Knižní recenze: Všude samí lháři

• Vydavatelství: Kalibr
  • Originální název: Everyone Here is Lying
  • Počet stran: 288
  • Rok vydání: 2024
  • ISBN: 9788024297583

Postupně se každý stává podezřelým…

Když zmizí devítiletá nezvládnutelná Avery, kdysi klidné městečko Stanhope se otřásá v základech. Tato událost přezkouší nejen psychické limity Averiny matky, ale také morální hranice téměř každého obyvatele. Krátce poté, co je po Avery vyhlášeno pátrání, derou se na povrch informace, které měly zůstat navždy skryté. Proč Averin otec zamlčel, že ji před zmizením viděl a dokonce ji uhodil? A co jeho mimomanželský poměr s kolegyní v práci?

Plynoucími hodinami a dny padá jedno podezření za druhým a do centra pozornosti se dostávají všichni sousedé. Občané městečka Stanhope na sebe navzájem házejí špínu a malému týmu vyšetřovatelů chvíli trvá, než rozeznají, zda jde o pravdu nebo drby a podezření, za kterými stojí nedorozumění nebo závist… Zanedlouho se začíná zdát, že Stanhope je slušným městem jen navenek a ve skutečnosti poskytuje útočiště samým lhářům.

„Je už tma, když se Gullyová vrací na stanici, zmožená událostmi posledních dvou dní. Ze všeho nejraději by jela domů a dopřála si spánek, který tolik potřebuje. Jenže Avery je pořád někde pryč. A hodiny, které Gullyové tikají v hlavě, jí nedovolí si odpočinout. Vybaví si svá střetnutí s Williamem Woolerem, s Blanchardovými a teď i s Derekem. Všude samí lháři, pomyslí si.“Shari Lapena

Příběh se rychle rozbíhá a čtenáře okamžitě vtáhne do děje. Knížka zobrazuje poměrně krátké časové rozpětí několika dní po zmizení Avery, a proto v textu není prostoru pro zbytečné omáčky a popisy, které by jen zdržovaly. Děj se neustále hýbe dopředu a čtenář se ani nenaděje a je ponořen do spleti vztahů, podezření a lží.

Nejvíce poutavou částí knihy jsou právě kapitoly, ve kterých se vyskytuje jedno podezření za druhým. Doslova zde lze nalézt místa, ve kterých je každý kratší úsek uzavřen novým zjištěním, což dokáže šokovat a vzbudit vlnu nedůvěry vůči nové postavě, která dosud zůstávala na periferii čtenářské pozornosti. V kombinaci s krátkými kapitolami tvoří tyto prvky ideální předpoklad k tomu, aby publikum knihou doslova přelétlo.

Knihu Všude samí lháři si můžete zakoupit zde:

Nalezení Avery se koná v momentě, kdy na čtenáře čeká ještě několik desítek nepřečtených stran. Zajímavostí však je, že i když se publikum dozvídá, co se se zmizelým dítětem stalo, napětí přetrvává i nadále. Autorka má přichystané další okolnosti, které dokážou překvapit, a proto ani po rozuzlení zápletky čtenářova pozornost neupadá.

Přečíst si knihu od Shari Lapena je vždy velkým zážitkem. Kniha Všude samí lháři představuje příjemnou oddechovku, která nabízí přiměřenou dávku napětí i překvapení. Čekají na vás postavy, se kterými nic není předem jisté a okamžiky, které přezkouší váš odhad a schopnost předvídat. Pokud hledáte knihu, která vás od sebe nepustí, dokud ji nedočtete, Všude samí lháři představuje skvělý tip!

• pro muže i ženy
  • pro milovníky rodinných psychothrillerů
  • pro fanoušky Shari Lapena
  • pokud se už delší dobu neumíte pořádně začíst do žádného příběhu a hledáte knihu, která vás nadchne již od první kapitoly

• příběhem prolétnete za pár hodin
  • kniha si udržuje čtenářovu pozornost
  • minimum zbytečných pasáží, které by text jen prodlužovaly
  • zajímavý motiv
  • nečekaná pointa
  • ideální kniha k překonání čtenářské krize
  • skvělý rodinný psychothriller

• čtenáři může chvíli trvat, než se seznámí se sítí postav a vztahů

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Shari Lapena

Nepříliš šťastná rodina - Shari Lapena - cena

Nepříliš šťastná rodina

Nejnovější příběh mistryně psychothrilleru – opět dokonale drásavý a neodložitelný. Brecken Hill je drahá adresa. Musíte mít hodně peněz, abyste tu mohli bydlet. Tak jako Fred a Sheila Mertonovi. Žádné bohatství vás však neochrání, když vám u dveří zazvoní vrah. Manželé Mertonovi byli brutálně zabiti pár hodin poté, co přivítali na velikonoční nedělní večeři své tři dospělé děti. Ty jejich smrt pochopitelně těžce nesou. Nebo ne?.…číst více

Jeden z nás - Shari Lapena - cena

Jeden z nás

Nový strhující psychothriller z pera bestselleristky Shari Lapeny, mistryně nečekaných zvratů. Udržet tajemství mezi sousedy, kde každý každého zná, může být těžké. Vražedně těžké… Ovzduší na poklidném newyorském předměstí, kde jsou k sobě všichni milí a vstřícní, rozvíří anonymní dopis zanechaný v jednom z domů. „Omlouvám se. Můj syn se k vám nedávno vloupal. A nejen k vám.“ Čí je to syn? A co mohl odhalit? Dohady a podezření na sebe…číst více

Manželé odvedle - Shari Lapena - cena

Manželé odvedle

Dramatický „rodinný“ psychothriller s nečekanými zvraty do poslední stránky. Vaši sousedé nechtějí, abyste vzali svou šestiměsíční dcerku k nim na večírek. Bydlíte hned vedle, zapnete tedy dětskou chůvičku a každou půl hodinu ji chodíte zkontrolovat. Když jste ji viděli naposledy, vaše holčička spala. Teď stoupáte po schodech do svého mrtvolně tichého domu a vaše nejhorší noční můry se naplnily. Je pryč. Místo ní přichází policie a prohlíží celý.…číst více

Jack Shakespearow je mistr slova. Psaní mu dává křídla. Na křídlech fantazie objevuje nepoznané, z ptačí perspektivy se dívá na svět a popisuje jeho rozmanité barvy, lidi, věci a věcičky tohoto světa. Jelikož se jeho poslední sbírka básní Hladový jako spisovatel moc neprodává, přivydělává si u nás psaním recenzí a blogů. A dělá to opravdu dobře.