Knižní recenze: Vinice ve Francii

• Vydavatelství: Cosmopolis
  • Recenzent knihu četl: 3,5 hodiny
  • Počet stran: 263
  • Rok vydaní: 2023
  • ISBN: 978-80-271-3968-2

Vychutnejte si pravé šampaňské a máslové croissanty podávané s proslulým francouzským šarmem

Hattie je rozhodnutá konečně žít podle svého a bez vlivů, jaké na ni měl její dosavadní partner a jeho matka. Pro začátek využije tak trochu útěk. Když se jí totiž naskytne možnost odjet z rodné Anglie na francouzské sídlo obklopené vinicemi, s radostí i obavami po ní skočí.

Jejím úkolem je tady pro sestřenici zorganizovat honosnou svatbu. Jenže… do cesty jí vstoupí sympatický fešák Luc, nepřejícná Yvette, a navíc starosti s akcí, u které není jisté, zda vůbec proběhne. Proč Yvette hází Hattie klacky pod nohy, co se zadrhne během plánování svatby a jaké tajemství si s sebou přivezla samotná organizátorka? Co je s Lucem od sebe vzdálí a zacelí se propast mezi nimi? To zjistíte v příběhu knihy Vinice ve Francii.

„Posadila se a zkontrolovala telefon. Přišla jí zpráva od Chrise.
Měli bychom si promluvit. Ch.

Ale od Gabby ani řádek, přestože jí Hattie včera poslala několik ne příliš ostrých fotek hlavního sálu. Typické – poté, co ji sestřenice neustále upomínala a prosila o fotografie, se teď odmlčela. Dokonce jí ani neodpověděla na dotaz, kolik hostů vlastně přijede. Zklamalo ji snad to, jak to tady doopravdy vypadá? Nebo je momentálně jen zaneprázdněná jinými svatebními plány?“

Julie Caplin
Vinice ve Francii - Julie Caplinová - ukázka

Kniha Vinice ve Francii je dílem, které spadá do série Romantické útěky autorky Julie Caplinové, do níž patří například příběhy Kavárna v Kodani, Cukrárna v Paříži a Hrad ve Skotsku. A stejně jako v předešlých knihách i v této je příběh zasazen do krásného prostředí, které autorka dokáže popsat tak dobře, až má čtenář chuť sbalit si kufr a na místo odjet.

Knihy Julie Caplinová, a zvláště v této sérii, nejsou svým dějem překvapivé, ostatně vždy jde o romantický příběh dvou lidí, které se vlivem osudu setkají. Je „jen“ otázkou, jaké překážky jim budou postaveny do cesty, nicméně zástupy nadšených čtenářek dokazují, že nejde o vlastnost, která by knize, resp. knihám, Julie Caplinové ubírala na síle. A proč jsou tedy tak oblíbené? Roli hraje hned několik faktorů. Tím prvním je bezesporu již zmiňované prostředí, které autorka popisuje na základě vlastních zkušeností, přičemž dokáže vypíchnout krásy daného místa. Věřím proto, že nejsem jediná, kdo se nechal inspirovat při sestavování svých cestovatelských plánů. V mém případě to byla například Kodaň (dle zmiňované knihy Kavárna v Kodani) a švýcarské městečko Chur (dle knihy Chata ve Švýcarsku). Kromě toho se ve všech knihách z této série objevují různé pochutiny dané země, a to popsané tak dokonale, že se čtenář neubrání Pavlovovu reflexu.

Knihu Vinice ve Francii si můžete zakoupit zde:

Knihy ze série na sebe nenavazují, jen se v nich občas objevují postavy, které byly hlavními protagonisty v jiném příběhu. Díky tomu není problém sáhnout po novince, tedy Vinici ve Francii, aniž byste četli kteroukoliv z předchozích knih. Pokud však rádi utíkáte od reality do romantického příběhu, pak věřím, že nezůstanete jen u ní, ale v brzké době si přečtete i jinou knihu ze série.

