Knižní recenze: Atomové návyky

Autor: James Clear

• Vydavatelství: Jan Melvil Publishing
  • Recenzent knihu četl: 3–4 hodiny
  • Počet stran: 288
  • Rok vydaní: 2020

Odráží se každý náš návyk na naší budoucnosti?

Přemýšleli jste někdy nad tím, jaké máte návyky? A jste si jisti, že si všímáte všech a uvědomujete si je všechny? Po přečtení této knihy budete muset uznat, že těch návyků máte nespočet – takových, které jsou pro vás užitečné, ale i takových, které rozvoji vaší osobnosti a kariéry poměrně škodí. Jak z kolotoče (zlo)zvyků ven a jak si budovat návyky, díky kterým uvidíme výsledky?

Kniha začíná osobní zkušeností autora – na baseballovém zápase utrpěl vážné zranění v oblasti hlavy, které ho v jeho sportovní kariéře vrátilo o pár kroků zpět. Tato událost je tak výjimečně a autenticky popsaná, že čtenáře okamžitě vtáhne do děje a mezi písmenky a čtenářem se vytvoří jakési bližší pouto. Autor James Clear po několika stranách plynule přechází k hlavnímu tématu knihy a postupně objasňuje principy, jak si v životě budovat návyky efektivním způsobem – tak, aby to, na co jsme zvyklí, bylo stavebním kamenem prosperity, štěstí a úspěchů.

„Lidské chování se neustále mění – ze situace na situaci, z okamžiku na okamžik, z vteřiny na vteřinu. Tato kniha však popisuje to, co se nemění. Mluví o základech lidského chování. O trvalých principech, na které můžete spoléhat rok co rok. O myšlenkách, na kterých můžete vybudovat podnikání, rodinu, život.“James Clear

Autor nejen na základě vlastních zkušeností postupně dává návod, jak vnímat změny, které chceme ve svém životě udělat, a poskytuje na ně trochu jiný, i když naprosto logický a vlastně i triviální pohled. Kniha se soustředí právě na ty nejvšednější věci v našich životech, nad kterými jsme zvyklí zavírat oči, a v této vlastnosti spočívá její největší kouzlo – jednoduché principy jsou ještě jednodušeji vysvětleny. Čtenář díky jednotlivým kapitolám pochopí, co to změna vlastně je, přestane podceňovat malé změny, které jsou „atomem“ či základním kamenem těch velkých a převratných změn, donutí se k systematičnosti a naučí se být trpělivým, co se hmatatelných výsledků týká.

Text je často doplněn grafy a tabulkami, jež znázorňují myšlenku, kterou chce autor čtenáři předestřít. Přestože se nejedná o román, který by svou dramatickou linií vtáhl čtenáře do děje, kniha se čte velmi rychle a lehce. Vydařený překlad, jednoduchá, ale zcela dostačující slovní zásoba, žádné roztahané pasáže a dobře formulované myšlenky demonstrované na mnoha příkladech jsou skvělým předpokladem k tomu, aby se každý, kdo po knize sáhne, úspěšně a bez komplikací dostal k jejímu závěru.

Autor: James Clear

Autor: James Clear

Knihu Atomové návyky si můžete zakoupit zde:

Atmové návyky kniha

Jelikož už dávno nejsem zarytým fanouškem motivační literatury, zpočátku jsem byl vůči Atomovým návykům trochu skeptický. Po přečtení však musím uznat, že ačkoli kniha nepřináší nic převratného, převratnou sama o sobě je a zaslouží si dlouhodobé prvenství mezi bestsellery. Konečně motivační literatura, která se nezabývá myšlenkovými frekvencemi či vibracemi emocí, ale soustředí pozornost čtenáře na to, co je skutečné a co se nachází kolem něj i v něm.

• pro lidi, kteří mají pocit, že v životě stagnují
  • pro každého, komu entusiasmus z nových věcí a plánů nikdy dlouho nevydrží
  • pro ty, kteří se v životě chtějí posunout někam jinam a potřebují nakopnout
  • pro každého, kdo si ve svém životě potřebuje „uklidit“

• poutavý úvod
  • myšlenky vysvětlené na mnoha konkrétních a snadno srozumitelných příkladech
  • principy lze snadno aplikovat do života
  • široká cílová skupina
  • lidský přístup autora ke čtenáři
  • nabízí zajímavý pohled na plány a cíle

Návyky úspěšných Napoleon Hill cena

Autor v této knize objasňuje základní principy toho, jak se dostat k úspěchu. Tematicky navazuje na svou slavnou knihu Myšlením k bohatství. Kniha sestává z rozhovorů se samotným autorem, kde se dozvíme mnoho o jeho životní trajektorii a zejména to, jak se sám vypracoval na jednoho z guru motivační literatury…číst více

Konec Prokrastinace Petr Ludwig cena

Konec Prokrastinace

Znáte ten pocit, když se vám nechce začít dělat na nějakém úkolu? Stává se vám, že odkládáte i věci, které opravdu dělat chcete? Snažíte si sami sobě poručit, ale neposlechnete se? V knize se dozvíte Co dnes věda ví o tom, proč věci odkládáme, jsme nerozhodní a neefektivní. Jak sebe motivovat tak, aby nás práce bavila, naplňovala, a přesto nás méně unavovala….číst více

Radikální otevřenost - Kim Scott - cena

Radikální otevřenost

Kim Scottová přichází po bohatých zkušenostech s vedením týmů v Silicon Valley s novým pojetím efektivního managementu – radikální otevřeností. Jeho základem je myšlenka, že chcete-li dobře šéfovat, musíte o své přímé podřízené projevovat silný osobní zájem a zároveň jim bez váhání poskytovat zpětnou vazbu. A také ji od nich ochotně přijímat. Radikální otevřenost vytváří pracovní vztahy postavené…číst více

Poslední aktualizace: 28. 8. 2023