Knižní recenze: S kouzelnickou hůlkou

• Vydavatelství: Práh
  • Recenzent knihu četl: 5 hodín
  • Originální název: Beyond the Wand
  • Počet stran: 408
  • ISBN: 9788072529636

Vyprávění nejen o Harry Potterovi a filmovém průmyslu…

Postavu Draca Malfoye máme všichni spjatou s arogantním úšklebkem a snahou co nejvíce znepříjemnit ostatním studentům jejich pobyt v Bradavicích. Ale co kdyby to celé bylo úplně jinak? Co když Draca Malfoye po celou dobu ztvárňoval citlivý chlapec, který se v průběhu let postupně měnil na mladého muže s průměrným sebevědomím? Pojďte se podívat, jak natáčení Harryho Pottera probíhalo a jak bylo vnímáno optikou jednoho z dětských herců, kterým tento projekt změnil takřka celý život…

Tom Felton svou knihu pojal jako zpověď, která jeho fanouškům nabídne jiný pohled na jeho osobu. Jeho vyprávění není úplně chronologické, ale přesto se v něm čtenář neztrácí. Kniha začíná příhodou z dob, kdy byl Tom v pubertě a o kapitolu dále už mají čtenáři možnost poznat jeho rodinné zázemí, které – jak Tom sám řekl – nemohlo být více odlišné od toho, jaké měla postava Draca Malfoye. Tom totiž vyrůstal v harmonické rodině a je nejmladší z pěti bratrů, což mu na sebevědomí nikdy moc nepřidalo.

Jak jednotlivé kapitoly plynou, jsou čtenáři svědky Tomových prvních hereckých zkušeností a plynule se posouvají až k jeho působení ve velkém projektu, díky kterému se Tom proslavil po celém světě. Vyprávění poskytuje pohled do zákulisí natáčení Harryho Pottera – ať už jde o pár konkrétních scén nebo vykreslení skutečných charakterů jeho hereckých kolegů. V závěru knihy autor vypráví o tom, jak vypadal jeho život po ukončení natáčení, čtenářům ukazuje svou zranitelnost a neobchází ani skutečnost, že se jako mladý muž hodně dlouho hledal.

Kniha se čte nesmírně rychle a lehce. Je protkána zajímavými informacemi, které se fanoušci Harryho Pottera nemají odkud dozvědět. Tyto pasáže se střídají s banálními příhodami z Tomova soukromého života a vzpomínkami na (ne)všední dětství či rané mládí. Pokud vás zajímá zákulisí filmového průmyslu, určitě oceníte kapitoly, ve kterých Tom čtenáře provází sérií castingů nebo ty, ve kterých ozřejmuje, jak vypadá život školou povinného dítěte na natáčení.

To, co knihu dělá opravdu zajímavou, je však odhalení skutečné identity Toma Feltona. Díky postavě Draca Malfoye si o něm mnoho lidí vytvořilo domněnku, která se nezakládá na pravdě. Pokud očekáváte, že vám prostřednictvím písmenek bude promlouvat drzý a nadměrně sebevědomý chuligán, jste na omylu. Ve skutečnosti jde o milé a citlivé vyprávění, ze kterého dýchají lidskost a nadhled a není v něm ani stopy po nadřazenosti.

Knihu S kouzelnickou hůlkou si můžete zakoupit zde:

Nenáročné, ale poutavé čtení, které nadchne skalní fanoušky Harryho Pottera a ostatním čtenářům ukáže, jak to ve filmovém průmyslu chodí. I tak by se dalo shrnout vyprávění Toma Feltona, kterému postava Draca Malfoye změnila život. Jeho mluva je vtipná, místy citlivá a odhaluje mnohem více, než čtenáři zpočátku očekávají. Možná nejde o přelomovou knihu, ale dozajista si ji zamilují stovky tisíc fanoušků. Od nás si vysloužila nadprůměrné hodnocení.

• pro fanoušky Toma Feltona a série Harry Potter
  • pokud vás zajímají podrobnosti z filmových castingů a natáčení velkých filmových projektů

• rychlé a snadné čtení se spoustou zajímavostí
  • citlivé vyprávění vyvrací domněnky o Tomu Feltonovi, na kterého vrhla nepříznivý stín postava Draca Malfoye
  • zákulisní informace z natáčení filmů Harryho Pottera
  • autor odhalí skutečné charaktery ostatních herců
  • kniha částečně mění pohled na filmy ze série Harry Potter
  • Tom Felton zde odkrývá i své soukromí

Minusy:

• kniha má velkou hodnotu jen pro fanoušky Harryho Pottera, případně pro ty, kteří milují detaily ze zákulisí filmového průmyslu

Will - Will Smith - cena

Will

Jeden z celosvětově nejuznávanějších představitelů zábavního průmyslu naší doby se s námi rozhodl podělit o svůj životní příběh v inspirativní knize, v níž se vydává zpátky v čase a sleduje svou křivku životních lekcí až k místu, kde se setkávají vnější úspěch, vnitřní štěstí a lidské propojení.Will Smith se (celkem pochopitelně) domníval, že má v životě vyhráno: nejen že byl jeho úspěch naprosto nevídaný, ale navíc se celá jeho rodina pohybovala na špičce světa zábavy. Oni to však vnímali…číst více

Matthew Perry - Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih - cena

Matthew Perry – Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih

Hvězda oblíbeného seriálu Přátelé nás ve svém otevřeném, vtipném, nesmlouvavě upřímném a mnohé odhalujícím životopise zavede nejen do zákulisí natáčení legendárního sitcomu, ale i vlastního boje se závislostí. Matthew Perry nechává ve svém výjimečném životním příběhu čtenáře nahlédnout do nahrávacího studia nejúspěšnějšího komediálního seriálu všech dob a zároveň se otevřeně svěřuje se svým…číst více

Princ Harry: Náhradník - cena

Princ Harry: Náhradník

Princ Harry poprvé vypráví svůj příběh – a svou cestu popisuje se syrovou, neochvějnou upřímností.
Náhradník je přelomovým titulem plným pochopení, odhalení, sebezpytování a těžce vydobytého poznání o nekonečné síle lásky i zármutku. Jde o jednu z nejpalčivějších fotografií dvacátého století. Dva chlapci, princové, kráčejí za rakví své matky, zatímco celý svět sleduje jejich smutek…číst více