Knižní recenze: Rivalové

• Počet stran: 280
  • Rok vydaní: 2022
  • ISBN: 9788024948539
  • Originální název: The Rivals

Když jedno zklamání v lásce zasahuje i do života dalších generací…

Poslední aktualizace: 28. 8. 2023

Když Sophie po rozchodu se svým přítelem nasedá na palubu letadla, hned jí je jasné, že všechny problémy nenechá v Anglii. Hned vedle ní totiž v letadle sedí Weston Lockwood – muž, se kterým se zná už od střední školy a který patří do rodiny, která je s tou její už desetiletí znepřátelená. Jejich dědové se totiž před lety stali rivaly v lásce o srdce Grace Copelandové, jejich společné obchodní partnerky. Nakonec se oba oženili s jinou ženou, ale nevraživost mezi nimi přesahovala i další generace. Grace však před několika týdny zemřela a svůj hotel, který kdysi zakládali společně, odkázala dědečkům Sophie a Westona. Začíná tak boj o většinový podíl, přičemž zodpovědnost je na bedrech nejmladších potomků. Weston a Sophia se tak musí setkávat pravidelně, avšak jejich hádky vždy přerostou v lechtivé dobrodružství. Kromě nenávisti je totiž spojuje i nesmírná fyzická přitažlivost.

„Před třemi týdny, kdy Grace po dlouhém zápase s rakovinou zemřela, moje rodina byla šokována tím, že čtyřicet devět procent hotelu odkázala mému dědovi a čtyřicet devět procent Oliveru Lockwoodovi. Zbývající dvě procenta dostala charitativní organizace. Ta, která právě chtěla prodat svůj podíl rodině, která nabídne víc. Jedna z rodin by tak získala 51% kontrolu.“Vi Keeland

Přestože to tak podle anotace nevypadá, kniha představuje jeden z těch lepších románů v eroticko-romantickém žánru. Sice nejde o příběh, z jehož originality by čtenáři odpadávali, stále ho lze považovat za to lepší, co tento žánr nabízí, protože – řekněme si upřímně – laťka zde není postavena příliš vysoko. Příběh se v první řadě odlišuje od konkurence tím, že se v něm i „něco děje“ a hlavní základ děje se nesestává z běžných situací, které by sloužily jen k tomu, aby se hlavní postavy setkaly, pohádaly či tělesně sblížily. Čtenář kromě vyvíjejícího se vztahu Westona a Sophie sleduje i poprask, který v jejich životech napáchalo dědictví hotelu, takže má příběh i nějaké napětí a spád.

Rivalové se čtou nesmírně rychle a snadno. Kniha má poměrně krátké kapitoly, přičemž pozici vypravěče si nerovnoměrným dílem propůjčují Sophie s Westonem. Zatímco první třetina příběhu patří vyprávění Sophie, po čase se pozornost soustředí i na Westona, který ve svých kapitolách nabízí čtenáři pohled do své minulosti.

Knihu Rivalové si můžete zakoupit zde:

Děj je poněkud předvídatelný, překvapivé momenty se v něm vyskytnou jen občas, ale v rámci tohoto žánru nejde o žádný prohřešek. Dějová linie je však poskládaná docela zručně – v příběhu se nenacházejí prázdná místa, která by ho nikam neposouvala, právě naopak, spád je plynulý a čtenářova chuť pokračovat dále přetrvává. Co se týče erotických scén, není na ně zaměřena plná pozornost. Tyto pasáže představují spíše jen jakýsi doplněk k příběhu. Pokud prahnete po titulu, který je nabitý erotikou, Rival vás trochu zklame.