Knižní recenze: Pět jazyků lásky

Recenzent: Lenka Šimonová

• Vydavatelství: Návrat domů
  • Původní název: The Five Love Languages
  • Recenzent knihu četl: 3 hod. 45 min.
  • Počet stran: 204

Důležité je najít někoho, kdo bude mluvit „naším“ jazykem lásky

Skutečně se láska dokáže v jediném okamžiku vytratit ze vztahu? Kde dělají dva zamilovaní chybu? Zapomínají na opar lásky, který je před lety zahalil, nebo ho svým jednáním nevědomky odeženou? Láska. Jedno slovo se spoustou podob a ještě větším objemem významových variací. Všichni od lásky očekávají něco jiného, a proto se důkazy tohoto citu mohou u jednotlivců lišit. Gary Chapman se ve své knize věnuje právě této problematice – pokud dva lidé cítí vzájemnou lásku, stále zde není záruka toho, že si ji dokážou dát najevo tak, aby to ten druhý vycítil a vstřebal.

5 jazyků lásky

• pozornost
  • slovní ujištění
  • dary
  • skutky
  • fyzický kontakt

Autor čtenářům představuje 5 způsobů partnerské komunikace, které člověk může vnímat jako důkaz lásky. Jedná se konkrétně o pozornost, slovní ujištění, dary, skutky a fyzický kontakt. Všímavostí a analýzou partnera lze přijít na to, který způsob preferuje a chce jej každodenně od svého partnera přijímat. Pak stačí už jen tak málo – vyznávat lásku způsobem, který druhá strana vyžaduje, a hádky či neshody se postupně vytratí.

Pět jazyků lásky - Gary Chapman - ukázka
Pevně věřím, že když identifikujeme jazyk lásky našeho partnera a naučíme se jím mluvit, objevíme klíč k dlouhotrvajícímu, milujícímu manželskému vztahu. Láska se po svatbě nemusí vypařit. Abychom ji ale udržovali živou, musí většina z nás zapracovat na tom, abychom se naučili mluvit i druhým jazykem lásky. Nemůžeme si vystačit s naším vlastním jazykem, pokud mu náš partner nerozumí.Gary Chapman

Kniha napomáhá k lepšímu pochopení partnera a namísto zbytečné teorie přináší rychle aplikovatelné návody, jak všechny postupy uvést v praxi. Autor navíc zvolil velmi jednoduchý způsob demonstrace svých tvrzení – text je doplňován jeho osobními zážitky a zkušenostmi z praxe. Na různých situacích, ve kterých figurují milenecké či manželské páry, tak dokazuje, jak je celý proces jednoduchý. Pokud muž nebo žena pochopí, co ten druhý očekává, hledá či vyžaduje, umí mu to bez problémů poskytnout. Díky tomu se do vztahu vrátí to pověstné kouzlo, které bylo na jeho začátku přímo hmatatelné.

Způsob, jakým autor své myšlenky interpretuje, je nesmírně jednoduchý. Nedělá zbytečné odbočky, ve kterých by se čtenář ztratil, neplýtvá popisy, ani se nezaměřuje na detaily, které by neměly žádnou výpovědní hodnotu. Jde přímo na věc, svá tvrzení vždy podloží událostmi, které se mu připletly do života, takže publiku dává „důkazný materiál.“ Kromě toho používá jasné a zřetelné vyjadřovací prostředky, kterým porozumí naprosto všichni.

Gary D Chapman autor
Jen zřídka mají manžel a manželka stejný primární emocionální jazyk lásky. Máme tendenci mluvit svým primárním jazykem lásky a jsme překvapeni, že náš partner nerozumí, co se mu snažíme sdělit. Snažíme se vyjádřit svou lásku, ale naše snaha je marná, protože mu to říkáme v jazyce, který je pro něj cizí.Gary Chapman

Knihu Pět jazyků lásky si můžete zakoupit zde:

Knihu Pět jazyků lásky by si měl přečíst úplně každý. Muž nebo žena, teenager či dospělý člověk, osoba zklamaná i opojená láskou, singl i zadaný. Teorii, respektive principy, které jsou zde odhaleny, nemůže nikdo negovat, napadnout ani vyvrátit. Autor snadno, bez zbytečných odboček, předkládá způsob, který napomáhá odvrátit menší i větší vztahové katastrofy. Navíc si dovolím tvrdit, že principy v knize lze aplikovat ve všech sférách vztahů – tedy nejen mileneckých, ale i rodinných či přátelských.

• jednoduše vysvětlené principy
  • teorie, které porozumí každý
  • poznatky lze okamžitě aplikovat do praxe
  • autor často uvádí praktické příklady

• pro každého, kdo má pocit, že se z jeho vztahu vytratilo to pověstné kouzlo, které tam bylo na začátku
  • pro všechny věkové kategorie (15+)

• pro lidi, kteří si myslí, že v jejich vztahu není co zlepšovat

Děti a pět jazyků lásky - Gary Chapman - cena

Pět jazyků lásky a děti

Světový bestseller Pět jazyků lásky pomohl milionům párů po celém světě odhalit tajemství láskyplného a trvalého vztahu. Teď máte příležitost naučit se promlouvat jazyky lásky vašich dětí.Potřeba být milován je základní potřebou k aždého člověka a u dětí to platí dvojnásob. Mnoho dětí slyší od svých rodičů, že je milují, přesto jejich lásku necítí. Pět jazyků lásky a děti otevírá dveře k mnohem hlubšímu pochopení…číst více

Knihydobrovsky.czPřejít do e-shopu
Sedm podob lásky - Gary Chapman - cena

Sedm podob lásky

Světový bestseller Pět jazyků lásky má pokračování. Zatímco v první knize nás Gary Chapman učí, jaké jsou jazyky lásky, tedy způsoby, jak lidé vyjadřují a přijímají lásku, kniha Sedm podob lásky jde o krok dále. Dočtete se v ní, co doopravdy znamená milovat. V kapitolách o laskavosti, trpělivosti, schopnosti odpouštět, pokoře, zdvořilosti, štědrosti a poctivosti vás čekají mnohá překvapivá a nečekaná zjištění. Tato kniha vám pomůže….číst více

Respektovat a být respektován - Jana Nováčková - cena

Respektovat a být respektován

Jedná se o titul, který netřeba představovat. Od svého prvního vydání Respektovat a být respektován v r. 2005 se jí prodalo bezmála sto tisíc výtisků a stala se doslovným manuálem tisíců českých a slovenských rodičů. Podle principů popsaných v knize funguje i nespočet českých škol a školek. Kniha je velmi praktická a doslova učí nový jazyk, kterým lze komunikovat s druhými na principech rovnosti, respektu a zodpovědnosti…číst více

1. Wikipedie: Gary Chapnam, Img – Dr. Gary Chapman

Poslední aktualizace: 2. 12. 2023