Knižní recenze: Pomocnice

• Recenzent knihu četl: 3,5 hodiny
  • Originální název: The Housemaid
  • Rok vydání: 2023
  • Počet stran: 304
  • ISBN: 9788024288727

Příběh, který vám ukáže, že to, co jste si mysleli na začátku, na konci už neplatí…

Millie si nutně potřebuje najít práci – žije totiž ve svém autě a její minulost, ve které figuruje odpykávání si trestného činu jí při hledání příležitostí k výdělku moc nepomáhá. Když se ocitne v domácnosti Niny Winchesterové, ví, že je to její poslední možnost pro nový začátek. Bohatá manželka a matka jedné dcery na ni působí navenek milým dojmem, ale Millie v koutku duše tuší, že cosi není v pořádku.

Zvláštní pocit se však snaží potlačit a v momentě, kdy jí Nina zavolá, že si jako pomocnici do domácnosti vybírá ji, neváhá tuto nabídku přijmout. Nastěhuje se do velkolepého domu, v němž jí však patří jen zatuchlý podkrovní pokoj a přestože na ni tento prostor působí strašidelně, stále je to lepší než spánek v autě. Postupně ale zjišťuje, že v domácnosti Winchesterových cosi není v pořádku – Nina se léčila na psychiatrické klinice, mívá výbuchy hněvu, je paranoidní a občas to vypadá tak, že cílem jejího dne je Millie co nejvíce potupit. V momentě, kdy mezi Millie a Nininým manželem Andrewem přeskočí zakázaná jiskra, se prokáže, že v tomto domě není v pořádku opravdu nic. Rozehrává se tak hra o pravdu, bezpečí i holý život.

Již od první stránky je jasné, že příběh poskytne čtenáři pořádný zážitek. Namísto bezduchého úvodu kniha nabízí přímý vstup do děje a počáteční seznamování se s postavami, přičemž každá z nich má osobitý a atraktivní profil. Až časem lze zjistit, že i takové detaily, které se jevily jako méně podstatné, hrají později velkou roli a jsou důkazem, že autorka dějovou linii dokonale promyslela.

Příběh se táhne napříč tříměsíčním obdobím a vypravěčem je v drtivé většině Millie. Až v poslední třetině knihy se najde pár částí, které nahlížejí na děj z pohledu Niny a odhalují důvody jejího chování nebo její minulost jako takovou.

Knihu Pomocnice si můžete zakoupit zde:

Kniha se čte až expresně rychle – člověk si ani neuvědomí a najednou je za její polovinou, přičemž stále nemá chuť udělat si od čtení pauzu. Zajímavým aspektem příběhu je, že zatímco jeho první polovina působí poutavě, stále je to jen malý zlomek toho, co na čtenáře čeká později. Postupně se totiž jednotlivé postavy začínají vybarvovat a čtenář tak odhazuje předchozí domněnky a hypotézy, které na základě přečtených stránek předtím získal.

Dalo by se říci, že příběh, který Pomocnice nabízí, si se čtenářem neustále zahrává. Zpočátku ho donutí, aby si o postavách vytvořil nějaké představy a později mu je úplně zboří. Publikum tedy přichází na to, že pravda je v této knize poměrně vratká a že není obtížné dostat se do pořádného omylu.

Pokud milujete lehké thrillery s promyšlenou zápletkou, Pomocnice vás nezklame. Množství zvratů, zajímavé postavy, rychle se vyvíjející příběh, který překvapí a ukáže, že nic není tak, jak si čtenář zpočátku myslel. Kniha se čte takříkajíc sama a je vhodná i pro ty, kteří již delší dobu hledají beletrii, která by je kompletně pohltila. Doporučujeme všemi deseti!

• pro muže i pro ženy
  • pro čtenáře, kteří si právě procházejí čtenářskou krizí a hledají příběh, který je pohltí
  • pokud milujete příběhy s prvky thrilleru, které vás do úplného konce nepustí

• permanentní dějová gradace
  • množství nepředvídatelných zvratů
  • postavy, které se po čase vybarví
  • rychlé, snadné, ale přitom napínavé čtení
  • žádné popisy, které by děj jen zpomalovaly
  • promyšlené detaily, které po čase do sebe perfektně zapadají
  • propracovaná dějová linie

Minusy:

• dejte nám vědět, pokud nějaké najdete 🙂

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Freida McFadden

Tajomstvo pomocníčky - Freida McFadden - cena

Tajomstvo pomocníčky

„Nechoďte do hosťovskej izby.“ Keď sa Douglas Garrick dotkne končekmi prstov dverí, dopadne na jeho tvár tieň. „Moja žena… je veľmi chorá.“ Zatiaľ čo mi ďalej ukazuje ich neuveriteľný podkrovný byt, mňa zožiera pomyslenie na tú ženu za dverami. Nemôžem však riskovať, že prídem o túto prácu – nie ak si chcem uchovať svoje najtemnejšie tajomstvo…číst více

martinus.czPozrieť cenu
Za zamčenými dveřmi - Freida McFadden - cena

Za zamčenými dveřmi

Když si Nora Davisová dělala jako malá v pokojíčku úkoly, netušila, že její otec zatím ve sklepě vraždí ženy. Až do dne, kdy se jim u dveří objevila policie. O desítky let později je Nořin otec stále za mřížemi a ona je úspěšná chirurgyně s poklidným a osamělým životem. Nikdo netuší, že její otec byl sériový vrah. Pak však Nora zjistí, že jedna z jejích pacientek byla zavražděna – a to stejně děsivým a jedinečným způsobem, jakým vraždil i její otec….číst více

knihydobrovsky.czPozrieť cenu
Profesorka - Freida McFadden - cena

Profesorka

Eve má pekný život. Každý deň vstane, dostane bozk od manžela Natea a odchádza do práce na miestnu strednú školu, kde učí matematiku. Všetko je tak, ako má byť. Až na to, že… Minulý rok casehamskou strednou školou otriasol škandál. Hovorilo sa o afére medzi učiteľom a študentkou menom Addie. Eve však vie, že za týmito škaredými klebetami sa ukrýva oveľa viac, než by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Addie nemožno veriť….číst více

palmknihy.czPozrieť cenu

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.