Knižní recenze: Seznam hostů

Autor: Lucy Foley

• Vydavatelství: Vendeta
  • Recenzent knihu četl: 2 hodiny
  • Počet stran: 256
  • Rok vydaní: 2021

Dokonalá svatba s nedokonalými hosty…

Odlehlý ostrov, který zajišťuje soukromí, luxusní svatba, slavný ženich, úspěšná nevěsta, nadšení svatebčané a stovky hodin příprav. Může taková událost dopadnout špatně? Hmm, může… Dokonce poměrně snadno. Úplně postačí, pokud se potkají ti, kteří jsou ovlivněni minulostí. Právě ta vypluje na povrch ve chvílích, kdy byste to očekávali nejméně, a dokáže rozbít vše, co je zahaleno pozlátkem dokonalosti.

Nevěstě Jules jde o to, aby ohromila. Bere si za muže známou celebritu – Willa, který se momentálně objevuje na televizních obrazovkách jako hlavní postava dobrodružné show. Rozhodla se pro svatbu na odlehlém ostrově u pobřeží Irska a výdaje za ni pro ni nejsou problém. O to víc ji překvapuje, pokud už první den nejdou věci podle jejích představ. Svatebčané se chovají zvláštně, její sestra Olivia dělá trochu problémy a Willovy kamarády, kteří se neumí chovat důstojně, by nejraději vyškrtla ze seznamu hostů. Do toho všeho se ještě přidá i počasí, které způsobuje krátkodobé výpadky elektřiny. Prostředí, ze kterého měla dýchat tajemná romantická atmosféra, se mění v nehostinnou scénu, ve které by se klidně mohl odehrát i boj o přežití. A přesně to se stane – když se na ostrově ozve výkřik, každému je jasné, že se stalo něco, s čím nepočítali ani v nejhorším snu. A tak velmi rychle dojde k tomu, že mezi svatebčany začnou hledat vraha.

Zvenku se ozve nový zvuk. Zní téměř jako vítr, ale je stále ostřejší a hlasitější, až je nezaměnitelně povědomý. Hosté znehybní. Vyděšeně koukají jeden na druhého. Znovu je přemůže strach, ještě větší, než když zhasla světla. Všichni ten zvuk znají. Je to výkřik hrůzy.Lucy Foley

Tajuplná scéna, kdy hosteska během svatebního večírku objeví cosi strašidelného, se čtenáři nabízí už na prvních stránkách knihy. Jakmile se však děj přehoupne o pár hodin dopředu, přichází možnost poznat všechny svatebčany a pochopit jejich vztahové vazby, které jsou v mnoha případech mnohem více zamotané, než by se mohlo zdát. Chvíli tedy potrvá, než v knížce opět dojde k napětí, na které čtenáře autorka nalákala hned na začátku. Pro nedočkavou část publika může být zdlouhavější vyobrazení pocitů trošku trápením.

Pozici vypravěče si přehazují jednotliví svatebčané, díky čemuž jsou i kapitoly poměrně krátké. Ke slovu se tak dostávají nejen nevěsta s ženichem, ale také Hannah, manželka dobrého přítele nevěsty, nevěstina sestra a družička Olivia, ženichův svědek Johnno či organizátorka svatby Aoife. Každý z nich dokáže zprostředkovat jiný pohled na blížící se událost a odhalí nejen svůj strach z nadcházejících hodin. Plynulým, ale na něčí vkus nepříliš rychlým tempem posouvají děj kupředu a zároveň dávají čtenáři možnost lépe poznat hlavní postavy či zaregistrovat jejich vzájemná vztahová propojení.

Zajímavým jevem v tomto příběhu je fakt, že sympatie vůči některým postavám mají skutečně „krátké trvání“. Postupným odhalováním některých okolností čtenář totiž přichází na to, že ne každý, kdo se jeví dokonale, takovým ve skutečnosti také je, a že jeho maska přátelského člověka jen překrývá špínu minulosti.

