postavou a zachovala všechny emoce, které příběh má
  • doprovodná hudba umocňuje dramatickou a vypjatou atmosféru
  • permanentní gradace děje
  • množství nečekaných momentů, které posluchače zastihnou nepřipraveného a překvapí
  • vyprofilované postavy
  • autorka kladla důraz na detaily

• pro milovníky psychothrilleru
  • pro ty, kteří milují napětí a nečekaná překvapení
  • pro posluchače, kteří dokáží ocenit, pokud autor vyprofiluje postavy a dá si záležet na detailech

• pro ty, kteří nemají v oblibě příběhy, ve kterých lze nalézt „šílené“ postavy

Zmizelá - Gillian Flynn - cena

Zmizelá

Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání však může vražedně klamat… Amy Elliottová Dunneová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick Dunne, její muž, je po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy? Kriminální psychologický román americké…číst více

Temné vábení - Loreth A. White - cena

Temné vábení

Před dvanácti lety Sarah Bakerovou unesl zabiják z Watt Lake a několik měsíců ji sexuálně zneužíval, než se jí podařilo utéct. Zločinec byl dopaden, ale Sarah ztratila všechno: manželství, dítě i život, který milovala. Sarah, potýkající se s posttraumatickou stresovou poruchou, si změní jméno na Olivii Westovou a najde útočiště, domov i práci na ranči Broken Bar. Zatímco se její jizvy konečně začínají hojit, policista, který na otřesném…číst více

Pacient - J.G.Jurado - cena

Pacient

Renomovaný neurochirurg David Evans má před sebou strašlivé rozhodnutí. Pokud jeho příští pacient odejde z operačního sálu živý, jeho malá dcerka Julia zemře rukou nebezpečného psychopata, který ji unesl a drží ji na neznámém místě. Zoufalé odpočítávání začíná pro doktora Evanse v okamžiku, kdy zjistí, že oním pacientem, jenž musí zemřít, aby jeho dcera přežila, není nikdo jiný než prezident Spojených…číst více

1. Wikipedie: Gillian Flynn, Img – Gillian Flynn