Knižní recenze: Troufalá vášeň

Autor: Penelope Douglas

• Počet stran: 424
  • Rok vydaní: 2024
  • ISBN: 9788024953236
  • Originální název: Birthday Girl

O vztahovém trojúhelníku, který čelí předsudkům…

Jordan Hadley a Cole Lawson to spolu táhnou už nějaký ten čas. Ve vztahu je však zodpovědnějším článkem právě Jordan – kromě studia také pracuje v baru, aby mohla zaplatit účty a Cole si navzdory problémům, kterým čelí, užívá mládí a večírky. V jeden večer, přesně na její narozeniny, jde sama do kina, kde pozná sympatického muže a oba cítí jiskření. Na konci filmu se náhodou dozví, že jde o Pikea Lawsona, otce jejího přítele.

Situace je o to víc podívnější, když se Jordan s Colem musí odstěhovat z podnájmu a dočasné útočiště najdou v Pikově domě. Cílem je našetřit si dostatek peněz na nové společné bydlení a po čase se znovu osamostatnit. Jenže bydlet pod jednou střechou s mužem, který je ztělesněním všeho, co Jordan na Coleovi marně hledá, je pořádně náročné. O to víc, pokud Jordan cítí, že vztah s Colem se pro jeho nezodpovědné chování chýlí ke konci. Jak má naložit se svojí touhou a pocity? Měl by vztah s otcem jejího přítele nějakou budoucnost?

Troufalá vášeň má poutavý úvod bez zbytečných popisů – rozprostírá se zde scéna, jak Jordan opět čelí zklamání a snaží se ho zahnat návštěvou kina, kde události nabírají poměrně rychlý spád. O něco později se stane jiná událost – mladý pár přichází o střechu nad hlavou a ocitají se v domě Pikea Lawsona. Od tohoto momentu je každému jasné, že chemie mezi mladou studentkou a dospělým mužem, který má syna v jejím věku, bude klíčovým, poněkud bizarním, ale o to více atraktivním prvkem celé knihy.

Kapitoly jsou psány buď z pohledu Jordan nebo Pikea. Čtenář tak má možnost poznat pocity a pohled na dané okolnosti z obou stran, ale stejně se dozvídá i podrobnosti z jejich soukromí a minulosti. Jordan nemá zrovna nejstabilnější rodinné zázemí a Pike je zase natolik znechucený ze vztahu s matkou Colea, že i dnes má problém lásku jako takovou uchopit a přežít.

Troufalá vášeň - Penelope Douglas - ukázka

Lze říci, že celý příběh je poskládaný z běžných situací, díky nimž hlavní postavy mají možnost vyjádřit co cítí, kým jsou a kým by chtěly být. Děj plyne pozvolna, nedisponuje dechberoucím napětím, ale stejně se v žádné části ani nezasekává. Jde o příjemnou oddechovku, která se věnuje mírně tabuizovanému tématu, jakým age gap bezpochyby je, avšak autorka ho v knize uchopila poměrně zručně.

Zajímavým prvkem, kterého si všimnou především emocionálně vnímavější čtenáři, je vnitřní svět Jordan a vykreslení jejích pocitů. Přestože se nejedná o časté pasáže, je v textu pár úseků, které knihu mírně pozvednou na vyšší úroveň. Jde o momenty, kdy Jordan vzpomíná na své dětství a myšlenkami se vrací k časům, kdy bývala u svého otce. V tomhle prostředí se jí nikdy nedostalo žádné pozornosti a stejný pocit, že je nikým a na jejím místě by mohl být leckdo, občas prožívá i po boku Colea.

Knihu Troufalá vášeň si můžete zakoupit zde:

Troufalá vášeň není sice impozantní a převratné dílo, ale rozhodně jde o ten zdařilejší kousek v žánru romanticko-erotické literatury. Sex zde není primárním stavebním kamenem, romantická dějová linie nepůsobí naivně a prvoplánově a bonusem je i zobrazení emočního světa obou hlavních postav. S knížkou v ruce si odpočine i ta čtenářka, která má na romantický žánr poněkud vyšší nároky.

Komu doporučujeme:

• pro dospívající dívky i dospělé ženy
  • pokud máte rádi dramaticko-romantické příběhy s nestandardní zápletkou
  • pro čtenářky, které hledají oddechovku na několik večerů
  • pokud vás zaujal motiv lásky s věkovým rozdílem

• chytře zpracovaný motiv věkového rozdílu a lásky, čelící předsudkům
  • rychlé a nezatěžující čtení
  • zajímavý úvod, který si okamžitě získá pozornost čtenáře
  • příběh má potenciál vtáhnout vás do děje a nepustit až do konce
  • děj nepůsobí naivně nebo prvoplánově

• žádné jsme nenašli

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Penelope Douglas

Láska na hraně - Penelope Douglasová - cena

Láska na hraně

Tiernan de Haasové je všechno jedno. Jako jediné dítě slavných rodičů vyrůstá sice v bohatství, ale zato bez lásky. Když rodiče náhle zemřou, ví, že by měla být zdrcená. Ale změnilo se vlastně vůbec něco? Vždycky přece byla osamělá. Protože Tiernan bude plnoletá až za dva měsíce, stává se jejím poručníkem otcův nevlastní bratr Jake Van der Berg. Tiernan se za ním a jeho syny Noahem a Kalebem musí odstěhovat do odlehlých coloradských hor….číst více

knihydobrovsky.czPozrieť cenu
Corrupt: Skazení - Penelope Douglas - cena

Corrupt: Skazení

Povedali mi, že sny sú túžby nášho srdca. Moje nočné mory sa však stali mojou posadnutosťou. Volá sa Michael Crist. Starší brat môjho priateľa je ako ten strašidelný film, na ktorý sa pozeráte cez prsty. Je príťažlivý, silný a úplne desivý. Hviezda vysokoškolského basketbalového tímu a teraz už profesionál, ktorého viac ako ja zaujíma špina na jeho topánke. Ja som si ho však všimla. Videla som ho. Počula som ho. Veci, ktoré robil, a to, čo skrýva…číst více

martinus.czPozrieť cenu
Jiskření - Penelope Douglasová - cena

Jiskření

Je zpátky.Za ty dva roky, co byla na internátu, se mi neozvala ani jednou. Když jsme spolu žili v jednom domě, přes den mě přehlížela, ale v noci nechávala dveře svého pokoje otevřené.Tehdy jsem byl hlupák. Teď ji ale porazím v její vlastní hře…Jsem zpátky.Uběhly dva roky a já jsem přesvědčená, že po mě pořád touží. I když předstírá, že to tak není. Mě se ale tak lehko nezbaví. Nenechám se odbýt. A pokud si budu dávat pozor, nikdy nepřijde….číst více

restorio.czPozrieť cenu

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.