Knižní recenze: Vzpomínky na něj

• Vydavatelství: Ikar
  • Počet stran: 360
  • Rok vydání: 2023
  • ISBN: 9788024950587
  • Originální název: Reminders of Him

O chybách, které splácíme nesmírně dlouho…

Kenna Rowenová je mladá žena, u které by nikdo netipoval, že se právě vrátila z výkonu trestu. Za chybu, která skončila tragicky, si odpykala pětiletý trest, a přestože by se mohlo zdát, že její nízký věk jí dává dostatek času na to, aby začala znovu, něco ji přece jen táhne zpět do minulosti.

Její malá dcera Diem, která se narodila již v době, kdy byla ve vězení a do péče ji dostali rodiče jejího přítele. Kvůli tomu, co udělala, však o ní nemají nejlepší mínění, její návrat do města vnímají jako hrozbu a dělají všechny kroky potřebné k tomu, aby se Kenna ke své dceři nemohla ani přiblížit. Do jejího života však vstupuje Ledger – nejlepší přítel otce její dcery, který ji rovněž nevidí v pozitivním světle. Ale jak plyne čas a Ledger Kennu poznává, zjišťuje, že pravda má vždy dvě strany a že hodit vinu jen na jednu stranu vůbec není spravedlivé. Vytvoří si mezi sebou vztah, ale už předem vědí, že nic nepůjde jednoduše…

„Scotty byl dobrý. Kvůli té osudné noci jsem si vždycky myslel, že Kenna ne. Ta jediná příčina a její následek. To jedno hrozné rozhodnutí, které učinila. Ale co když jsme jen hledali někoho, na koho bychom mohli svalit vinu, protože nás to všechny tak moc bolelo?“Colleen Hoover

To, co očekáváte od tvorby Colleen Hoover, velmi závisí na tom, jaké tituly jste od ní již přečetli. Kniha Vzpomínky na něj nepředstavuje to nejlepší dílo od této autorky, ale přesto se při čtení neobjevují žádné „zádrhely“ – příběh se čte nesmírně dobře a snadno a také se z něj snadno přenášejí na čtenáře i všechny emoce. Nejde o dojímavý srdceryvný příběh, který by rozplakal všechny široko daleko, ale přesto si čtenář projde poměrně rozsáhlou emoční škálou.

Vypravěči jsou Ledger a Kenna – jednotlivé kapitoly zprostředkují pohled na všechny situace z pohledu obou těchto osob. Události, které se odehrály před pěti lety, čtenář poznává díky Kenniným dopisům, které píše Scottymu – zesnulému otci své dcery. Díky nim se v příběhu skládá ucelený obraz o tom, co se stalo, a o důsledcích, které mají vliv na současnost. Jedná se v podstatě o identický motiv, který Colleen Hoover využila v knize Námi to končí. Tam totiž také hlavní hrdinka psala jako dítě dopisy moderátorce Ellen Degenerates, ve kterých se jí svěřovalo se vším, co nikomu nemohla říct. Tento prvek je mnohem zajímavější, než kdyby se kapitoly věnovaly jednou minulosti a jednou současnosti.

V příběhu někomu může vadit chování hlavních hrdinů – mnohokrát se chovali jako teenageři z nějaké naivní erotické romance a příliš se nechávali unášet svými pudy, ačkoli okolnosti, které se odehrávaly, byly více než závažné. Například krátce po rozhovoru o smrti Scottyho, nejlepšího přítele Ledgera a partnera Kenny, spolu spontánně skončili v posteli, jako by v nich rozhovor nezanechal žádné emoční dozvuky. Nebýt této magické přitažlivosti, která mezi nimi panovala a ne vždy byla načasována správně či důstojně, působila by kniha jako celek mnohem vyspěleji.

Knihu Vzpomínky na něj je velmi obtížné zhodnotit několika větami. Sice je dějová linie poměrně jednoduchá a dala by se pojmenovat jako předvídatelná, přeci jen má ale kniha cosi do sebe. Zasáhne čtenáře, přinutí ho přemýšlet o vině, chybách a odpuštění, poukáže na to, že každá mince má vždy dvě strany. Přestože se nejedná o velkolepé dílo a má své chybičky na kráse, určitě jde o jeden z lepších titulů na poli knižní romantiky.

• zajímavý příběh, který upoutá již od samého začátku
  • rychlé a snadné čtení
  • příběh dokáže ve čtenáři zanechat emoce
  • na rozdíl od jiných romantických knih má v sobě příběh i nějaké poselství

• nejde o nejlepší dílo od Colleen Hoover
  • romantické milostné scény často vrhaly na příběh negativní stín
  • zápletka je předvídatelná a až na pár momentů nemá čtenáře čím překvapit

• Kenna Rowanová
    • Ledger Ward
  • Období: rok 1812
  • Prostředí: hrabství Devonshire a Cornwalle
  • Žánr: beletrie, román pro ženy
  • Styl: romantický
  • Témata: láska, odpuštění, minulost, vězení, vztah matky a dcery

Colleen Hoover se narodila v roce 1979 v americkém státě Texas. Svůj první román uvedla na trh v roce 2012 a okamžitě se stal bestsellerem. Její tvorbu lze zařadit do žánrů romantické literatury a young adult fiction. Mezi její nejznámější knihy patří Odvrácená tvář lásky, Bez naděje, Ztracená naděje, Pravda, nebo lež nebo Život jedna báseň. Titul Námi to končí je první částí série se stejným názvem. V angličtině už vyšel i druhý díl It Starts With Us. Colleen Hoover momentálně žije se svým manželem a třemi dětmi, přičemž se stále věnuje psaní.

Colleen Hoover autor

Colleen Hoover autor

Bridgertonovi: Šťastně až do smrti - Julia Quinn - cena

Bridgertonovi 9: Šťastně až do smrti

Ale jak to bylo dál? Otázka, kterou si položí v závěru čtení oblíbené série snad každý. A proto Julia Quinnová vyslyšela své věrné čtenáře! Osm sourozenců, různé rodinné vztahy, dcery a synové, neteře a synovci a na vše dohlížející matka rodu – to jsou Bridgertonovi. Co se tedy dělo dál? Četl někdy Simon dopisy svého otce? Stanou se Francesca a Michael rodiči? Musí být konec opravdu koncem? Osm nových „druhých epilogů“ a jeden bonusový příběh…číst více

Svatební plán Sophia Farago - cena

Svatební plán

Frederica, nejstarší dcera zemřelého vikomta z Panswicku, sní o báječné sezoně v Londýně. Jenže její otec zanechal rodině hromadu dluhů a tak, se její matka ve snaze zachránit alespoň rodinnou usedlost, rozhodne vsadit všechno na jedinou kartu. Místo Frederiky má být v Londýně uvedena do společnosti její krásná sestra Penelope a Frederica ji má jen doprovázet coby gardedáma. První pokusy navázat kontakty s vybranou společností…číst více

Tajemství černé orchideje Lucinda Riley

Tajemství černé orchideje

Julia se po tragické havárii, při níž zahynuli její manžel amalý syn, vrací do míst svého dětství. Krajina kolem norfolského panství Wharton Park se pro ni stává útočištěm před okolním světem a vzpomínky na milovaného dědečka, pěstitele orchidejí v panských sklenících, jí dodávají sílu i v okamžicích nejhlubšího zoufalství. Navíc se ve Wharton Parku objevuje nový dědic panství, milý a laskavý muž, který tají podobné šrámy…číst více

[/vc_column]