Kniha Vinice ve Francii určitě není pro čtenáře, kteří preferují velké napětí a spletité příběhy, u nichž si napětím málem okoušou nehty. Jde o odpočinkovou literaturu, která ovšem příjemně pohladí po duši.

Komu doporučujeme:

• asi spíše pro ženy, zvláště romanticky založené 🙂
  • pro ty, kteří si chtějí odpočinout od náročné literatury

• autorčin talent vtáhnout do děje i konkrétního prostředí

• některým čtenářům může chybět napětí a závažné zvraty v ději

Knihy od autorky Julie Caplin

Pekárna v Brooklynu – Julie Caplinová - cena

Pekárna v Brooklynu

Pro Sophii je cesta do Brooklynu nejdřív jen útěkem z nepovedeného vztahu. Zprvu se utápí ve smutku, ale díky Belle, která ve své pekárně peče ty nejúžasnější dorty, a jejím přátelům objevuje kouzla New Yorku i sama sebe. Co rozhodně nehledá, je láska. Jenomže to by nesměla potkat okouzlujícího novináře Todda…číst více

Cukrárna v Paříži – Julie Caplinová, cena

Cukrárna v Paříži

Kdysi vyhlášená pařížská Cukrárna C se brzy zavře, ještě zbývá poslední cukrářský kurz. Právě na něj míří z anglického venkova i Nina Hadleyová. Kromě odpalovaného těsta se ale bude muset vypořádat ještě se Sebastianem, do kterého byla kdysi nešťastně zamilovaná. Postaví se Nina konečně za sebe a za to, po čem opravdu…číst více

palmknihy.czPřejít do e-shopu
Pláž v Chorvatsku – Julie Caplinová, cena

Pláž v Chorvatsku

Maddie je milá a rozumná třicetiletá žena, ale má i svou bohémskou stránku: vystudovala dějiny umění a chtěla by se prosadit jako výtvarnice. Zatím neměla štěstí, je bez peněz, a tak přijme nabídku letní brigády: bude pracovat jako hosteska na luxusní jachtě v Chorvatsku, na které se plaví parta přátel z módní branže. Práci jí dohodila kamarádka…číst více

Hotýlek na Islandu – Julie Caplinová, cena

Hotýlek na Islandu

Panenská příroda Islandu a útulná atmosféra ve stylu hygge ve vás vyvolají touhu zachumlat se do hřejivé deky u kamen a popíjet horkou čokoládu… Lucy nic nechybí, má dobrou práci v hotelu a přítele. Jenže stačí jedna jediná nehoda a vše se změní – Lucy dostane padáka a kopačky. Její život je náhle v troskách, nedaří se jí najít novou práci, docházejí jí úspory a už brzy nezbude nic jiného než se přestěhovat zpátky k rodičům, a to za žádnou cenu….číst více

Anglická autorka Julie Caplin už odmalička věděla, že bude psát knihy. Přestože ji primárně zaměstnává PR, na knižní trh přinesla sérii Romantické útěky. V češtině kromě Kavárny v Kodani vyšly i další tituly: Pekárna v Brooklynu, Cukrárna v Paříži, Hotýlek na Islandu a Pláž v Chorvatsku. Každý z dílů zachycuje osud jiné postavy, která se objevila už v první části – jde o novináře, kteří spolu s Katie vycestovali na služebku do Dánska. Přesto však není třeba číst je postupně.

Julie Caplin knihy
Janka Bitalová - recenzentka, redaktorka

Janka Bitalová

Jsem milovnice knih, která má sama blízko k psaní, a tak se moje studium zaměřovalo na jazykovou a literární kulturu. Od té doby však uběhla řada let, která byla plná čtení i napsání mnoha řádků na různá témata. Kromě toho ráda vyrábím různé drobnosti, peču dobroty, starám se o náš zvěřinec a poznávám nová místa.