Knižní recenze: Zrádná touha

• Recenzent knihu četl: 4,5 hodiny
  • Počet stran: 472
  • Rok vydaní: 2023
  • ISBN: 9788027722228
  • Originální název: The Darkest Temptation

Co se může stát, když neznáte svou minulost a tajemství svého otce?

Mila žije v zlaté kleci, svoji mámu nikdy neznala a táta si na ni najde čas jenom zřídka. Právě slaví 20. narozeniny a když její otec nepřijde na oslavu, umíní si, že ho navštíví v Rusku – v zemi, kde více méně žije a do Ameriky za dcerou jezdí jenom příležitostně.

Tajný výlet do Ruska se však komplikuje, jakmile Mila přistane na letišti v Moskvě. Zná jenom jedinou adresu a lidé, které tam najde, jí jasně dají najevo, že tam není vítaná. Z jejich reakce má dokonce pocit, že je svým neohlášeným příchodem vystrašila. Krátce na to ji na ulici napadne nějaký muž a před znásilněním ji zachrání majitel hotelu, před jehož branami se celý incident odehrál. Ronan, nebo Ďjavol, jak ho lidé přezdívají, je charismatický, vlivný a mocný muž, do kterého se Mila zakrátko platonicky zamiluje.

City však přetrvávají jen do té doby, než Mila zjistí, že Ronan a její otec jsou odvěcí nepřátelé a že každá událost, která se od jejího příchodu do Moskvy odehrála, byla zinscenována tak, aby se ocitla v zajetí Ronanova luxusního sídla. Plán zní jasně – Ronan Milu pustí pouze tehdy, ukáže-li se u něj na pokyn její otec a on se mu tím, že mu vezme život, pomstí za všechno, co mu předtím udělal…

„Jenže moje duše si žádala něco jiného. Žádala si oheň, který vzplane bez paliva, a žádala si obleky od Versaceho, tanzanit a potetované ruce… žádala si věci, které mi braly dech. Moje tělo bylo naprosto lhostejné, ale hluboko uvnitř se mi právě hroutil svět. Jestliže jsem toužila po ďáblovi, muselo to znamenat, že v sobě mám taky kus temnoty.“Danielle Lori

Zrádná touha je třetím dílem série Made. Jednotlivé části však na sebe nenavazují, a proto je možné sáhnout po kterékoliv z nich v jakémkoliv pořadí. V úvodu knihy nejsou žádné zbytečné popisy – čtenář sleduje, jak se Mila potají vydá na výlet do Ruska a poznává zvláštní okolnosti v jejím životě – ochranku, která ji na každém kroku chce hlídat, frustraci z nedostatečného zájmu svého otce i nespokojenost pramenící z toho, jakým směrem se její život v mladém věku ubírá.

V porovnání s ostatními romány spadajícími do romanticko-erotického žánru, Zrádná touha po čase působí jako jeden z těch lepších kousků. Více než lechtivé scény nebo „hate to love relationship“ na čtenáře působí i jiný prvek příběhu – jakási temnost prostředí, ve kterém se děj odehrává a tajemství, kterými je Milina rodina opředena. Postupně se čtenář dozvídá zlomky informací, které do sebe v závěru knihy pěkně zapadají.

Knihu Zrádná touha si můžete zakoupit zde:

Děj plynule nabírá spád a pokud se v něm vyskytnou i taková místa, která jím zrovna moc nehýbou, stále je příběh zajímavý, poutavý a „čtivý“. Lechtivá romantika ostře kontrastuje s temným prostředím, oba hlavní postavy bojují se svými city a jsou nemálo překvapeni, kam je jejich vlastní touha dokáže dohnat. Poměrně atraktivním prvkem je taky skutečnost, že se pozice vypravěče mění a v jednotlivých kapitolách si ji střídají Mila s Ronanem.

Zrádná touha je jednoznačně to lepší, co žánr eroticko-romantické literatury nabízí. Má svoji autentickou atmosféru, jedinečný příběh a specifický drive. Pokud vás už stereotypní příběhy v tomto žánru nudí a máte pocit, že vám snad už ani nemají co nabídnout, pak pro vás bude Zradná touha příjemným překvapením. Doporučujeme každému, kdo kromě sexu a romantiky hledá také napětí nebo drama.

Komu doporučujeme:

• pokud vás již stereotypní romanticko-erotické romány začínají nudit,
  • pokud hledáte napětí a drsnější romantiku v jednom příběhu

• poutavý příběh,
  • permanentně se děje něco, co přitahuje pozornost čtenáře,
  • jednotlivé scény nepůsobí hloupě ani naivně, jak to v tomhle žánru občas bývá zvykem,
  • dějová linie patří k těm promyšlenějším a nejde o prvoplánový román, ve kterém je klíčovým prvkem sex.

• sladký konec nemusí sednout každému čtenáři.

Redakce Ideahunter.cz doporučuje knihy od autorky Danielle Lori – série Made

Sladká Nevědomost - Danielle Lori - cena

Sladká Nevědomost – 1. díl série

Ona je v hloubi duše romantička, ačkoli žije ve světě, kde romantika existuje jen jako slovo bez významu…Přezdívají jí Sladká Abelli. Je nekonfliktní, usmívá se na povel a na všechno má okouzlující odpověď. Je Donovo nejoblíbenější dítě, je prostě dokonalá mafiánská principessa. Nebo jí alespoň dřív byla. Jediné, co nyní vidí v zrcadle, jsou zakrvácené ruce, které jako by si potřísnila červenou barvou. Říká se, že první dojem je nejdůležitější….číst více

martinus.czPozrieť cenu
Šílená posedlost - Danielle Lori - cena

Šílená posedlost – 2. díl série

Její šaty jsou příliš těsné, podpatky příliš vysoké. Směje se příliš nahlas, neslušně jí a většinu výroků si plete. Málokdo ví, že je to jen jiskřivý převlek, který má skrýt jeden záchvat paniky za druhým. Nikdo nemůže rozbít Gianninu masku… Tedy dokud nepřijde on. Většina v něm vidí vzor morálky; zvláštní agent dodržující zákon. V newyorském podsvětí ho však znají jako podvodníka a zabijáka s ledovým srdcem. Christian Allister vždy….číst více

knihydobrovsky.czPozrieť cenu
Zrádná touha - Danielle Lori - cena

Zrádná touha – 3. díl série

Mila vždycky dělala jen to, co se od ní očekávalo. Oblékala se do společenských šatů, randila s dokonalými vysokoškoláky, a hlavně se na nic neptala. Nepokládala otázky ohledně časté nepřítomnosti svého otce, ani ohledně jeho odmítavého postoje k tomu, aby navštívila svou rodnou zem – Rusko. Jenže všechna ta pravidla a nezodpovězené otázky ji natolik svazují, že se nakonec rozhodne udělat to, co si celý život přála….číst více

palmknihy.czPozrieť cenu

Jack Shakespearow je majster slova. Písanie mu dáva krídla. Na krídlach fantázie objavuje nepoznané, z vtáčej perspektívy sa díva na svet a opisuje jeho rozmanité farby, ľudí, veci a vecičky tohto sveta. Keďže jeho posledná zbierka básní Hladný ako spisovateľ sa veľmi nepredáva, privyrába si u nás písaním recenzií a blogov. A to mu ide naozaj bravúrne.