Seznam hostů – Lucy Foley – recenze
Při této práci se dozvíte všechna tajemství. Vidíte věci, které nikdo jiný nevidí. Donesou se k vám všechny drby, kvůli kterým by se hosté poprali. Jako organizátorka svateb si nemůžete dovolit něco přehlédnout. Musíte si všímat každé maličkosti, i toho nejjemnějšího víru pod hladinou. Pokud si jich nevšimnu, jeden z nich může přerůst v obrovský a nebezpečný proud, jenž mi zničí všechny plány. Naučila jsem se, že někdy ty nejjemnější proudy jsou ty nejsilnější.Lucy Foley

Knihu Seznam hostů si můžete zakoupit zde:

Seznam hostů dokáže zaujmout. To, co si udrží čtenářovu pozornost, je už věcí vkusu a očekávání. Každopádně jde o knihu, do které byste se měli zkusit začíst. Je plná lidí, jejichž minulost se pomalu dere na povrch, a luxusu, který je jen zástěrkou pro spoustu špíny. Zajímavá zápletka, nepředvídatelný děj, spousta překvapení… Pokud milujete lehké thrillery a rádi nakouknete knižním postavám do mysli i srdce, Seznam hostů nesmíte v knihkupectví minout!

Komu doporučujeme:

• milovníkům společenské prózy s lehkými prvky krimi
  • lidem, kteří chtějí v knize najít napětí, ale nesnesou drastické a krvavé scény
  • těm, které baví pozorovat charakter postav
  • mužům i ženám, kteří rádi tipují, která z postav za celým problémem stojí

• rychlé čtení, během kterého čtenář neví, jak se děj bude vyvíjet
  • zajímavé postavy, které toho mají na hrbu víc, než čtenář zpočátku předpokládá
  • lehké společenské drama s prvky thrilleru, které nese specifické znaky
  • děj se nedá předvídat a mnoho momentů dokáže překvapit
  • skvělé propletení minulosti jednotlivých postav a náhod, které se na ostrově odehrají

• nedočkavého čtenáře bude kniha v některých částech nudit

Odporúčané knihy od autorky Lucy Foley

Seznam hostů - Lucy Foley - cena

Seznam hostů

Na ostrov u irského pobřeží se sjíždějí hosté, aby oslavili den, kdy dva lidé spojí své životy v jeden. Ženich: televizní hvězda na vzestupu, pohledný a okouzlující. Nevěsta: majitelka časopisu, inteligentní a ambiciózní. Hvězdná svatba jako ze žurnálu: šaty od návrháře, odlehlé místo, luxusní výslužka, speciální whisky. Občas tu sice vypadává signál a moře vypadá trochu neklidně, ale vše je naplánováno do sebemenšího detailu a poběží to jako na drátkách…číst více

Byt v Paříži - Lucy Foley - cena

Byt v Paříži

Jess se ocitla ve složité situaci. Je na mizině, přišla o práci a potřebuje někam zmizet. Když zavolala svému nevlastnímu bratrovi Benovi a zeptala se ho, jestli by mohla na nějakou dobu zůstat u něj, moc nadšený nebyl, nakonec ovšem souhlasil. A v přepychovém bytě v Paříži jí jistě bude lépe. Po příjezdu ovšem zjistí, že její bratr zmizel. A že v domě bydlí samí zvláštní lidé. Lidé, kteří mají svá tajemství a kteří se ji odtud snaží vystrnadit…číst více

Štvanice

Skupina bývalých spolužáků z Oxfordu, nyní třicátníků, se tak jako každý rok od ukončení studia setkává o vánočních prázdninách, aby spolu přivítali nový rok. Tentokrát pro svou silvestrovskou oslavu zvolili idylické, odlehlé sídlo na Skotské vysočině dokonalé místo, kde si s přáteli odpočinout od civilizace a spěchu každodenního života. Na místo dorazí 30. prosince, krátce předtím, než dům odřízne od okolního světa dlouho nevídaná sněhová vichřice…číst více