Knižní recenze: V obklíčení idiotů

Autor: Thomas Erikson

• Vydavatelství: Management Press
  • Recenzent knihu četl: 3,5 hodiny
  • Počet stran: 280
  • Rok vydání: 2019

Setkávat se s lidmi nemusí být vždy jen utrpení!

Partner, rodiče, kolegové, známí, přátelé a polovičky našich blízkých… Jde o lidi, se kterými bychom měli mít dobré vztahy, že? Ale občas jsou to právě naši nejbližší, kteří dokážou zapříčinit, že nám pořádně tečou nervy a jakýkoli kontakt s nimi je procházka peklem.

Zákazníci, sousedé či lidé, se kterými musíme komunikovat, i když je to to poslední, co bychom právě chtěli… To je druhá skupina osob, se kterými přicházíme do kontaktu, a bohužel ne vždy je ten kontakt zrovna nejpříjemnější. Jak se tedy adaptovat ve světě vztahů, když jsou druzí lidé někdy… Jednoduše řečeno – idioti? Na to by nám měla odpovědět tato kniha!

Přestože název knihy člověka vybízí k tomu, aby druhými lidmi pohrdal, už první strany jsou důkazem toho, že autor se bude snažit o přesný opak. Celá kniha se zaměřuje na to, aby nám poskytla trochu jiný pohled na lidi, který nám pomůže objevit uvnitř sebe porozumění vůči nim. Pokud dosáhneme tohoto bodu, vytratí se i komunikační problémy či nedorozumění, ze kterých nám vlasy vstávají hrůzou.

Princip knihy V obklíčení idiotů spočívá v tom, že autor rozčlenil lidi do 4 skupin. Každou z nich do detailů popisuje a vyzdvihuje její skryté „nástrahy“. Čtenář tak postupně zjišťuje, jak by měl rozeznat modrý, červený, žlutý a zelený typ osobnosti a jak je nejlepší s nimi komunikovat, či dokonce žít v jedné domácnosti. Všechny postřehy jsou podepřeny autorovými zkušenostmi z praxe, takže čtenář zde kromě informací najde i pasáže, které informační rovinu trochu odlehčí a nejen zjednoduší čtení, ale rovněž prohloubí všechny dosud zaznamenané poznatky.

„Co si počít s člověkem, který nikdy nemění názory? Nikdy! Ani když fakta naznačují, že je nejvyšší čas na nový směr! Jak přistupovat k někomu, koho zcela pohltilo odhodlání nikdy nesejít ze známé cesty? Modří na rozdíl od zelených žádají k tématu více faktů, zatímco zelení jen čekají, že všechno tak nějak vyšumí. Nejsou totiž ochotní měnit názor. Už se rozhodli a necouvnou. Ptáte se proč? Jednoduše to nedělají.“Thomas Erikson

Čtení knihy má na člověka přímo uklidňující vliv – každý z nás si oddechne, když zjistíme, že nejsme divní a že se se stejnými situacemi a problémy potýkají i jiní. Kniha poskytuje jakousi omluvu za dřívější nepříjemné situace, ve kterých jsme se ocitli – nejsme na vině my, ani ten druhý. Jednoduše se setkali dva lidé, kteří nedokázali typ osobnosti toho druhého načíst, pochopit a vhodně s ním pracovat. Autor rovněž poukazuje na to, jak si nebrat některé poznámky či styl komunikace příliš osobně. I zde platí, že dotyčný to s námi vůbec nemusí myslet špatně, jen se vyjadřuje způsobem, který je nám vzdálený a často je pro nás i nepochopitelný.

„Jelikož červení komunikují otevřeně a přímo, mnozí je považují za agresivní. Je to logické, ale toto vnímání zároveň závisí na tom, kdo je obětí jejich rázného chování.“Thomas Erikson

V obklíčení idiotů je vskutku zajímavý knižní kousek. Přestože je nabitý informacemi, které jsou pro čtenáře takříkajíc nové, čtení není vyčerpávající ani únavné. Stále máte pocit, že čtete spíše oddechovou literaturu než knihu, která vás má něčemu novému naučit. Přestože se kniha soustředí na jiné lidi, určitě v ní najdete i sebe. Doporučujeme všem, kteří chtějí s lidmi vycházet, aniž by vznikaly nepříjemnosti nebo situace, ve kterých budete mít pocit, že zešílíte.

Knihu V obklíčení idiotů si můžete zakoupit zde:

Kdyby si tuto knihu přečetl každý, žilo by se nám na světě mnohem lépe. Sice by nezmizely globální problémy, ale určitě by se vytratila alespoň nedorozumění, která nás dokážou trápit i dlouho poté, co od setkání s dotyčným člověkem uplyne hodně vody. Méně bychom se uráželi, více bychom naslouchali, sledovali a vyhodnocovali. Pokud se vám zdá, že potkáváte idioty a že do vašeho života zasahují více, než je únosné, tato kniha vznikla i pro vás.

• pro každého, kdo se chce zdokonalit v komunikaci
  • pro ty, kteří v práci či v soukromí opětovně naráží na komunikační problémy
  • pro ty, jež mají pocit, že si s druhými lidmi nerozumí, případně se jim zdá, že jsou každý z jiného světa
  • pro ty, kteří si často říkají, že potkávají idioty
  • pro ty, kteří si slova nebo skutky druhých příliš připouští k tělu, a které jiní lidé, jejich chování či slova umí velmi rychle vytočit

• srozumitelně podané informace bez odborných termínů
  • autorovy zkušenosti z praxe či z běžného života
  • zajímavé rozdělení typů osobností
  • kniha odpovídá na konkrétní otázky
  • každý čtenář zde najde situaci, ve které se už při komunikaci s jinými lidmi ocitl – a to ne jednou
  • dobrý překlad

• žádné jsme neobjevili

Knihy od Thomase Eriksona

V obklíčení blbých šéfů - Thomas Erikson - cena

V obklíčení blbých šéfů (i blbých podřízených)

Thomas Erikson, autor bestselleru V obklíčení idiotů se tentokrát zaměřil na místo, kde trávíme třetinu dne. Málokde je taková příležitost ke konfliktům, nedorozuměním, podrazům a intrikám, ale taky k přátelství, vzájemné pomoci a solidaritě. Erikson opět pracuje se čtyřmi typy lidského chování, které rozlišuje podle barev – červené, modré, zelené a žluté. Dozvíte se, které kombinace fungují, které jsou problematické a jak správně jednat…číst více

Obklopený narcistami

Ako sa z človeka stane narcista?Dá sa vôbec s takým človekom žiť?Alebo ste jedným z nich?Kniha Obklopený narcistami vám pomôže vyslobodiť sa z toxického kruhu narcistov a byť šťastnejšími a úspešnejšími.Thomas Erikson, autor úspešnej série kníh o komunikácii, sa vo svojej piatej knihe zameriava na aktuálny fenomén – narcizmus. Znepríjemňujú vám narcisti život? Ste unavení z ich neustálej potreby byť v centre pozornosti?…číst více

Obklopený neúspechmi - Thomas Erikson - cena

Obklopený neúspechmi

Keď prídu prekážky či neúspechy, treba vedieť, ako ich zvládať. Tak ako v záhrade trháme burinu, aby mali miesto krásne kvety, musíme si poradiť aj s nepriazňami osudu. A zmeniť ich na úspech. V tejto knihe sa dozviete, ako na to. Autor medzinárodných bestsellerov Thomas Erikson sa v tejto knihe venuje tentoraz všeobecnému problému – čo robiť, keď niečo nevyjde. Veľmi často mávame pocit, že sny a ambície nám maria prekážky…číst více